اخبار داغ

یک شهید و 30 زخمی در راهپیمایی حق‌بازگشت غزه

یک شهید و 30 زخمی در راهپیمایی حق‌بازگشت غزه
وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی حق بازگشت این منطقه ده ها نفر زخمی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت بهداشت نوار غزه می‌گوید در پنجاه و چهارمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه، شمار زیادی از افراد شرکت کننده در این راهپیمایی زخمی شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرگزاری صفای فلسطین، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای شامگاه جمعه (۲۳ فروردین) اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی امروز آتش گشودند و یک نوجوان فلسطینی ۱۵ ساله به نام «موسی علی ابو شلوف» را در شمال غزه به شهادت رساندند.

,

در حمله به راهپیمایی شرق نوار غزه، همچنین ۳۰ نفر دیگر از جمله یک نیروی امدادگر زخمی شده‌اند.

,

کمیته عالی راهپیمایی حق بازگشت و شکست حصار غزه، جمعه این هفته را جمعه «همه با هم برای مقابله با عادی‌سازی روابط با [رژیم صهیونیستی]» نام‌گذاری کرده است.

,

این کمیته در بیانیه امروز خود گفت: «تا تحقق خواسته‌های ما در خصوص شکست محاصره، گزینه‌ای جز تداوم راهپیمایی‌های حق بازگشت نداریم و تاریخ خواهد نوشت که این ما بودیم که معامله قرن را ساقط کردیم».

,

راهپیمایی‌های حق بازگشت و شکست محاصره غزه از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

,

بر اساس آمار وزارت بهداشت نوار غزه، بیش از ۲۷۰ نفر در این راهپیمایی‌ها شهید و بیش از ۲۵ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه