اخبار داغ

اولتیماتوم به شهربازی های سرپوشیده بروجرد/ پلمپ در انتظار تجهیزات غیراستاندارد

اولتیماتوم به شهربازی های سرپوشیده بروجرد/ پلمپ در انتظار تجهیزات غیراستاندارد
پنج شهربازی سرپوشیده در بروجرد وجود دارد که تجهیزات این شهربازی یا همان خانه های بازی غیر استاندارد است و اداره استاندارد مهلت 2 ماهه ای داده تا نسبت به استاندارد کردن تجهیزات اقدام کنند و در غیر این صروت پلمپ می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک  تفریح و سرگرمی کودکان یکی از مهمترین دغدغه های والدین است، پدر و مادرهایی که تفریح شاد کودکان و بردن آنها به محیطی برای بازی یکی از برنامه های آنهاست، کودکان هم با شور و اشتیاق خاصی از این مکان های تفریحی و بازی استقبال می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

با زندگی های آپارتمانی و محیط های کوچک، بازی کردن برای کودکان کمی سخت شده چرا که نه از حیاط و دوچرخه سواری خبری هست و نه از بازی های دسته جمعی که والدین برای بازی کودکان ناچارهستند آنها را به خانه های بازی یا همان شهر بازی سرپوشیده ببرند.

,

 

,

شهربازی ها و خانه های بازی از مهمترین مکان هایی هستند که کودکان از رفتن به آنجا بسیار لذت می برند اما متاسفانه برخی از تجهیزات شهربازی و گاها خود محیط شهربازی استاندارد لازم را ندارد و هر لحظه ممکن است اتفاقی جبران ناپذیر رخ دهد.

,

 

,

Related image

, Related image,

 

,

کم نیستند افرادی که محیطی را به عنوان شهربازی و یا همان خانه بازی انتخاب می کنند و تعدادی تجهیزات در آنجا قرار می دهند و بدون در نظر گرفتن استاندارد و سلامتی جان کودکان، فعالیت دارند که متاسفانه مدتهاست این مکانها بدون داشتن استاندارد پذیرای کودکان برای بازی هستند.

,

 

,

استاندارد سازی وسایل بازی کودکان در شهربازی ها، یکی از مسائلی است که سالهاست مطرح می شود، متاسفانه گاهی خبرهایی تلخ از شهربازی ها شنیده می شود که تلنگری است تا هر چه سریعتر استاندارد شدن تجهیزات در شهربازیها جدی گرفته شود.

,

 

,

عنایت شرفی رئیس اداره استاندارد بروجرد در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: در بروجرد 6 شهربازی وجود دارد که از این تعداد پنج شهربازی سرپوشیده و یک شهربازی روباز است و از این تعداد تنها یک شهربازی استاندارد است.

, سفیرافلاک,

 

,

Image result for ‫خانه بازی‬‎

, Image result for ‫خانه بازی‬‎,

 

,

وی اضافه کرد: در این شهربازیها 29 تجهیز فعال وجود دارد که تنها 11 تا از تجهیزات استاندارد بوده که مربوط به باغ فدک بوده و مابقی تجهیزات در شهربازی های سرپوشیده و خانه های بازی غیر استاندارد هستند.

,

 

,

شرفی اظهار داشت: همچنین در بروجرد 9 زمین بازی که دارای تجهیزات ورزشی هستند وجود دارد که در این زمین های بازی 59 تجهیز بازی قرار گرفته که فاقد مجوز و استاندارد هستند.

,

 

,

به گفته وی همچنین از 17 پارک بازی در بروجرد 9 تجهیز دارای مجوز استاندارد هستند که استاندارد کردن تجهیزات در شهربازیها، خانه های بازی، زمین و پارک های بازی بسیار ضروری است و اخطارهای لازم داده شده است.

,

 

,

Image result for ‫شهربازی‬‎

, Image result for ‫شهربازی‬‎,

 

,

رئیس اداره استاندار بروجرد تصریح کرد: به شهربازی هایی که وسایل بازی آنها استاندارد نیست اخطار  و یک مهلت 2 ماهه داده شده است و در صورتی که تا ابتدای تیرماه برای استاندارد کردن تجهیزات شهربازی اقدام نکنند، به مراجع قضایی معرفی و پلمپ می شوند.

,

 

,

وی بیان کرد: البته یک شهربازی سرپوشیده در بروجرد که دارای 28 تجهیز غیر فعال است به دلیل مشکلات ساختمانی هم اکنون غیر فعال است.

,

 

,

شرفی اضافه کرد: امیدواریم استاندارد کردن تجهیزات شهربازی که با جان کودکان در ارتباط است، مد نظر قرار گیرد تا والدین با خیال راحت کودکان خود را در این شهربازی و خانه های بازی برده و کودکان از این تفریح لذت ببرند.

,

 

,

این در حالیست که در بهمن ماه سال 96 که خانه های بازی در بروجرد فعال شدند، گزارشی تهیه شد که در آن تاریخ چهار خانه بازی فعال بودند و هر چهار خانه بازی به همراه تجهیزات فاقد استاندارد بوده که قرار بود استاندارد کردن تجهیزات بازی که اجباری نیز هستند در دستور کار قرار گیرد که متاسفانه با گذشت بیش از یک سال هنوز استاندارد کردن این تجهیزات صورت نگرفته است.

,

 

,

با توجه به این که بازی کودکان با این وسایل ارتباطی مستقیمی با سلامتی و ایمنی دارد و استاندارد بودن آنها بسیار ضروری است، می طلبد تا برای استاندارد سازی این تجهیزات و دوری از هر گونه حادثه ای اقدامات لازم صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه