اخبار داغ

آخرین وضعیت هرمزگان پس از باران سیل آسا؛

از آبگرفتگی منازل روستایی تا مسدود شدن راههای ارتباطی در هرمزگان

از آبگرفتگی منازل روستایی تا مسدود شدن راههای ارتباطی در هرمزگان
بارش های سیل آسا دو روز اخیر خسارات بسیاری در حوزه های متعدد شهری و روستایی برای هرمزگان به دنبال داشت که به اسکان اضطراری برخی روستاها و مسدود شدن راهها منجر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛بارش باران در دو روز گذشته با وجود هشدارهای مکرر و بسیج دستگاهها خسارات بسیاری را به دنبال داشت که سراسر استان از شرق تا غرب را درگیر خود کرد از این رو با طغیان رودخانه ها و تخریب راهها دهها روستا از دسترس خارج شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بیشترین حجم بارش ها در مرکز و شرق استان نمود پیدا کرد که شهرستان بندرخمیر با ۱۱۴میلی متر، قشم ۷۷، میناب ۶۹، حاجی آباد ۶۶ و بشاگرد با ۵۶میلی متر بارندگی رکوردار میزان بارندگی ها بودند که به طبع آن خسارات در این شهرستان هاافزایش داشته است.

,

بارش باران موجب آسیب‌دیدگی روستاهای بندرخمیر شد که روستاهای کوچک اطراف بندرخمیر مانند چاه دراز و کوشک وضعیت مناسبی نداشته‌اند به‌طوری‌که در روستای کوشک مردم منازل خود را تخلیه و در مساجد پناه گرفته‌اند.

,

 

,

, ,

ریزش کوه در این شهرستان  منجر به قطعی راه ارتباطی چهار روستا و مسدود شدن مسیر ارتباطی اهالی منطقه شده است.

,

عدم توجه دستگاههای اجرای بندرخمیر به هشدارها و اقدام موثر در راستای پیشگیری از وقوع سیلاب همچون لایروبی خورها و کانال های شهری منتهی به دریا موجب شد تا سطح آب در معابر بالا رود و موجب آبگرفتگی شهر شود.

,

با طغیان رودخانه ها و تخریب محورها، راه های ارتباطی شهرستان جاسک نیز از روز گذشته با چابهار ، کنارک، سیریک ، میناب و  مرکز استان قطع شده است که طغیان رودخانه‌های مسیر جاده میناب سیریک آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های راهداری و روستایی شهرستان جاسک وارد کرده است.

,

, ,

بنا به اعلام فرماندار جاسک برخی روستاها آب‌گرفتگی شدید شده و در حوزه روستایی و راهداری آسیب‌های جدی بدنبال داشته است.

,

طغیان رودخانه جگین نیز منجر به مسدود شدن ۲۰ مسیر روستایی و محور مواصلاتی بشاگرد به جاسک از دسترس خارج شده است.

,

سرریز آب رودخانه‌های فصلی به سمت روستای کوشک از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه موجب تخلیه منازل روستا شده که این مساله نیز به دلیل فروکش آب ختم به خیر شد.

, سرریز آب رودخانه‌های فصلی به سمت روستای کوشک از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه موجب تخلیه منازل روستا شده که این مساله نیز به دلیل فروکش آب ختم به خیر شد., سرریز آب رودخانه‌های فصلی به سمت روستای کوشک از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه موجب تخلیه منازل روستا شده که این مساله نیز به دلیل فروکش آب ختم به خیر شد.,

, ,

طغیان رودخانه گز در شهرستان سیریک موجب آبگرفتگی روستاهای نوشهر میسی، سربندور، گز، کردر، کلنگی، شد همچنین راه ارتباطی روستای لبنی از توابع بخش بمانی و روستای طاهرویی مسدود شده است.

,

بارش باران در شهرستان حاجی آباد موجب آبگرفتگی شدید در مناطق دشت آشکارا، گلوئیه بخش طارم و دشت سرچاهان شد که برخی منازل تخلیه و به محل اسکان ضروری انتقال پیدا کردند.

,

خسارت بارندگی در  بخش های کشاورزی و منازل روستایی حاجی آباد بالا گزارش شده . با ریزش کوه در محدوده پل درودی جاده اصلی بندرعباس مسدود شده است.

,

, ,

در بندرعباس با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و بسیج دستگاهها برای مقابله با سیل احتمالی وقایع غیر مترقبه و خسارات ناشی از آبگرفتگی معابر به حداقل خود رسید و تنها ۱۲ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.

,

شرایط نامناسب و  پدیده رعد و برق موجب کنسل شدن ۱۰ پرواز در فرودگاه بین المللی بندرعباس شد همچنین به واسطه جاری شدن سیلاب از ضلع شمالی منطقه ویژه خلیج فارس با گذشتن از محوطه ها و زمین های واقع در ضلع شرقی فولاد هرمزگان در کرانه شمالی بزرگراه مقابل شرکت توانیر، وارد جاده شده و باعث آبگرفتگی و اختلال در روند ترددهای خودروها و کامیون ها شده است

,

آبگرفتگی بزرگراه بندر شهید رجایی حد فاصل نیروگاه بندرعباس تا مقابل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس و تقاطع غیر همسطح خونسرخ است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه