اخبار داغ

شهردار زنجان:

عزم شهرداری زنجان برای اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی جدی است/ مردم و کسبه از اجرای این طرح نگرانی نداشته باشند

عزم شهرداری زنجان برای اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی جدی است/ مردم و کسبه از اجرای این طرح نگرانی نداشته باشند
شهردار زنجان با تاکید بر اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی گفت: بنده این اطمینان را به کسبه و مردم زنجان می‌دهم که هیچ نگرانی نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیح‌اله معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی در شهر زنجان اظهار کرد: اصلاحات خطوط اتوبوسرانی و راه اندازی خطوط ویژه یکی از نیازهای شهر زنجان بوده و عزم شهرداری بر اجرای این طرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به مقدماتی نیاز دارد، ابراز کرد: مقدمات اجرای این طرح شامل اخذ مصوبات شورای شهر و شورای ترافیک بوده و حتی به خاطر پیش بینی‌های انجام شده در خصوص تبعات اجتماعی احتمالی موافقت شورای تامین را هم اخذ کردیم.

,

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اجرای این طرح مقدمات دیگری نیز در در حوزه تاکسیرانی، کارهای عمرانی و ایجاد پارک سوارها دارد، افزود: بعد از اینکه تصمیم به اجرای این طرح گرفتیم یکسری از کسبه خیابان سعدی به دلیل آگاهی نداشتن کامل از جزئیات طرح مخالفت‌هایی را انجام دادند.

,

وی با بیان اینکه ما به خاطر روشنگری در خصوص اجرای این طرح جلسه‌ای را با حضور کسبه و مسئولان حوزه حمل و نقل شهرداری برگزار کردیم، ادامه داد: یک نشست نیز در مرکز کنترل ترافیک با حضور نمایندگان کسبه برگزار شد و یک نشست نیز در دفتر بنده برگزار شده است.

,

معصومی با اشاره به اینکه نشستی در کارخانه کبریت با هنرمندان در این خصوص داشتیم، عنوان کرد: روز گذشته نیز در حضور استاندار زنجان، فرماندار زنجان، معاون عمرانی استاندار و وقف‌چی نماینده زنجان در مجلس جلسه‌ای را با حضور نمایندگان کسبه برگزار کرده و نگرانی‌های کسبه را شنیدیم.

,

وی با بیان اینکه بنده به بخشی از نگرانی‌های کسبه پاسخ دادم، خاطرنشان کرد: قرار شد در جلسات آینده که به ریاست معاون عمرانی استاندار زنجان برگزار خواهد شد بحث را مورد بررسی دقیق قرار داده و پیشنهادات و نقطه نظرات را بشنویم.

,

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه ما به دنبال اجرای یک طرح کامل و بدون عیب و نقص هستیم، اظهار کرد: البته ما هیچ گاه نمی‌توانیم بگوییم که با شرایط موجود سطح شهر و محدودیت خیابانها یک طرح را به شکل صد درصد ایده‌آل اجرا می‌کنیم اما می‌توانیم به برخی از موارد دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه قرار شده در چند جلسه آینده ایرادات احتمالی را برطرف کنیم تا آغاز طرح انجام شود، گفت: عزم شهرداری زنجان برای اجرای این طرح قطعی بوده و بحثی در این خصوص نداریم.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما در اجرای این طرح به طور قاطع یقین داریم که تنها راه برون رفت از مجموعه ترافیک هسته مرکزی اصلاحات خطوط اتوبوسرانی است، افزود: یکی از نگرانی‌هایی که مردم از ابتدای حضورم در زنجان به آن اشاره داشتند بحث نارضایتی از ناوگان، نحوه تردد، زمان بندی و مسیرهای حرکت بود که در این اصلاح خطوط تمام آن نقطه نظرات مردم، مشاورین و کارشناسان امر را مورد توجه قرار دادیم.

,

وی بیان کرد: سعی کردیم در شیوه جدید از حالت سنتی که همه اتوبوسها از نقاط مختلف شهر به هسته مرکزی شهر می‌آیند، خارج شویم. در طرح جدید با ایجاد یکسری پارک سوارها در لایه بیرون تر از هسته مرکزی مانند میدان آزادی و میدان ارتش، تمام اتوبوسهای شهرکهای اقماری و نقاط مختلف در این پارک سوارها مسافرین خود را پیاده می‌کنند و مسافرین نیز از این نقاط با یک خط تندرو و مسیر ویژه به هسته مرکزی شهر یعنی میدان، انقلاب، خیابان سعدی و سایر نقاط می‌روند.

,

معصومی با بیان اینکه ما باید بپذریم که خیابان سعدی ما محدودیت عرض داشته و امکان عقب نشینی وجود ندارد، عنوان کرد: وضعیت ترافیک این خیابان را همه مردم زنجان می‌دانند، بنابراین ما می‌خواهیم با ایجاد خط ویژه رفت و برگشتی برای اتوبوسها، اضافه کردن تاکسی‌ها، خوردوهای امدادی و اورژانس و همچنین ارزان کردن کرایه و کم کردن زمان حرکت کاری کنیم که شهروندان ما برای استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی ترغیب شوند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم دنبال یک راه ارزان، سریع و با کیفیت برای تردد در داخل شهر هستند، ابراز کرد: این پیشنهادی است که ما از ابتدا به آن تاکید داریم و اعتقادمان این است که تجربه موفق شهرهای دیگر نیز همین موضوع را تایید می‌کند یعنی اگر می‌خواهیم به مشکلات ترافیک و شلوغی هسته مرکزی رسیدگی کنیم باید حمل و نقل عمومی را تقویت و برای خودروهای شخصی محدویت ایجاد کنیم اما ما اطمینان می‌دهیم که غیر از یک مسیر رفت و برگشت اتوبوس در خیابان امام و خیابان سعدی یک لاین پارک و دولاین برای عبور خوردهای شخصی در نظر گرفته شود.

,

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه بنایی برای ایجاد نرده و دیواره در خیابانهای شهر نداریم، تصریح کرد: حداکثر ممکن است یک جدول کوچک و یا یک خط کشی در این خطوط ایجاد شود تا مردم متوجه شوند که این مسیر خط ویژه است.

,

وی با بیان اینکه در برخی نقاط مانند ورود و خروج برخی مغازه‌ها و همچنین کوچه‌ها این خطوط و یا جدولها منقطع خواهد شد، گفت: کسبه و مردم هیچ نگرانی را در خصوص اینکه ما بخواهیم در شهر نرده کسی کنیم نداشته باشند چرا که این موضوع جزو برنامه‌های ما نیست.

,

معصومی با اشاره به اینکه هر حرکت جدید و تحول در سطح جامعه ممکن است یکسری اعتراضاتی را در ابتدا داشته باشد، ادامه داد: همانطور که ما در اجرای پیاده راه شاهد برخی اعتراضات از طرف کسبه، مردم و رانندگان اتوبوس و تاکسی بودیم اما همان موقع نیز یک اطمینانی به مردم دادیم که هیچ نگرانی از بابت اجرای طرح پیاده راه نداشته باشند.

,

 این مسئول با بیان اینکه مردم شاهد هستند که یک پیاده راه زیبا، آرام و ارزشمند برای شهر زنجان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اجرای این طرح مشکل ترافیکی نیز ایجاد نکرد و از طرفی هر مسافری که به زنجان می‌آید دوست دارد تا این پیاده راه را ببیند.

,

وی تصریح کرد: بنده این اطمینان را به کسبه و مردم زنجان می‌دهم که مطمئن باشند ما در شهرداری به دنبال خدمت، رضایت و کمک هستیم و اگر یک درصد در اجرای طرح اصلاح خطوط شک داشتیم که ممکن است به مردم ضربه بزند دنبال آن نمی‌رفتیم.

,

معصومی بیان کرد: اگر این مسیر راه بیفتد ضمن اینکه مردم می‌توانند با حمل و نقل عمومی و با قیمت ارزان به هسته مرکزی شهر بیایند، مشکلی نیز از لحاظ ترافیکی نخواهد افتاد.

,

وی ادامه داد: اکنون و در گذشته امکان عبور تاکسیها از میدان انقلاب به سمت میدان ارتش وجود نداشت اما با اجرای این طرح تاکسیها می‌توانند از سمت جنوب به سمت شمال حرکت کنند و فرصت جدید دیگر نیز این است که خودورهای امدادی می‌توانند با حرکت در خطوط ویژه خدمت رسانی بهتری را به مردم انجام دهند.

,

وی در پایان تصریح کرد: از مردم و کسبه صبر و تحمل را انتظار داریم چرا که ما تمام جوانب را برای اجرای این طرح دیده‌ایم و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه