اخبار داغ

خدمت رسانی ۳۸۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده لرستان

خدمت رسانی ۳۸۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده لرستان
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تاکنون ۳۸۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در قالب نیروهای امدادی و تبلیغی به سیل زدگان لرستان خدمت‌رسانی نمودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک،آیت الله سیداحمد میرعمادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که سیل اخیر در لرستان به بسیاری از شهرها به ویژه به شهرستان پلدختر و معمولان خسارات سنگینی وارد کرد،گفت:سیل در ظرف مدت  ۴۸ ساعت تمام زندگی مردم خانه‌ها، لوازم منزل، محصولات و تجهیزات کشاورزی و همه آنچه که مردم داشتند را ویران کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, ،,

 

,

وی افزود: زمین های کشاورزی تبدیل به گل و لای نمود به طوری که اکنون قابل کشت نیست، در یک کلام خسارات مادی و صدمات روحی و روانی فراوانی به مردم استان وارد شد.

,

 

,

 نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که آنچه در این حادثه سیل بسیار چشمگیر بوده حضور طلاب جوان جهادی در امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل بود،گفت: طلاب همراه با نیروهای جهادی با بیل و تجهیزات امدادی گل و لای را از منازل مردم پاکسازی نمودند و امید و لبخند را بر چهره سیل زدگان آشکار کردند.

,

 

,

آیت الله میرعمادی اظهارداشت:حضور روحانیت در نقاط مختلف سیل زده به ویژه در پلدختر و معمولان بسیار پررنگ بوده و خدمات خالصانه خوبی ارائه کردند و جلوه هایی از همراهی روحانیت با مردم را به نمایش گذاشتند که قریب به اتفاق مردم اظهار رضایت دارند و این تبلیغ عملی تاثیر فوق العاده ای در مردم داشته است.

,

 

,

 به گفته وی تاکنون 3800 نفر از طلاب و روحانیون در قالب نیروهای امدادی و تبلیغی به سیل زدگان خدمت‌رسانی نمودند که بیشتر به صورت گروه‌های امدادی بوده است و تعدادی هم در اقامه نماز جماعت در محل اسکان اضطراری و بیان مسائل شرعی و سرکشی از خانواده های آسیب دیده فعالیت نمودند و تعداد زیادی از طلاب خواهر درامر بسته بندی کمک ها، طبخ و آماده سازی غذا، مشغول امدادرسانی بوده اند.

,

 

,

 نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که در این مدت شخصیت‌های بزرگی از حوزه‌های علمیه و نهادهای زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق مختلف سیل‌زده بازدید نموده و کمک هائی داشته اند،خاطرنشان کرد: حضرات آیات و حجج اسلام: آقای اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، آقای مروی تولیت آستان قدس رضوی، آقای سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (سلام الله علیها) آقای معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر، آقای قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برخی از نمایندگان ولی فقیه در استان ها و تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از مناطق سیل زده بازدید نموده و اظهار همدردی نمودند.

,

 

,

وی افزود: همچنین آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک های خوبی را متعهد شده و در حال انجام هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

 

,

آیت الله میرعمادی همچنین از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی نهادهای حوزوی استان، خبر داد که متشکل از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مدیر حوزه های علمیه برادران و مدیر حوزه های علمیه خواهران، شورای هماهنگی، بسیج طلاب، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، سپاه، دانشگاه ها و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می باشند و کلیه فعالیت ها اعم از امدادی و تبلیغی و فرهنگی با هماهنگی این شورا انجام می گیرد که بحمدلله در ارائه کار فرهنگی و تبلیغی و امدادی منظم و منسجم تاثیرگذار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه