اخبار داغ

معرفی جاذبه های گردشگری

آبشار زیبای رودمعجن در غرب تربت حیدریه پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی

آبشار زیبای رودمعجن در غرب تربت حیدریه پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی
منطقه ییلاقی و آبشار زیبای رودمعجن در غرب تربت حیدریه علاوه براینکه تعداد زیادی از شهروندان تربتی را در ایام تعطیل به آنجا می کشاند، همه ساله در ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تابان تربت، سالانه افراد زیادی از شهروندان و گردشگران کشور از آبشار زیبای رودمعجن بازدید می کنند و این آبشار به محلی برای تفریح و گردش مسافران نوروزی و تابستانی و بسیاری از شهروندان تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

آبشاری که در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت حیدریه واقع است که در شش ماهه اول سال و بخصوص اواخر هفته بعنوان منطقه ییلاقی، مردم  از آن بهره مند هستند.

,

, ,

آبشار زیبای رودمعجن در بخش بایگ تربت حیدریه که از سلسله جبال چهل تن در ۵۴ کیلومتری غرب شهرستان سر چشمه گرفته با ارتفاع ۲۸ متری پدید آمده و پس از ایجاد آبشار و مشروب کردن آبادی مسیر خود در نزدیکی روستای رود معجن وارد رودخانه حصار می شود.

,

 

,

این آبشار یکی از نقاط دیدنی و زیبای تربت حیدریه به شمار می رود و به دلیل قرار گرفتن در بین کوههای محصور شده همه ساله در ایام نوروز و تابستان از هوای نسبتاٌ سردتری برخوردار است.

,

, ,

از تربت حیدریه تا شهر بایگ حدود ۲۰ کیلومتر و از بایگ تا روستای رودمعجن ۲۸ کیلومتر بصورت کوهستانی و پیچ در پیچ فاصله است.

,

 

,

این روستا دارای آب و هوایی کوهستانی است و به دلیل آبشار بلند و  کوههای مرتفع از مناطق مناسب برای گردشگران نوروزی است.

,

, ,

آبشار رودمعجن در ۴ کیلومتری روستا واقع شده و برای رسیدن به آن باید از وسط رودخانه و باغات عبور کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه