اخبار داغ

در فاصله ی چند روز مانده به میلاد منجی عالم بشریت؛

شهر قم آماده میزبانی از 3 میلیون زائر نیمه شعبان/ آمادگی ستادهای تسهیل زائران در استان

شهر قم آماده میزبانی از 3 میلیون زائر نیمه شعبان/ آمادگی ستادهای تسهیل زائران در استان
شهر قم در فاصله ای 6 روز مانده به نیمه شعبان خود را آماده ای میزبانی از 3 میلیون زائر می کند که در روزهای پیش رو خود را به شهر مقدس قم می رسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، قم این روزها در آستانه میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور و شادی است، کمتر خیابان و کوچه ای را می توان پیدا کرد که آذین بندی نشده باشد و یا پرچم های منقش به مهدی موعود بر سردر خانه هایش برافراشته نباشد.

نیمه شعبان در قم حال و هوای خاصی دارد و در واقع شهر مقدس قم در این روز خود میزبان عاشقان حضرت است که از جای جای ایران و حتی کشورهای اسلامی خود را به مسجد مقدس جمکران می رسانند.

در این میان مدیران استان طی روزهای اخیر با برگزاری جلسات مختلف خود را برای میزبانی هر چه بهتر از زائران نیمه شعبان آماده کرده اند.

حضور 3 میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم به برنامه ریزی صورت گرفته برای میزبانی از زائران اشاره کرد و اظهار داشت: با بررسی هایی که سال های گذشته انجام شده کار ستاد تسهیلات نوروزی متوفق نشده و تا پایان جشن های نیمه شعبان ادامه دارد.

عالی پور به برپایی موکب ها در مسیر زائران اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون 114 موکب ثبت شده و سایر موکب داران نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند تا مجوزهای لازم صادر شود.

 عالی پور بیان داشت: حرم مطهر و مسجد جمکران نیز فعالیت های زیاد دارند تا غنای کار را افزایش دهند، علاوه بر این در بخش خواهران نیز برای افزایش غنای کار فرهنگی از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران استفاده خواهد شد.

 وی به تعداد زائران نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: در  نیمه شعبان در 24  ساعت حدود سه میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران می آید که باید به خوبی از این زائران استقبال شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان این که در زمینه ای سرویس بهداشتی مشکلی نداریم، ابراز داشت: سرویس بهداشتی به مقدار مورد نیاز ایجاد شده و در پارکینگ ها نیز تلاش شده است که تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود:  با توجه به بارندگی های اخیر 240 هکتار برای پارکینگ در نظر گرفته شده است که تمامی نیازهای موجود را برطرف خواهد کرد.

عالی پور تاکید کرد: در حوزه امنیتی بسیار کار شده است چرا که فرقه های انحرافی زیادی وجود دارند که می خواهند در مراسم های مختلف سوء استفاده کنند و قطعا این اجازه به آن ها در نیمه شعبان داده نخواهد شد.

برگزاری 5 جشن با مشارکت 5 استان در مسجد مقدس جمکران

ابراهیم صدوقی معاون امور زائرین مسجد مقدس جمکران نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به متفاوت بودن برنامه های این مسجد در نیمه شعبان امسال گفت: امسال برای اولین بار مشارکت مردم در جشن های نیمه شعبان افزایش می یابد به طوری که هم زمان با اعیاد شعبانیه از 5 استان مردم در مسجد حضور پیدا می کنند و برنامه های جشن و سرور را برگزار خواهند کرد.

وی با بیان این که از مبدا تا مقصد شرایط لازم را برای زائران فراهم کرده ایم، تصریح کرد: بیش از 500 کاروان که به صورت هفتگی به جمکران می آیند شناسنامه دار شده اند و کلاس هایی را برای مدیران این کاروان ها گذاشته شده است تا بتوانیم ساماندهی بهتری داشته باشیم.

صدوقی افزود: امسال با همکاری سایر نهادها کمیسیون زائران غیر ایرانی را تشکیل داده ایم و در مسجد مقدس جمکران نیز جشن سفیران آفتاب به چهار زبان دنیا برگزار می شود.

راه اندازی پویش همراهی با سیل زدگان در مسجد مقدس جمکران

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، برگزاری شب قدر نیمه شعبان و احیای این شب، راه اندازی پویش همراهی با سیل زدگان، پاسخگویی به شبهات و هم چنین حضور مبلغان در بین زائران از جمله ای برنامه های فرهنگی است که در روزهای منتهی به نیمه شعبان انجام می شود.

نذر قربانی امام زمان برای سیل زدگان

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در گفتگو با قم فردا با بیان این که امسال نذر قربانی امام زمان به سیل زدگان اختصاص می یابد، تصریح کرد: نذر قربانی برای امام زمان نیز امسال برگزار خواهد شد اما تمامی این نذورات به مردم سیل زده اختصاص خواهد یافت به طوری که بعد از انجام نذر قربانی ، بسته های گوشت به صورت بسته بندی شده با مهر مسجد مقدس جمکران به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
,
, حضور 3 میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری 5 جشن با مشارکت 5 استان در مسجد مقدس جمکران,
,
,
,
,
,
,
,
, راه اندازی پویش همراهی با سیل زدگان در مسجد مقدس جمکران,
,
,
,
, نذر قربانی امام زمان برای سیل زدگان,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه