اخبار داغ

نائب رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال یزد:

تعرفه های گمرکی و آشفتگی بازار ارز صنعت چاپ را مختل کرده است

تعرفه های گمرکی و آشفتگی بازار ارز صنعت چاپ را مختل کرده است
نائب رئیس اول اتحادیه چاپ دیجیتال یزد گفت: بازار چاپ دیجیتال به وضعیت بحرانی رسیده است به گونه ای که اکثر همکاران ما فعالیت در این صنف را به صرفه نمی دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نائب رئیس اول اتحادیه چاپ دیجیتال یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با وضعیت بازار چاپ و نشر دیجیتال  گفت: چاپ دیجیتال کاملاً به واردات و ارز وابسته است و تمام جنس ها و مواد اولیه ای که به این صنعت مربوط می شود بین 3 تا 5.5 برابر افزایش قیمت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مهدی قیامت با بیان اینکه این افزایش قیمت فقط به خاطر افزایش قیمت دلار نبوده است، تصریح کرد: متاسفانه تعرفه های گمرکی و عدم ترخیص کالا از گمرک باعث شد تا اقلام مصرفی بازار تامین نشود و اجناس موجود در کشور با قیمت های حبابی و فضایی به فروش برسد.

,

, ,

وی ادامه داد: به عنوان مثال تونر دستگاه های مرسوم دفاترفنی، فروردین ماه سال گذشته قیمتی معادل یک میلیون و 270 هزار تومان داشت که در حال حاضر قیمتی معادل 3 میلیون و 750 هزار تومان دارد.

,

قیامت اظهار داشت: این افزایش در حالی رقم خورده است که نرخنامه به نسبت گرانی، افزایش قابل توجهی نداشته است و بازار این صنعت به وضعیت بحرانی رسیده است به گونه ای  که اکثر همکاران ما فعالیت در این صنف را به صرفه نمی دانند.

,

, ,

وی گفت: عدم نظارت در توزیع و تهیه مواد اولیه، تنش و التهاب بازار را دو چندان کرده و از طرفی هزینه های تمام شده را به چندین برابر رسانده است.

,

قیامت اذعان داشت: باید صنف چاپ دیجیتال جزو گروه و اولویت 3 سازمان  صمت قرار گیرد یعنی بر اساس آنالیز قیمت اولیه، قیمت مصرف کننده تعیین شود

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه