اخبار داغ

مشکلات زیست محیطی در کمین بندرعباسی ها/ کمبود سطل زباله دغدغه بزرگ شهروندان درخت سبز !

مشکلات زیست محیطی در کمین بندرعباسی ها/ کمبود سطل زباله دغدغه بزرگ شهروندان درخت سبز !
نبود و کمبود سطل زباله در محله درخت سبز باعث ایجاد چهره مخدوش برای شهر، آلودگی های زیستی، بروز بیماری های پوستی و تنفسی و جولان حیوانات موزی و ولگرد در این منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرعباس به دلیل دارا بودن صنایع، معادن، پالایشگاه ها و شرکت های بزرگ یکی از مهمترین شهر های جهان به شمار می رود و بسیاری از در آمد سراسر کشور از طریق این شهر تامین می گردد به طوری که بندرعباس را پایتخت اقتصادی کشور نام نهاده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

صنایع و معادن این شهر از یک طرف و وجود مناطق بکر گردشگری از طرف دیگر سبب شده بندرعباس به شهر 72 ملت شهرت یابد و هر قوم و قبیله ای را در خود جای دهد و روز به روز جمعیت این شهر ساحلی نیز افزایش یابد.

,

افزایش جمعیت در این شهر  همت والای مسئولان را می طلبد تا زیر ساخت های لازم برای گذراندن زندگی در کلان شهر بندرعباس را فراهم سازند؛ با گشت و گذار در محلات مختلف این شهر اقتصادی با تبعیض های مختلف در خدمات رسانی به شهروندان مواجه می شویم.

,

محدوده گلشهر که منطقه ای عیان نشین در بندرعباس محسوب می شود خیابان و معابر آن مجهز به چراغ های پر نور بوده و سطل های زباله در فاصله های کوتاه از یکدیگر قرار گرفته اند اما در محله درخت سبز بندرعباس برخی از خیابان های آنها نه تنها خبری از روشنایی نبوده بلکه کمبود سطل زباله در آن بیداد می کند.

,

, ,

محله درخت سبز بندرعباس که یکی از قدیمی ترین محلات شهر محسوب می شود در زیر پونز نقشه مسئولان قرار گرفته و نبود و کمبود امکانات در آن به صورت وضوح مشاهده می شود.

,

اکثر ساکنان محله درخت سبز را قشر ضعیف و کم درآمد جامعه تشکیل داده و از یک طرف فشار مالی و معیشتی زندگی و از طرف دیگر بی توجهی مسئولان زخمی بر پیکر های رنجور آن ها شده است.

,

نبود و کمبود سطل زباله در محله درخت سبز ساکنان این منطقه را مجبور به رهاسازی زباله ها در کنار معابر و خیابان کرده که این امر باعث ایجاد چهره مخدوش برای شهر، آلودگی های زیستی، بروز بیماری های پوستی و تنفسی و جولان حیوانات موزی و ولگرد در این منطقه شده است.

,

زباله های سرگردان در محله درخت سبز بندرعباس

, زباله های سرگردان در محله درخت سبز بندرعباس,

احمدی، یکی از ساکنان محله درخت سبز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: انباشت زباله در کوچه پس کوچه های درخت سبز به واسطه نبود سطل زباله به یکی از دغدغه های اصلی شهروندان این منطقه مبدل شده که سلامت ساکنان را با خطر جدی روبرو می سازد.

,

, ,

این شهروند با بیان اینکه رهاسازی زباله در کنار معابر و خیابان ها موجب هجوم حشرات موذی و حیوانات ولگرد شده است، گفت: نبود سطل زباله باعث ایجاد بستری برای هجوم سگ های ولگرد به شهر شده که شیوع بیماری مشترک انسان و حیوانات را به دنبال دارد.

,

احمدی با تاکید بر اینکه دپوی زباله ها باعث مخدوش شدن چهره محله درخت سبز شده است، تصریح کرد: در سایه کمبود سطل های زباله در این محله باعث شده شهروندان زباله های خود را در گوشه و کنار دیوار خانه هایشان و یا در معابر قرار دهند.

,

وی خاطر نشان کرد: وجود زباله های سرگردان ساعت ها در گوشه خیابان ها و نبردن آن توسط ماموران شهرداری باعث شده زباله گردها برای به دست آوردن مواد بازیافتی کیسه های زباله را پاره کرده و باعث پخش هرچه بیشتر زباله ها گردنند.

,

امید است همان گونه که مسئولان شهر بندرعباس به مناطق بالای شهر توجه داشته و سطل های زباله متعددی را برای آن مناطق تعبیه دیده اند با قرار دادن سطل های زباله مناسب در محلات حاشیه نشین بندرعباس نیز مشکل زیست محیطی این منطقه را  مرتفع سازند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه