اخبار داغ

گزارش میدانی خبرنگار تبریزی از آق قلا؛

روایتی از نجابت ترکمن ها برابر اندوه بی رحمی طبیعت /علاج سیل تدبیر بود نه احسان و انفاق

روایتی از نجابت ترکمن ها برابر اندوه بی رحمی طبیعت /علاج سیل تدبیر بود نه احسان و انفاق
مردم همچنان برق و آب آشامیدنی ندارند اما نجابتشان باعث شده آرام باشند و تحمل کنند و از طرفی همدلی همنوعان در کمک به سیل زده ها آنان را شرمنده کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار؛ منتظر رویش جوانه های بهاری بودند که قهر طبیعت دامان دریادلان ایرانی را گرفت. شور و نشاط بهار کم کم داشت به شهر می آمد و همه  بساط عید مهیا می کردند تا پذیرای گردشگران عیدانه شوند اما مشیت الهی عید ۹۸ را جور دیگری برایشان رقم زد و مهمانی ناخوانده همه بساط عید را بر هم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

عرصه آزمون بر شاهدان مصائب عیدانه

, عرصه آزمون بر شاهدان مصائب عیدانه,

بی شک انسان عرصه آزمون است چه آنکه به مصیبتی دچار آمده و چه آنکه شاهد این مصائب است و شاید آزمون شاهدان حساس تر است؛ که سوال خواهد شد، که چه کردی و چه قدمی برداشتی؟

,

شنیده‌ها هرگز نمی‌تواند داغ مردم داغدیده آق قلا را  بازگو کند. روایت اندوه  مردم سیل زده گلستان ساده نیست. الان که در آق قلا از نزدیک شاهد شادی های در آب رفته هستیم واژه ای تسلی بخش برای این داغ  پیدا نمی کنیم.

,

غم، غذای روز و شب مردمی است که ساده تر و صبورترند! اما وقتی یک ملت، از غم آنها می گرید، دانه  امید است که آبیاری می شود و همین روزها است که دوباره جوانه بزند، از شمالی ترین خاک های ایران....

,

گرچه ترکمن های غیور و وفادار امروز آماج  بی رحمی طبیعت قرار گرفته اند اما کمر خمیده گلستان بعد از این داغ با همدردی مردمان سرزمینم قامت خواهد افراشت و به زندگی سلامی دوباره خواهد کرد.

,

Image title

, Image title,

اینجا هر جا که قدم بزنی تا چشم کار می کند آب گل آلود سیل را می بینی و بس.

,

مارهای گسیل شده ای که مردم را نگران کرده

, مارهای گسیل شده ای که مردم را نگران کرده,

برف های کوه های اطراف درحال آب شدن است و باران الهی هم امان نمی دهد و همه این آب ها آق قلا را نشانه گرفتند و همچنان شهرسیل زده را فرا می گیرد. حالا تنها دغدغه مردم خروج آب از خانه ها است.

,

فنداسیون منازل نرم شده و هر آن احتمال ریزش وجود دارد. شدت کم خروجی آب و ورودی بیشتر به دلیل بارش و آب شدن برف باعث افزایش ۲۰ سانتی ارتفاع آب در آق قلا شده است.

,

مردم همچنان برق و آب آشامیدنی ندارند اما نجابتشان باعث شده آرام باشند و تحمل کنند و از طرفی همدلی همنوعان در کمک به سیل زده ها آنان را شرمنده و قدردان کرده است.

,

مردم از طرفی نگران مارهای سمی گسیل شده به آب ها هستند، کودکان در این میان بیشتر در معرض خطرند.

,

Image title

, Image title,

آنچه بیشتر جوانه امید را بر لبان همه می کارد حضور جهادگران بسیجی سپاه پیشگام عاشورا استان آذربایجان شرقی است که از نخستین روزهای این مصیبت، خود را وقف امداد رسانی به ترکمن های داغدیده کرده اند.

,

سیل زدگانی که قدردان قدردان جهادگران بسیجی و گلایه مند از کوتاهی ها هستند

,

سرهنگ اسکندری مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا را می بینم که از حضور فخرآفرین جهادگران استان در منطقه و تلاش آنها برای زدودن غبار غم سیلاب از مردمان شمالی ایران زمین می گوید.

,

Image title

, Image title,

به گفته وی ۱۷ گروه جهادی به صورت مستمر از جوانان آذربایجان شرقی شرقی اقلام رسیده را بسته بندی می کنند و با نفرات بومی و تراکتورهای آنان به مناطق دور افتاده شهر توزیع می کنند.

,

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا نیز در خصوص اقدامات این جهادگران می گوید: سپاه عاشورا در تقسیم کار اولیه چهل درصد از شهر آق قلا را تحت پوشش امدادرسانی قرار داده و با پیشتازی مردم آذربایجان و همراهی مردم آق قلا نیازمندی های اورژانسی برطرف شده است.

,

Image title

, Image title,

دردی جانکاه که می تواند به حسرت نگاه مردم ختم شود

, دردی جانکاه که می تواند به حسرت نگاه مردم ختم شود,

اما درد جانکاه تری ساکنان و امدادگران را آزار می دهد و اینکه اگر بر راه های شهر شناختی نباشد یک تراکتور ممکن است در چاله بزرگی بیفتد و اقلام به آب سرازیر شوند و حسرت نگاه مردم دل برو بچه های بسیجی را به لرزه می اندازد.

,

اگر آن جاده آهنی روز اول منفجر می شد...

,

اهالی از  کوتاهی مسئولین استانی در لایروبی و سرعت عمل در مدیریت بحران گله دارند و می گویند اگر جاده آهنی در روز اول منفجر می شد این مشکلات وجود نداشت.

,

 تنها مطالبه آنان  خروج آب و لایروبی و ایجاد مانع برای ورودی آب ها است چرا که نگران  بارش های بعدی هستند.

,

در این شهر سیل زده چشمان امید کودکان معصوم و مادران و پدران نگران منتظر همدلی و وحدت هم وطنانشان است.

,

سیل دردی نیست که تنها با احسان و انفاق علاج شود،  تدبیر و عقل حکم می‌کند که باید برای چنین روزی آماده بودیم چرا که امروز آنچه بیشتر از سیل برای مردم آزاردهنده بوده، حرف های نسنجیده و فرافکنی ها برای فرار از مسئولیت پذیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه