اخبار داغ

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در بحران‌ها پای کار و درکنار مردم هستند/ وزارت نیرو باید درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در کشور پاسخگو باشد

نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در بحران‌ها پای کار و درکنار مردم هستند/ وزارت نیرو باید درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در کشور پاسخگو باشد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل همیشگی کشور در مدیریت بحران، اقدامات پیشگیرانه و قبل از حادثه است که باید این مدیریت پیشگیرانه در کشور تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: مشکل همیشگی کشور در مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه و قبل از حادثه است که باید این مدیریت پیشگیرانه در کشور تقویت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: اگر در مدیریت سطح کلان کشوری توجه به مواردی مثل سیل و مناطق سیل خیز کشور نباشد، شاهد چنین ضایعه بزرگ و اتفاقات ناگوار در کشور خواهیم شد.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با تسلیت درگذشتگان در حادثه اخیر مناطق مختلف سیل زده کشور و با ابراز همدردی با خانواده های آنان تصریح کرد: بخشی از این خسارت ها و سوء مدیریت ها قابل قبول است و بخشی نیز قابل قبول نیست و باید در مجلس بازنگری و رسیدگی شود.

,

وی بیان کرد: تمامی زیرساخت های مناطق حادثه خیز از روی کارشناسی احداث نشده است.

,

کریمی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید پاسخگویی ساخت وسازهای غیرمجاز در مسیل های سیلاب باشد افزود: اگر به پدافند غیرعامل، به بحث های زیرساختی شهری و روستای و لایرروبی های رودخانه توجه نشود باید همیشه در انتظار چنین حادثه های تلخ و ناگوار در کشور باشیم.

,

وی با بیان اینکه می‌توانستیم با مدیریت های خوب و پیشگیرانه خسارت های جانی و مالی کمتری در زمان های بحرانی و حادثه خیز کشور باشیم تصریح کرد: وزارت نیرو حتما باید به ساخت وساز های در مسیر سیلاب نظارت داشته باشند حتی اگر نهادی صاحب یک پروژه  عظیم و یا خرد در سطح کشور باشد باید این نظارت ها تنها از سوی وزارت نیرو محقق شود.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اصل رعایت پدافند غیرعامل از سوی همه نهادها باید پرداخته شود و بحث های نظارتی بر ساخت و سازها در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها دستگاه های مستقر در کشور باید نظارت کامل داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه قوه های مقننه و مجریه دوره های قبل نیز  به جهت عدم توجه ویزه به اینگونه مسائل و زیرساخت های کشور در خسارت های جانی و مالی امروز در هرگونه از حوادث دخیل هستند، افزود: در برنامه ششم توسعه قانون هایی را در مجلس لحاظ کرده ایم و توجه ویزه به ساخت وسازهای بی رویه در مسیر رودخانه ها و لایروبی های رودخانه ها در این برنامه ریز به ریز پرداخته شده است.

,

کریمی با تاکید بر جدیت متولیان امر در حوزه مدیریت بحران کشور و دستگاه های اجرایی دولت در زمینه ساخت و سازها و زیرساخت های کشور گفت: مسکن و راه شهرسازی، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران در بستری که قانون مجلس فراهم کرده است باید عمل کنند و طبق شرح وظایف با اتحاد و انسجام و وحدت فرماندهی به تمامی مسائل کشوری اشرافیت داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه در تمام حوادث نیروهای مسلح سپاه معظم، ارتش، بسیج، هلال احمر و نیروهای مردمی و انتظامی در بحث امنیت همیشه پیش قدم بودند افزود: فعالیت های اخیر سپاه، ارتش، بسیج هلال احمر و نیروهای مردمی و در راس آن رحمانی فضلی وزیر کشور که با حضور خود درمنطقه مدیریت بحران را مدیریت کردند قابل تقدیر است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  با قدردانی از حضور بموقع سپاه و ارتش در مناطق سیل زده و بحرانی شمال کشور تصریح کرد: حضور بموقع فرماندهان سپاه و ارتش در منطقه سیل زده از اهمیت زیادی در امر مدیریت بحران مناطق سیل زده داشت و نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج توانستند با رهنمودهای مقام معظم رهبری به مناطق سیل زده رسیدگی کنند و تسلط و اشرافیت خوبی در این مناطق داشته باشند.

,

کریمی بیان کرد: اگر حضور بموقع نیروهای مسلح اعم از سپاه وبسیج در منطقه نبود بحران  چندین برابر  زمان فعلی می شد و همه دستگاه های دولتی و اجرایی موظف هستند با حفظ وحدت و اتحاد و همدلی در زمان های بحرانی کشور در کنار یکدیگر به مشکلات مناطق حادثه دیده بپردازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه