اخبار داغ

زیرساختهای مناطق زلزله‌زده چشم انتظار وعده دولت؛

بدقولی وزیر سابق صنعت در حق زلزله‌زده‌ها /چک دولت پاس نشد!

بدقولی وزیر سابق صنعت در حق زلزله‌زده‌ها /چک دولت پاس نشد!
بدقولی وزیر سابق صنعت موجب شد تا اعتبار 20 میلیارد تومانی که شریعتمداری برای بازسازی زیرساختهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه وعده داده بود محقق نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ، سفر دو روزه رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت فرصت مغتنمی بود برای بیان مطالبات  صنعت تارومار شده کرمانشاه که اغلب واحدهای آن تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

در روز اول سفر آقای وزیر به کرمانشاه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وی به میزبانی استانداری کرمانشاه برگزار شد تا شاید صدای صنعتگران صنایع نیمه جان استان به گوش دولتی‌های رده بالا برسد.

,

گلایه های بازوند، استاندار کرمانشاه از بدقولی شریعتمداری وزیر سابق صنعت هم در نوع خودش جالب بود؛ آنجا که گفت برای بازسازی زیرساختهای مناطق زلزله‌زده آقای شریعتمداری طی تفاهم‌نامه‌ای قرار بود 20 میلیارد تومان از سوی وزارت صمت به ما کمک کند و ما هم از طرف استان 20 میلیارد تومان کمک کنیم، ما سهم خودمان را حتی 38 میلیارد تومان کمک کردیم، اما وزارت صنعت هیچ کمکی نکرد!

,

این یکی از همان وعده‌های وعید دولتی‌ها به مردم زلزله‌زده بود که هنوز بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از زلزله این وعده‌های دولتمران هنوز محقق نشده است.

,

واقعا جای سوال است که دولت چرا به همین راحتی از زیر بار قول‌ها و تعهداتش شانه خالی می‌کند و مردم زلزله‌زده را در سفر کارناوال‌های دولتی با این حجم از تبلیغات رسانه‌ایش به وعده‌هایی دلخوش می‌کند که سرابی بیش نیست.

,

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه به رکود حدود یک دهه‌ای برخی از صنایع استان که واردات کمر آنها را خم کرده و حتی اجازه راه‌اندازی خط تولید را هم به آنها نداده است اشاره کرد.

,

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم  با تصریح اینکه امروز اکثر کارخانه های ما تعطیل و یا نیمه تعطیل است، اظهار داشت: در این راستا نیاز است نسبت به رفع مشکل نقدینگی آنها اقدام شود.

وی همچنین از بدهی ۵۶۰ میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان سخن گفت و افزود: لازم است این مطلب پیگیری و بدهی آنها نیز تعیین تکلیف شود.

,
,
,

حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه هم در این جلسه خواستار ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت برای استان کرمانشاه شد و گفت: باید پراکندگی صنعت در سراسر ایران به وجود بیاید و بر این اساس برای استان هایی که از درجه توسعه یافتگی کمتری برخوردار هستند و صنعتی شدن آن ها کمتر است مناسب است وزارت صنعت تدوین بسته را برای آنها پیش ببرد و بتواند مشوق های جدیدتری را برای آنها کار گیرد.

,

سیدقاسم جاسمی، دیگر نماینده کرمانشاه در مجلس هم به وضعیت نابه‌سامان صنایع استان اشاره کرد و گفت که متاسفانه ما عظم و اراده ای برای کمک به بخش تولید نداریم و باید بدانیم که تنها راه برون رفت از تحریم ها فعال کردن و تقویت بخش خصوصی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه