اخبار داغ

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی جهادکشاورزی خراسان شمالی:

سیل ۳۷ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

سیل ۳۷ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد
رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان شمالی مجموع خسارات وارده به استان را در بخش های زراعت و باغبانی 37 میلیارد و 22 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارات در بخش زراعت 20 میلیارد و 292 میلیون تومان و در بخش باغبانی 16 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، عبدالحسین نامور، رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در رابطه با خسارت های حاصله از سیلاب و بارندگی های اخیر در خراسان شمالی اظهار کرد: در بارشهای اخیر از 27 اسفند ماه سال گذشته تا17 فروردین سال جاری 9 هزار و 736 هکتار اراضی زراعی و باغی در استان خسارت دیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک، , عصراترک, عبدالحسین نامور، رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی,  در رابطه با خسارت های حاصله از سیلاب و بارندگی های اخیر در خراسان شمالی اظهار کرد: در بارشهای اخیر از 27 اسفند ماه سال گذشته تا17 فروردین سال جاری 9 هزار و 736 هکتار اراضی زراعی و باغی در استان خسارت دیده اند.,

 

,

وی ادامه داد: براثر بارشهای شدید و جاری شدن سیلاب به 8 هزار و 886 هکتار از اراضی زراعی از جمله پیاز، گندم، یونجه، جو، زیره، عدس، گلزا، چغندر، زعفران در شهرستان های خراسان شمالی خسارتی وارد شد.

,

 

,

نامور میزان اراضی خسارت دیده در بخش باغی را 850 هکتار شامل محصولات انگور، سیب، گردو، آلو، زردآلو، گیلاس، هلو، پسته، گلخانه، سردرختی و باغ های مختلط اعلام کرد.

,

 

,

این مقام مسئول بیشترین خسارت به بخش کشاورزی استان، به شهرستان جاجرم با دوهزار و 720 هکتار وارده شده را بیان کرد ، گفت: شهرستان های اسفراین، مانه و سملقان، بجنورد، گرمه، شیروان، فاروج، رازو جرگلان به ترتیب بالاترین میزان خسارت در بخش کشاورزی ثبت شده است.

,

 

,

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان مجموع خسارات وارده به استان را در بخش های زراعت و باغبانی 37 میلیارد و 22 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارات در بخش زراعت 20 میلیارد و 292 میلیون تومان، در بخش باغبانی 16 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: 29 درصد از کل خسارت ها براثر بارشها و سیل مربوط به اراضی زراعت و باغی است و حدود 20 هزار تن محصولات از بین رفته اند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه