اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد؛

شناسایی 500 واحد مسکن در حریم رودخانه‌های مازندران

شناسایی 500 واحد مسکن در حریم رودخانه‌های مازندران
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: ۵۰۰ واحد مسکن در حریم رودخانه شناسایی شدند که ۳۲۰ واحد آن در حریم رودخانه‌ها ساخته شده بودند که باید ایمن سازی و یا جابه‌جایی انجام دهیم همچنین طرح آواربرداری از 70 واحد مسکونی در دستور کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد خانی نوذری سه شنبه شب در نشست خبری بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران اظهار کرد: استان مازندران از اولین استان‌هایی است که درگیر شد و بارندگی به حجم ۱۹۷ الی ۲۰۰ میلی‌متر داشت که خسارت‌هایی در چند حوزه ببار آورد که پس از وقوع سیل بنیاد مسکن در امر بازسازی ساختمان‌های خسارت دیده در شهر و روستا وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه رودخانه‌ها در شهرستان‌های؛ رامسر، تنکابن، چالوس و نوشهر طغیان کردند و در حال حاضر ساماندهی شدند، افزود: ۶ هزار و ۵۰۱ منزل در استان آسیب دید و ۸۰۰ واحد تخریب شد و ۵ هزار و ۸۰۰ واحد تعمیراتی داریم که ۳۰ درصد از کار تعمیراتی شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خاطرنشان کرد: ۵۰۰ واحد مسکن در حریم رودخانه شناسایی شدند که ۳۲۰ واحد آن در حریم رودخانه‌ها ساخته شده بودند که باید ایمن سازی و یا جابه‌جایی انجام دهیم همچنین طرح آواربرداری از 70 واحد مسکونی در دستور کار است.

خانی در ادامه بیان کرد: کلنگ‌زنی برای ساخت و ساز از دیروز در شهرستان سیمرغ با گذشت ده روز پس از آوار برداری شروع شد، در شهرستان میاندرود هم کار شروع شده است که قصد داریم پس از مدت ۶ ماه کار بازسازی را به اتمام برسانیم به همین منظور حضور پیمان‌کاران بومی و محلی لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در مواردی که بنیاد مسکن متولی کار باشد بحث نظارت در دستمزد کار پیمانکار و پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و طبق مصوبه دولت پروانه بازسازی رایگان صادر می‌شود، همچنین در تأمین وام معیشتی در بحث تعمیراتی در روستا و شهرها انجام می‌شود.

خانی درباره خدمات ارائه شده برای سیل‌زدگان، گفت: وام بلاعوض معیشتی از دو میلیون به پنج میلیون و وام ساخت و ساز از ده میلیون به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرد و همچنین تا به امروز ۳۶۱ مورد معرفی برای وام به بانک انجام شد و ۶ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: 50 میلیون وام شهری با کارمزد پنج درصد و چهل میلیون وام روستایی با کارمزد چهار درصدی در بحث تعمیرات ارائه می‎شود، تأمین سیمان به‌صورت رایگان صورت گرفت که برای واحدهای تعمیراتی ۲۵ پاکت و برای واحدهای احداثی ۱۶۰ پاکت در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تا به امروز حدود ۳۰۰ تن رایگان در اختیار مردم قرار دادیم که مردم با دریافت حواله از عاملان فروش سیمان بلاعوض دریافت می‌کنند.

خانی گفت: هماهنگی‌های لازم با نهادهای کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته و هر کدام نمایندگانی برای پیگیری کار دارند و همچنین برای کمک به استان‌های هم‌جوار اعلام آمادگی کردیم و همکاران ما در امر بازسازی موفق بودند و با کادر مجرب با تمام سرعت و کیفیت در اختیار مردم هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه