اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی:

مسئولان با شناخت سیره اهل‌بیت در وفاداری به ولایت دقت‌نظر کنند

مسئولان با شناخت سیره اهل‌بیت در وفاداری به ولایت دقت‌نظر کنند
کارشناس حوزه‌های مسائل سیاسی اجتماعی گفت: امروز در جامعه ما عباس‌شناسی واجب و نیاز است، افرادی که در جایگاه‌های خاص مسئولیتی هستند باید با شناخت سیره اهل‌بیت به ویژه حضرت عباس(ع) در وفاداری به ولایت دقت‌نظر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همزمان با جشن‌های اعیاد شعبانیه صبح امروز نشست بصیرتی با موضوع تبیین و بررسی منویات رهبر معظم انقلاب با نام " گام دوم انقلاب " در مسجد فاطمه الزهرای بابل برگزار شد.
  
در این مراسم که با استقبال کم‌نظیر مردم بابل همراه بود استاد علی‌اکبر رائفی‌پور با بیان جایگاه وفاداری حضرت عباس(ع) و تبیین منویات رهبری اظهار کرد: یاران اهل‌بیت همه یک جایگاه ندارد و مراتب و جایگاهشان متفاوت است.
  
وی افزود: حضرت عباس(ع) علمدار دشت کربلا در این زمینه درس وفاداری و تبعیت از ولایت به ما داد.
   
این کارشناس حوزه‌های سیاسی اجتماعی ادامه داد: وقتی حضرت عباس(ع) می‌گوید برادرانم را زودتر از خود می‌فرستم تا حتی در داغ برادران و نزدیکانم هم با برادرم شریک باشم یعنی عباس وفادار است و کم نمی‌آورد.
   
رائفی‌پور تصریح کرد: برای یک رزمنده نجنگیدن سخت است و حضرت عباس(ع) در کنار آب آوردن حرف امام زمانش را آورد و آب مصداقی برای تبعیت از امام زمانش بود.
  
وی گفت: امروز در جامعه ما عباس‌شناسی واجب و نیاز است، افرادی که در جایگاه‌های خاص مسئولیتی هستند خطراتشان و احتمال سقوط شان بیشتر است و باید با شناخت سیره اهل‌بیت علی‌الخصوص حضرت عباس(ع) در وفاداری به ولایت دقت‌نظر کنند، حضرت عباس(ع) پای امام زمانش همه چیز را داد.
  
این نظریه‌پرداز حوزه‌های اجتماعی افزود: نباید از دین فقط یک جسم و کالبد دید بلکه حقیقت خود امامان هستند چون مثل امام مثل خود کعبه است.
   
رائفی‌پور با اشاره به برخی علائم ظهور آخرالزمان بیان کرد: امروز بسیاری از علائم ظهور مانند قیافه‌های تغییرکرده، نزول‌خواری، شوخی‌های بیجا و تصمیم های اشتباه در حال محقق شدن و اجراست، بسیاری حتی در دوره آخرالزمان به‌خاطر این‌که رای‌های نامناسب دادند می‌روند به جهنم و یا به‌خاطر دیگران، جال اینجاست حاضر نیست اشتباهش را هم قبول کند.
  
این پژوهشگر ادامه داد: باید ببینیم چقدر شبیه امام زمان(عج) هستیم و اگر امروز ظهور کند واقعا چه نسبتی با امام داریم، در گذشت و وفاداری حضرت عباس(ع) هیچ ساختار اخلاقی تاب مقابله ندارد و در مقابلش ارباب ما حسین(ع) شما می‌بینید نامش همه جهان‌خواران عالم را می‌ترساند.
  
وی افزود: در مورد امام حسین(ع) این‌گونه عمل کردند اما امروز هنوز هم از او می‌ترسند، امروز بزرگترین اجتماع تاریخ بشر به بهانه ایشان در اربعین ایجاد می‌شود و در رگ‌های کربلا به جای سلول انسان و مهربانی در جریان است.
      
مدیر موسسه مصاف یادآور شد: امام حسین(ع) به واقع سرور آزادگی است پس آزادمردی و نگاه الهی به دین باعث جاودانگی خواهد شد.
  
رائفی‌پور تاکید کرد: در دوره آخرالزمان سقوط هم بیشتر است چون برخی امور مانند راحت کردن گناه برای دیگران به وفور دیده می‌شود و این داستان حتما حساب و کتاب دارد.
     
وی در پایان گفت: برخی به جایی از درد و ناانسانی رسیده‌اند که به فکر مردم نیستند اما به فکر حقوق برخی حیوانات هستند اول اصل را دریابید آن هم جای خود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, (عج), (ع),
,
, (ع),
,
, (ع),
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه