اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی زنجان:

پنجمین دوره جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان برگزار می شود/ اعلام آمادگی ۱۶ کشور عضو اکو برای حضور در زنجان

پنجمین دوره جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان برگزار می شود/ اعلام آمادگی ۱۶ کشور عضو اکو برای حضور در زنجان
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پنجمین دوره جشنواره اکو- جاده ابریشم از 29 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مرتضی کنگاور نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم از 29 فروردین ماه سال جاری در زنجان آغاز به کار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ادامه داد: در این دوره کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم در فضای شاد و با نشاط رژیم های غذاهای صحیح و سالم بین المللی و غذاهای سنتی کشورهای عضو را معرفی می کنند .

,

 سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تا کنون 16 کشور عضو اکو برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، افزود: پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

,

نظری با اشاره به اعلام حضور سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف عضو اکو برای حضور در این جشنواره، تصریح کرد: کشورهای مختلف عضو اکو- جاده ابریشم در این دوره غذاهای ویژه منطقه ای را ارائه می کنند .

,

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها محسوب می شود،افزود: جشنواره اکو تا کنون به نحو مطلوبی به میزبانی زنجان برگزار شده است.

,

گفتنی است، در چهار سال گذشته زنجان میزبان این جشنواره بوده است و برگزاری این جشنواره امکان معرفی فرهنگ ها و غذاها را مهیا کرده است.

,

دراین جشنواره 3 روزه قراراست 40 نوع غذا پخت شود .

,

جشنواره اکو تا 1 اردیبهشت ماه درمحل دائمی نمایشگاه ها بین المللی کاسپین زنجان دایر خواهد بود.

,

گفتنی است،جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم فکری بود که در سال 93 جرقه آن در زنجان زده شد و این جشنواره برای نخستین بار با جشنواره ملی آش ایرانی برگزار شد اما ظرفیت این جشنواره به اندازه ای بود که از سال بعد به عنوان جشنواره مستقلی برگزار و ظرفیت های جشنواره شدن را به خوبی به نمایش گذاشت.

,

در سال اول برگزاری این جشنواره تنها پنج کشور شرکت کردند اما با برگزاری مطلوب آن در دوره بعدی 11 کشور و در دوره سوم 15 کشور به زنجان آمدند تا ظرفیت های غذایی خود را به نمایش بگذارند.

,

چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم نیز از روز 11 اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به کار کرد.

,

همچنین سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است.سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

,

پس از فروپاشی شوروی، در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه