اخبار داغ

داستان غم انگیز و تلخ اُفت قیمت دسترنج کشاورزان دوباره تکرار شد

داستان غم انگیز و تلخ اُفت قیمت دسترنج کشاورزان دوباره تکرار شد
مردم جنوب کرمان از پایان سال گذشته با هزاران امید و آرزو کار آماده سازی اراضی کشاورزی را آغاز کردند به امید اینکه بتوانند روزی حلال به دست آورند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان،مردم جنوب کرمان از پایان سال گذشته با هزاران امید و آرزو کار آماده سازی اراضی کشاورزی را آغاز کردند به امید اینکه بتوانند روزی حلال به دست آورند و نیاز‌های زندگی خود را تأمین کنند و در این مدت با اخذ وام وهزینه کرد سرمایه‌های زیاد تلاش کردند تا محصول خود را آماده و به بازار عرضه کنند.

داستان غم انگیز و تلخ اُفت قیمت دسترنج کشاورزان دوباره تکرار شد و این بار گوجه فرنگی اشک تولیدکنندگان کشاورزی در جنوب کرمان را در آورد.

نزدیک به یک ماه از فصل برداشت گوجه فرنگی گذشته، اما مردم و کشاورزان با نگرانی این ایام را سپری می‌کنند و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، قیمت گوجه فرنگی به کمترین مبلغ رسیده که این قیمت جوابگوی تلاش‌ها و سرمایه گذاری آنان نیست.

چند روزی است که اوضاع بازار خرید و فروش محصول گوجه فرنگی در جنوب کرمان علی الخصوص رودبارجنوب با اُفت شدید همراه بوده است، ای کاش نمایندگان این منطقه یکبار هم اوضاع نابه سامان افت قیمت گوجه این قشر محروم را فریاد می زدند.

بامری یکی از شهروندان رودباری در گفتگو با خبرنگار ما عدم پیش بینی زیر ساخت ها برای مدیریت بازار محصول گوجه فرنگی را از عامل اُفت قیمت این محصول در منطقه دانست و گفت: نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول گوجه فرنگی در رودبارجنوب یکی از ضعف های بسیار شدیدی در حوزه برنامه ریزی برای حمایت از کشاورزان می باشد که نیازمند تدبیر مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر ساله در اوج زمان برداشت محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی در هشت بندی این محصول بر روی دست کشاورزان می ماند و آنها را دچار ضرر و زیان های سنگین می کند.

وی با بیان اینکه کشاورز نیاز به حمایت دولت دارد، بیان کرد: کشاورزان انتظار دارند مسئولان در سال رونق تولید از آنان حمایت کنند تا محصولی که با زحمت و هزینه‌های زیاد حاصل شده روی زمین نماند.

این کشاورز رودباری گفت: کشاورزی منطقه زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده و اگر دولت و دلسوزان اقدام شتابانی نکنند این بخش صدمات جبران ناپذیر خواهد دید و بدهکاری‌های کشاورزان بیش از گذشته خواهد شد.

علی ای حال،پارسال نیز کشاورزان به علت کاهش قیمت گوجه، نابودی محصول و نبود تقاضای گوجه فرنگی متحمل زیان‌های بسیاری شدند که امید به جبران داشتند، اما امسال نیز این مشکل وجود دارد و افت قیمت و وجود دلال های زیاد موجب افزایش بیکاری و نارضایتی کشاورزان و اقشار دیگر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه