اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی:

سطح زیر کشت گلخانه‌های کشور ۱۳‌هزار‌هکتار است

سطح زیر کشت گلخانه‌های کشور ۱۳‌هزار‌هکتار است
مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه های کشور 13 هزار هکتار و سطح در حال احداث 15 هزار هکتار است، در سال گذشته 2هزار 700 هکتار حجم برنامه توسعه بود که بطور 100 درصد اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: در برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم پیش بینی توسعه کشت های گلخانه ای و محیط های کنترل شده در دستور کار قرار  دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,

وی افزود: پیش بینی می شود، در این حوزه بیش از 48 هزار هکتار به سطح گلخانه ها و محیط های کنترل شده اضافه گردد و کشت های گلخانه ای توسعه پیدا کند بنابراین به همین نسبت باید زیرساخت های نرم افزای و سخت افزاری در این زمینه فراهم شود و یکی از روش های که امکان ترویج و توسعه را در این زمینه به ما می دهد  و به کمک اجرای این برنامه خواهد آمد بحث راه اندازی نمایشگاه ها و حمایت از نمایشگاه ها و رویدادهای نمایشگاهی است.

,

تقوی گفت: چهارمین نمایشگاه ایران سبز  با رویکرد معرفی همه حلقه های  زنجیره اقتصادی تولید راه اندازی شده است و در این نمایشگاه حلقه های مربوط به تامین نهاد تولید اعم  نشا و بذر و حلقه  های تولید، پرورش، بسته بندی ، بازار و بازار رسانی  در یک جا جمع می شوند و متقاضیان و سرمایه گذاران می تواند  با بازدید از این نمایشگاه  بهترین گزینه هارا برای تامین نیازهای آتی خودشان را  در بهترین شرایط  انتخاب کنند.

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه های کشور 13 هزار هکتار و سطح در حال احداث  15 هزار هکتار است،  در سال گذشته 2هزار 700 هکتار حجم برنامه توسعه بود که  بطور 100 درصد اجرا شد.

,

  مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی تصریح کرد: رشد کشت های گلخانه ای  از سال 92 تا به امروز بیش از 2 برابر شده است، در حوزه  گل و گیاه بیش از 40 درصد  هم در سطح وهم در تولید رشد داشته ایم، در حال حاضر 7 هزار هکتار گلخانه  و فضای باز  گل و گیاه داریم که در این سطح زیر کشت ۱۵۰۰۰۰نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند؛ بیش از 4 میلیارد گلدان و شاخه تولید می شود .

,

وی بیان کرد: یکی از برنامه های آتی وزارت جهاد کشاورزی  و معاونت باغبانی انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به داخل گلخانه و محیط های کنترل شده هست که در این زمینه طرح و برنامه تدوین شده و به زودی در سازمان های  که به صورت پایلوت که 6 استان هستند خواهند بود، اجرا خواهد شد.

,

تقوی گفت: طرح دیگری که در دستور کار و برنامه ریزی است، ایجاد تنوع کشت در گلخانه ها می باشد که کمک می کند تولیدات در یک حد تعادلی به بازار عرضه شوند و به اقتصادی شدن واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد  و برای بازار داخل نسخه ای خواهد بود که از نوسان قیمت جلو گیری شود.

,

  وی افزود: برای صادرات طرح های را دنبال می کنیم که  منتهی خواهد شد به تولید انبوه و عرضه مستمر با کیفیت بالا که عمدتا کسانی که متقاضی در خواست احداث گلخانه در سطوح بالا 5   هکتار دارند مورد حمایت ویژه قرار گیرند و به همین منظور معاونت باغبانی  هم برای بازار داخل، وهم بازارخارجی و صادرات  برنامه های تدوین کرده  که در سال 98 شاهد اجرای آن خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه