اخبار داغ

علت تقابل اصلاح‌طلبان با نمایندگان اصولگرا

علت تقابل اصلاح‌طلبان با نمایندگان اصولگرا
اصلاح طلبان که 2 دوره ریاست جمهوری و 2 دوره مجلس شورای اسلامی از حضور در عرصه سیاست محروم مانده و فقط نظاره گر فعالیت اصولگرایان بودند، این روزها از هر روشی بهره می گیرند تا بتوانند رقیب خود را جای بگذارند. حتی اگر به تخریب چهره جریان مقابل نیز منجر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، در شرایطی که برخی کارشناسان براین باورند که انتخابات سال آینده مجلس از 2 قطبی بین جریان اصولگرا و اصلاحات خارج خواهد شد، اما روند فعالیت های این دو جریان نشان می دهد که بی شک اصولگرایان و اصلاح طلبان نقش ویژه ای را در انتخابات آتی ایفا خواهند کرد. چراکه کری خوانی ها و دعواهای این 2 جریان از همین حالا آغاز شده است.  

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 
در این بین اصلاح طلبان که کار برای انتخابات مجلس را از خیلی زودتر از رقیب سنتی خود آغاز کرده اند، این روزها دست به هر اقدامی می زنند تا بتوانند کرسی های مجلس دهم را به نام خود کنند. حالا اعضای این جریان که 2 دوره ریاست جمهوری و 2 دوره مجلس شورای اسلامی از حضور در عرصه سیاست محروم مانده و فقط نظاره گر فعالیت اصولگرایان بودند، این روزها از هر روشی بهره می گیرند تا بتوانند رقیب خود را جای بگذارند. حتی اگر به تخریب چهره جریان مقابل نیز منجر شود.  
 
اول- تخریب مجلس- اصلاح طلبان در طول سال های اخیر نشان داده اند که برای دست یابی به موفقیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و این هدف گزاری خود را نیز به طرق مختلف به نمایش گذاشته اند. تخریب چهره افراد از جمله اقداماتی است که اهالی این جریان در مقاطع گوناگون از آن بهره برده اند. به خصوص زمانی که در یک رقابت متحمل شکست می شوند، این خصلت لیبرال ها بیشتر بروز می کند و حتی به اعضای جریان خود نیز رحم نمی کنند.  
 
نمونه بارز این مسئله نیز سال گذشته در شورای شهر تهران بروز یافت. جایی که اصلاح طلبان سنگین ترین تهمت ها و هجمه ها را به دلیل رای به گزینه ای غیر از گزینه مد نظر این جریان، علیه یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران روا داشتند. این در حالی بود که بعد از انتخابات هیئت رئیسه امسال شورای شهر، اصلاح طلبان وقتی این جایگاه خود را از دست رفته دیدند، اقدام به تخریب چهره های همسو با جریان خود کردند و آنها را متهم به رای دادن با پول کردند. 
 
حالا اما نوبت به تخریب مجلس نهم و چهره های اصولگرای این جریان رسیده است. اصلاح طلبان که جریان اصولگرایی را اصلی ترین رقیب خود در انتخابات سال آینده مجلس می دانند این روزها ازهیچ تلاشی برای تخریب مجلس نهم و چهره های حاضر در آن دریغ نمی کنند. این بار اما این اقدام لیبرال ها برای شکست از انتخابات سال آینده و رسیدن به کرسی های سبز مجلس دهم صورت گرفته است. از همین رو اصلاح طلبان این روزها به شدت تلاش می کنند تا ماجرای استیضاح وزرای دولت یازدهم را پررنگ کرده و اقدامات نمایندگان مجلس در زمینه مقابله با تندروی های احتمالی وزرای دولت را به عنوان سنگ اندازی مجلس مقابل پای دولت نشان دهند تا بدین وسیله تخریب چهره مجلس اصولگرای نهم را رقم زده باشند.  
 
دوم- تطهیر دولت- برخی اصلاح طلبان حامی دولت نیز این روزها همگام با افراطیون این جریان، در پروژه تخریب مجلس نهم تاکید می کنند و خود را در این جریان قرار می دهند. البته این هماهنگی بیشتر به سود دولت نیز خواهد بود. چراکه پروژه تخریب چهره نمایندگان مجلس از یک سو راه را برای ورود دولت به انتخابات مجلس باز می کند و از سوی دیگر تطهیر دولت را در پی دارد. بدین صورت که سنگ اندازی مجلس را به عنوان اصلی ترین دلیل کم کاری و ناکارآمدی های احتمالی موجود در دولت معرفی می کنند. با این نقشه دولت را از یک سو از روند استیضاح و تهدیدهای گاه و بیگاه نمایندگان مجلس فراری می دهند و از سوی دیگر اشکالات موجود روند فعالیت های دولت را بر گردن مجلس می اندازند.  
 
بنابراین این 2 نقشه جدید جریان لیبرال برای مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه جریان اصولگرا به ویژه نمایندگان مجلس قرار گیرد. این در شرایطی است که اصولگرایان هنوز اقدامات خود را برای دست یابی به وحدت و حضور هماهنگ در انتخابات سال آینده مجلس آغاز نکرده اند و در مقابل اصلاح طلبان فعالیت های انتخاباتی خود را از همان روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری شروع کردند.  

منبع: فردانیوز

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه