اخبار داغ

هفت تیرکشی در اتوبان رسالت

هفت تیرکشی در اتوبان رسالت
معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داده بود که بخاطر دعوا بر سرجای فروش مواد، فردی را به قتل رسانده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، در ساعت 19 روز 29 شهریورماه ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 120 سیدخندان اعلام شد که جوانی 21 ساله به علت اصابت گلوله به ناحیه دست و کشاله ران به بیمارستانی در سیدخندان مراجعه کرده است که با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و تحقیق از دو همراه مجروح آنها در اظهارات خودمدعی شدند که در محدوده اتوبان رسالت – مسیر شرق به غرب – نرسیده به ایستگاه مترو مصلی ، در حال دست فروشی بودند که ناگهان حمیدرضا ( فرد مصدوم ) به آنها اعلام کرده تیر خورده است!

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

با انجام اقدامات درمانی بر روی حمیدرضا ، مأموران به تحقیق از وی پرداخته و او در اظهاراتش به مأموران اینگونه بیان کرد : "در حال عبور از فضای سبز مقابل مترو مصلی بودم که ناگهان صدای شلیک چند گلوله را شنیدم ؛ پس از چند لحظه احساس درد و خونریزی از ناحیه زیر شکم کردم که موضوع را به دوستان اطلاع داده و آنها نیز مرا به بیمارستان انتقال دادند و اصلا با کسی مشکل و یا دشمنی ندارم ".

یکی از همراهان حمیدرضا نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "به همراه حمیدرضا ، روبروی مترو مصلی – ابتدای خیابان قنبرزاده مشغول دست فروشی بودیم که ناگهان صدای شلیک 5 یا 6 گلوله را شنیدیم . همان لحظه مشاهده کردم که حمیدرضا به سمت من در حال فرار است ؛ وقتی حمیدرضا نزدیک من رسید ، مشاهده کردم که او گلوله خورده و خون زیادی از وی رفته است ؛ من نیز با کمک یکی دیگر از دوستانم که در همان نزدیکی دست فروشی می کرد، حمیدرضا را به بیمارستان انتقال دادیم ".

همزمان با رسیدگی به پرونده تیراندازی در کلانتری 120 سیدخندان ، در ساعت هفت روز 30 شهریورماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 کشف جسد مرد ناشناسی حدودا 25 ساله به کلانتری 103 گاندی اطلاع داده شد ؛ با حضور مأموران در فضای سبزی واقع در بزرگراه رسالت – خروجی مدرس شرق و تأیید خبر کشف جسد ، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل (قاضی سپیدنامه) و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

با حضور قاضی کشیک ویژه قتل ، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم آگاهی و عوامل تشخیص هویت در محل ، در بازرسی اولیه جسد چند بسته مشکوک به مواد مخدر از داخل لباس‌های جسد کشف و بنا بر اعلام تیم تشخیص هویت ، علت مرگ اصابت گلوله به ناحیه سر اعلام می شود .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور قاضی سپیدنامه ، بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با آغاز رسیدگی به پرونده تیراندازی منجر به جنایت در نزدیکی مترو مصلی و اعلام خبر مجروح شدن جوانی 21 ساله (حمیدرضا . ش) در نزدیکی محل کشف جسد ، بررسی فرضیه ارتباط میان این دو پرونده با یکدیگر در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و ضمن هماهنگی های قضایی ، حمیدرضا و دو همراهش برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم قرار گرفتند.

با آغاز تحقیقات از حمیدرضا و دوستانش و در حالی‌که آنها مدعی دست فروشی در محدوده مترو مصلی بودند ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که این سه نفر در نزدیکی مترو مصلی اقدام به فروش موادمخدر کرده و به همین علت، با تعداد دیگری از فروشندگان موادمخدر درگیری دارند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از فعالیت های مجرمانه حمیدرضا و دوستانش و محرز شدن کذب بودن اظهارات آنها در خصوص دست فروشی CD ، تحقیقات پلیسی برای ارتباط آنها با پرونده قتل آغاز و آنها با وجود اظهار بی اطلاعی از هویت مقتول به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن معرفی هویت جسد بنام رامین ( متولد 1368 ) در اظهارات خود عنوان کردند که قتل توسط یکی از فروشندگان موادمخدر بنام حسین . الف (متولد 1368) معروف به شاه حسین انجام شده است .

آنها در اعترافات خود عنوان کردند : در روز 28 شهریورماه ( یک روز قبل از زخمی شدن حمیدرضا و کشته شدن رامین ) با شاه حسین و دوستانش بر سر محل (پاتوق) فروش موادمخدر درگیر شدیم تا اینکه در شب حادثه شاه حسین به همراه تعدادی از دوستانش مجددا به محل مراجعه کرد که مجددا با آنها درگیر شدیم ؛ اینبار شاه حسین با اسلحه کلاش به سمت ما تیراندازی کرد که حمیدرضا مجروح اما رامین کشته شد .

با شناسایی قاتل ، دستگیری "شاه حسین" در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت، اما هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه وی وجود نداشت و متهم با اطلاع از موضوع تیراندازی منجر به جنایت و تحت تعقیب قرار داشتن ، متواری شده بود . سرانجام با اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم در محدوده میدان چایچی شناسایی شد و در حالیکه تلاش می‌کرد تا از محل متواری شود در اول مهرماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره دهم منکر به هرگونه جنایت شد، اما پس از مواجه حضوری با سه متهم دیگر پرونده ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "با رامین و دوستانش بر سر محل فروش مواد مخدر درگیری داشتیم ؛ شب قبل از حادثه به سراغ رامین و دوستانش رفته بودیم که آنها برای ما اسلحه کشیده و ما نیز به ناچار از محل فرار کردیم ؛ برای آنکه آنها تصور نکنند ما در برابر آنها کوتاه آمده‌ایم ، از طریق یکی از دوستانم یک قبضه اسلحه کلاش تهیه کرده و مجددا به محل فروش موادمخدر رفتیم ؛ به رامین و دوستانش گفتیم که حق فروش مواد مخدر در آنجا را ندارند که مجددا درگیری دو طرف شروع شد ؛ من نیز برای آنکه آنها را بترسانم ، شروع به تیراندازی کرده و پس از شلیک چندین گلوله از محل فرار کردم ".

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: " با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به تیراندازی منجر به جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و این متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ دیگر متهمان پرونده نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شده اند ".

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه