اخبار داغ

هشدار سناتورهای آمریکایی به حمایت آمریکا از ماجراجویی اوکراین

هشدار سناتورهای آمریکایی به حمایت آمریکا از ماجراجویی اوکراین
شورای فدراسیون روسیه گفت: "حمایت ناتو باعث ترغیب اوکراین در بی پروایی روابط با روسیه می شود، اما این فتنه انگیزی می تواند منجر به درگیری نظامی شود که اتحاد به رهبری آمریکا را نیز درگیر خواهد کرد."
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سناتورهای آمریکا گفتند که ماجراجویی اوکراین در دریای سیاه منجر به جنگ ناتو با روسیه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گزارش راشاتودی، شورای فدراسیون روسیه گفت: "حمایت ناتو باعث ترغیب بی پروایی اوکراین در روابط با روسیه می شود، اما این فتنه انگیزی می تواند منجر به درگیری نظامی شود که اتحاد به رهبری آمریکا را نیز درگیر خواهد کرد."

, راشاتودی,

سناتورها بیانیه مشترکی را که به هفتادمین سالگرد ناتو اختصاص داشت، منتشر کردند و به طور ویژه به اظهارات ضد روسی اخیر این سازمان توجه کردند.

,

کی بیلی هاچیسون، سفیر آمریکا در ناتو، گفت: "هفته گذشته که بسته ی ویژه ای در این بلوک طراحی شد، این اطمینان حاصل گردید که معبری امن برای کشتی های اوکراینی از تنگه کِرچ وجود دارد."

,

آبراه باریک تحت کنترل روسیه که دریای سیاه را به دریای آزوف متصل می کند، در ماه نوامبر سال 2018 که چندین کشتی اوکراینی کاملا عامدانه به مرز دریایی روسیه در نزدیکی تنگه کرچ تجاوز کردند، محل وقوع جرم شد. متجاوزان توسط گارد ساحلی روسیه تعقیب و دستگیر شدند.

,

این بیانیه هشدار داد: "اقدامات کیِف برای دور زدن این روند منجر به درگیری بین روسیه و اوکراین می شود و خواه ناخواه ناتو را نیز درگیر می کند."

,

در حقیقت، روسیه کشتی های اوکراینی را از عبور از تنگه کرچ منع نکرده است و کشتی های غیر نظامی روزانه از این تنگه عبور می کنند. کشتی های نظامی باید پیش از عبور، مقامات بندرگاه روسیه را آگاه سازند. اقدامی که در بحران ماه نوامبر صورت نپذیرفت و مسکو آن را فتنه انگیزی از سوی کیِف قلمداد کرد.

,

سناتورها اظهار داشتند که حمایت ناتو از کشورهای غیر عضو مانند؛ اوکراین و گرجستان، سران این کشورها را به سوی احساس معافیت از جرم سوق می دهد و ناتو را درگیر ماجراجویی های بیشتر آنها می کند.

,

این بیانیه، توسعه در خاورمیانه و تأسیسات نظامی ناتو در اطراف مرزهای روسیه را نیز محکوم کرده و از ناتو خواست تا برای کاهش تنش، گفتگو با احترام متقابل را با ارتش روسیه از سر بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه