اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

کمبود برخی اقلام دارویی گذرا و مقطعی است/ نیاز دارویی بخش بستری را در زنجان تا چهار ماه تامین کرده‌ایم

کمبود برخی اقلام دارویی گذرا و مقطعی است/ نیاز دارویی بخش بستری را در زنجان تا چهار ماه تامین کرده‌ایم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی گذرا و مقطعی است‏، گفت: تمام سعی ما این است که کمبودهای دارویی به حداقل برسد.‏
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت ذخیره دارویی اظهار کرد: به طور طبیعی بخشی از مسائل دارویی تحت تاثیر مشکلات اعتباری و مالی کشور قرار گرفته و از طرفی با وجود اینکه دشمن ادعا دارد که دارو و تجهزات پزشکی را تحریم نکرده اما این یک دروغ بزرگ بوده و حتی دارو نیز تحریم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;,

وی با بیان اینکه در بخشی از داروهایی که از خارج وارد می‌شود شاهد برخی کندیها و مشکلات روبرو هستیم، ابراز کرد: تاکید ما این است که داروهای داخلی قابل اعتماد و اتکا بوده و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اکنون مشکل حاد دارویی نداریم، عنوان کرد: وضعیت کنونی مشکلی را برای مردم ایجاد نمی‌کند و همکاری بخش خصوص و داروخانه‌ها نیز مطلوب است اما این یک واقعیت بوده که ما همچنان در این بخش مشکلاتی داریم.

,

وی با اشاره به اینکه این مشکلات در کوتاه مدت مشکلی را ایجاد نخواهد کرد، افزود: کمبودهای گذرا داریم یعنی ممکن است یک نوع دارو کم باشد اما معمولا این کمبودها طی روزهای بعد رفع می‌شود.

,

قزلباش با بیان اینکه نوبت تولید توسط شرکتها گاهی سبب برخی کمبودها می‌شود، خاطرنشان کرد: با پیگیریهایی که انجام می‌شود این کمبودهای گذار برطرف می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه گاهی کمبودهای دارویی استانهای دیگر را جبران و یا از آنها دارو دریافت می‌کنیم، ادامه داد: تمام سعی ما این است که کمبودهای دارویی به حداقل برسد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی مردم تصور دارند که دارهای خارجی کیفیت بالاتری دارند، اظهار کرد: دارهای ایرانی جوابگوی نیاز دارویی کشور بوده و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

,

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اعتباری اجازه نمی‌دهیم این مشکلات به مردم منتقل شود، افزود: در بخش بستری اندوخته دارویی را تا چهار ماه تامین کرده‌ایم و از این جهت نگرانی نداریم.

,

این مسئول تصریح کرد: تمام بیمارستاهای استان موظف هستند به صورت روزانه کمبودهای دارویی خود را به بنده اعلام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه