اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

بهترین اعمال در ماه شعبان استغفار است/بدن خود را با صدقه در این ماه از آتش جهنم حرام کنید

بهترین اعمال در ماه شعبان استغفار است/بدن خود را با صدقه در این ماه از آتش جهنم حرام کنید
کارشناس مسائل دینی گفت : بهترین اعمال در ماه شعبان استغفار است؛ استغفار به معنای توبه گناهان گذشته و محافظت از خود است تا در آینده مرتکب گناه نشویم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با فضیلت ماه شعبان اظهار داشت : پیامبر اکرم (ص) ماه شعبان را روزه می گرفتند و به ماه رمضان وصل می کردند و می فرمودند شعبان ماه من است و هر کسی که یک روز از ماه من را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت : امام صادق (ع) نیز می فرمایند وقتی ماه شعبان فرا می رسد امام سجاد(ع) اصحاب خود را جمع می کردند و به نقل از پیامبر (ص) می فرمودند شعبان ماه من است پس این ماه را برای محبت خود و تقرب به خدا روزه بگیرد.

,

 کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که روزه گرفتن در ماه شعبان یاری پیغمبر خدا است، خاطر نشان کرد : امیرالمومنین علی (ع) می فرمودند هیچ گاه روزه ماه شعبان از من دور نشد و تا زنده ام این روزه را از دست نمی دهم .

,

شیخ بهایی بهترین اعمال ماه شعبان را استغفار دانست، افزود : استغفار به معنای توبه گناهان گذشته و محافظت از خود است تا در آینده مرتکب گناه نشویم .

,

وی صدقه دادن در این ماه را از دیگر اعمال بیان کرد و گفت : کسانی که توانایی مالی ندارند می توانند حتی نصف دانه یک خرما را صدقه دهند تا بدنشان را به آتش جهنم حرام کنند.

,

کارشناس مسائل دینی تشریح کرد : خواندن دو دعا در این ماه توصیه می شود که یک دعا ظهرها خوانده می شود و کلا صلوات بر پیغمبر(ص) و اهل بیتش است و از خداوند می خواهد مرا کمک کن تا به شکرانه نعمت هایی که به من داده ای همدردی کنم با کسانی که روزی بر آن ها تنگ گرفتی .

,

شیخ بهایی ادامه داد : هم اکنون سیل مسئله اول مملکت است در نتیجه گرفتاری در مناطق سیل زده بسیار بالاست پس کسانی که می توانند باید به هر شکلی با سیل زده ها همدردی کنند.

,

وی عنوان داشت : مناجات شعبانیه از دیگر دعاهای این ماه است که مناجات دوازده امام و سرشار از عشق، احساس وعاطفه نسبت به خداوند و بسیار شیرین و لذت بخش است پس کسانی که می خواهند رابطه با خداوند را برقرار کنند باید از این دعا غافل نشوند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه