اخبار داغ

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مطرح شد:

همبستگی بین مردم و دولت خسارات سیلاب را در مرکزی کاهش داد/تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه مدیریت بحران ضروری است

همبستگی بین مردم و دولت خسارات سیلاب را در مرکزی کاهش داد/تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه مدیریت بحران ضروری است
استاندار مرکزی بیان کرد: در بارش های اخیر شاهد همبستگی بین مردم و دولت و نیروهای نظامی و انتظامی بودیم که تلفات حداقلی و کاهش خسارات ناشی از مدیریت بحران از آثار این مهم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی گفت: در طول سه روز گذشته باران‌های نسبتاً پرحجمی در دو مرحله بارشی مناطقی از کشور را تحت تأثیر خود قرارداد که در کل کشور علی‌رغم همه مشکلات پیش‌آمده از این موهبت استفاده شد که پر شدن ظرفیت سدها و آب‌بندها ازجمله آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان سیل در کشور عنوان کرد: غیر از سیل شیراز به‌رغم شدت بارش‌ها تلفات انسانی زیادی نداشتیم و مدیریت استان‌ها در این حوزه قابل‌قبول بوده ولی با توجه به حجم بارندگی خساراتی نیز واردشده است.

,

وی بیان کرد: در این حوادث شاهد همبستگی بین مردم و دولت و نیروهای نظامی و انتظامی بودیم که تلفات حداقلی و کاهش خسارات ناشی از مدیریت بحران از آثار این مهم بود.

,

استاندار مرکزی ضمن بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته در سطح استان بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌ها و جلسات برگزارشده، مدیریت بر سیلاب اخیر از بهترین مدیریت بحران‌ها در استان بود و توانستیم خسارت‌های این باران‌ها را به حداقل برسانیم که این مهم با همکاری و همیاری مردم و دولت و نیروهای نظامی و انتظامی اتفاق افتاد.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه در اتفاقات اخیر نیروهای مردمی وارد شدند و با گرفتن مشورت از آن‌ها بود که برخی از مشکلات رفع شد اظهار کرد: خسارت‌های مالی استان در لیستی ارائه خواهد شد و امیدواریم در زمان در نظرگیری بودجه برای خسارات وارده به استان‌ها، به استان مرکزی در حوزه مساکن روستایی، اماکن دامی، زمین‌های کشاورزی و ... توجه ویژه‌ای شود.

,

آقازاده عنوان کرد: در ۴ روستای استان اگر تمهیدات لازم صورت نگرفته بود آب وارد خانه‌ها می‌شد و آثار تخریبی در پی داشت اما با حضور تیم مدیریت بحران خانه‌ها را حفظ کردیم درصورتی‌که آب به در خانه‌ها رسیده بود.

,

وی کندن خندق توسط نیروهای سپاه، قرار دهی ماشین‌آلات در اختیار فرمانداران و انجام مستندسازی از تجربیات برای آینده را ازجمله اقدامات برشمرد و بیان کرد: در شرایط سیل شهر اراک را به چهار منطقه تقسیم کردیم و برای هر منطقه یک تیم مدیریت بحران به همراه یک سرپرست قراردادیم.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: رونق تولید در راستای همبستگی مردم و دولت رقم خواهد خورد که این همبستگی را در اتفاقات سیل اخیر در کشور مشاهده کردیم.

,

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی:

, معاون امور عمرانی استاندار مرکزی:,

اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه مدیریت بحران ضروری است

, اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه مدیریت بحران ضروری است, اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه مدیریت بحران ضروری است,

مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه گفت: در استان مرکزی  باسیل اخیر در حوزه پیش‌بینی، آمادگی و مقابله، علمی برخورد شد و پیش‌بینی‌های علمی منجر به نتیجه شد.

,

زندیه وکیلی افزود: در مواجهه با این سیل همه ارکان، مردم و نیروهای نظامی و انتظامی تلاش کردند و از ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شد.

,

وی ضمن بیان اینکه در حوزه قانون‌گذاری باید طوری عمل شود که اعتبارات مدیریت بحران به‌صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یابد عنوان کرد: پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله و بازسازی از ارکان مدیریت بحران هستند که در حال حاضر تمام هزینه‌ها در بازسازی و مقابله صورت می‌گیرد و در حوزه پیش‌بینی و پیش‌گیری هزینه‌ای نمی‌شود.

,

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی نقش ۱۱۰۰ سد و بند و آبگیر در استان را در کنترل سیلاب‌ها مهم برشمرد و تصریح کرد: در گردو ۴۰ سد و بند آبخیزداری ایجاد کردیم که سیلاب‌ها را به صفر رساند و این نشان از آن دارد که اقدامات علمی می‌تواند خسارات را کاهش دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه