اخبار داغ

کمبودهای حوزه درمان گریبانگیر نونهالان هرمزگانی؛

تنها بیمارستان تخصصی کودکان بندرعباس با کمبود فضا روبروست

تنها بیمارستان تخصصی کودکان بندرعباس با کمبود فضا روبروست
کمبود تخت و فضای درمانی مناسب بزرگترین مشکل پیش روی مراجعان به تنها مرکز تخصصی درمانی و در عین حال آموزشی کودکان استان هرمزگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛بیمارستان کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۵۲ تخت تنها مرکز تخصصی ویژه کودکان در هرمزگان و تامین کننده نیاز درمانی سراسر استان است که بعضا با مراجعه بیمارانی  از استان های همجوار با کمبودها و کاستی ها در حوزه خدمات رسانی مناسب همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این مرکز درمانی در سال ۱۳۷۱ با ظرفیت ۱۳۰ تخت ثابت با کاربری بیماران پوستی مزمن احداث شد که با تصمیم مدیران وقت از سال ۷۲ تاکنون به عنوان بیمارستان کودکان مورد استفاده قرار گرفته است.

,

بنا به تدابیر اتخاذ شده در ساخت بیمارستانی مختص به بیماران پوستی محیط کنونی بیمارستان کودکان بندرعباس چندان مناسب وضعیت جسمی و روحی بیماران حاضر در بخش نیست چرا که راهروهای تاریک و خفقان آور در کنار تخت های بهم فشرده و کوچک بیمارستانی علاوه بر درد بیماری حس انزجار و ترس را به دل کودکان و خانواده ها القا می کند از این رو بسیاری از خانواده ها برای فراغت از چنین محیطی راضی به بستری کردن فرزندان نمی شوند.

,

فقدان پزشک های فوق تخصص کودکان در زمینه های مختلف از دیگر دغدغه و آسیب حوزه درمانی این قشر ه شمار می رود که موجب شده خانواده با تحمیل هزینه های گراف و سختی راه به امید بهبود حال فرزندانشان راهی استان های همجوار شوند.

,

فقدان مراکز تخصصی ویژه کودکان و نوزدان در سراسر استان هرمزگان موجب سرازیر شدن شهروندان از نقاط مختلف به مرکز استان می شود که روزها و بعضا هفته ها برای طی مراحل درمان آواره بندرعباس می شوند.

,

ظرفیت محدود بیمارستان وکمبود تخت ویژه کودکان از مشکلات ثابت این مرکز درمانی است که موجب شده راهروها بیمارستان به بخش های تخصصی درمانی تبدیل شوند.

,

رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شاخص تخت بیمارستانی در استان ۹ دهم و درکشور یک و هشت دهم برآورد کرده و با اظهار امید راه اندازی بیمارستان‌های جدید نوید رسیدن به استاندارد‌های مطلوب داده بود.

,

بیمارستان در دست احداث کودکان شامل بخش‌های سرطان، جراحی کودکان، سلول درمانی، تجهیزات مراقبت‌های ویژه کودکان (PICU) و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بوده و همه امکانات لازم در بیمارستان فوق تخصصی کودکان تدارک دیده شده لذا با ساخت این بیمارستان و با احتساب تخت‌های ساختمان غرب بیمارستان کودکان تخت‌های بیمارستان کودکان به ۲۳۰ تخت استاندارد افزایش می‌یابد.

,

علی ای حال بسیاری از پروژه های عمرانی و خدماتی استان هرمزگان در بحران اعتبارات و تخصیص بودجه قرار دارند که به پشتوانه وعده های مکرر و بی اساس گذشته امیدی برای برخورداری از محیطی مناسب و استاندار در آینده نزدیک نمی رود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه