اخبار داغ

دوازده نکته در مورد ویندوز همه کاره مایکروسافت

دوازده نکته در مورد ویندوز همه کاره مایکروسافت
شرکت مایکروسافت اعلام کرد سیستم عامل تازه آن موسوم به ویندوز 10 جایگزین ویندوز نه چندان محبوب 8 خواهد شد. این ویندوز تلاشی برای راضی کردن کاربران گوشی ها، تبلت ها و رایانه هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، فارس به نقل از رویترز، نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز که در حال حاضر مورد استفاده 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان است قرار است از امکانات فراوانی برای جلب نظر صاحبان مشاغل هم برخوردار باشد. یکی از دلایل شکست ویندوز 8 بی‌توجهی به خواسته‌های این گروه از کاربران اعلام شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, رویترز، ,

,

, ,

 

,

ویندوز 10 در یک نگاه

,

تری میرسون مدیر واحد سیستم عامل‌های مایکروسافت در این مورد گفته است: ویندوز 10 بزرگترین پلاتفورمی است که ما تا به حال برای شرکت‌های تجاری طراحی کرده‌ایم. باید توجه داشت که یافته‌های موسسه تحقیقاتی فارستر نشان می دهد تنها 20 درصد از کاربران در سازمان های تجاری به ویندوز 8 مهاجرت کرده بودند و لذا این سیستم عامل که دو سال قبل عرضه شده بود موفقیت قابل توجهی نداشت.

,

علت اصلی این مساله آن بود که بسیاری از افراد رابط کاربری لمسی این سیستم عامل را دوست نداشتند. از سوی دیگر حذف منوی سنتی استارت از منوی ویندوز 8 هم بسیاری از کاربران را ناراحت کرده بود.

,

ویندوز 10 که به Threshold هم مشهور است به گونه‌ای طراحی شده که یک نسخه از آن برای استفاده بر روی تمامی وسایل الکترونیک کافی باشد. بنابراین مایکروسافت انتظار دارد که کاربران گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها به یک اندازه از آن استقبال کنند.

,

مایکروسافت می گوید ویندوز 10 می‌تواند بر روی تمامی تولیدات مایکروسافت عملکرد بهینه‌ای داشته باشد و لذا یک نسخه واحد از آن هم بر روی کنسول بازی ایکس باکس و هم بر روی رایانه های شخصی عادی نصب می‌شود. این اقدام مایکروسافت تقلیدی است از اپل که برای آیفون و آی پد یک سیستم عامل عرضه کرده است. البته این شرکت گامی به پیش نهاده و یک سیستم عامل را برای وسایل همراه و عادی در دسترس قرار داده است.

,

در نسخه اولیه ویندوز 10 که از سوی جو بلفیور معاون مایکروسافت در معرض دید عموم قرار گرفت، دو حالت کاربری پیش بینی شده بود. یکی حالت بهینه شده برای تبلت های لمسی و دیگری حالت بهینه شده برای رایانه های شخصی با استفاده از موشواره و صفحه کلید. کاربران می‌توانند با توجه به وسیله‌ای که در حال استفاده از آن هستند از یک حالت به حالت دیگر منتقل شوند.

,

از جمله تغییرات مهم دیگر که با هدف جلب  رضایت مجدد کاربران انجام شده بازگرداندن منوی استارت است. علاوه بر این جستجوگر ویندوز 10 هم ارتقا یافته تا در زمان جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نظر علاوه بر داده های موجود در رایانه اطلاعات مرتبط در وب هم فهرست شوند.

,

از آنجایی که مایکروسافت در ویندوز 10 تمرکز ویژه‌ای بر روی کاربران قدیمی و حرفه‌ای خود داشته، تغییرات زیادی در Command Prompt ایجاد کرده تا بتوانند دستورات متنی بیشتری را وارد کنند و کنترل بیشتری بر روی سیستم داشته باشند.

,

,

, ,

 

,

چرا ویندوز 10؟

,

به گزارش کامپیوترورلد، اما چرا مایکروسافت به جای ویندوز 9 نام ویندوز 10 را برای این سیستم عامل انتخاب کرده است؟ علت این است که این شرکت می‌خواهد چنین القا کند که ویندوز جدید یک تحول اساسی نسبت به گذشته محسوب شده و این شرکت محصول خارق‌العاده‌ای را عرضه کرده نسبت به تولیدات قبلی متفاوت است.

, کامپیوترورلد،,

گفته می‌شود قرار بود نام ویندوز یک برای این سیستم عامل جدید انتخاب شود تا مطابق با نام محصولاتی مانند وان نوت و وان درایو باشد. اما در نهایت این پیشنهاد رد شد.

,

,

, ,

ویندوز 10 شبیه چه خودرویی است؟

,

مایکروسافت مدعی است این ویندوز شبیه به خودروهای برقی ساخت شرکت تلسا است. این مساله‌ای است که مدیران این شرکت بر آن اصرار می‌وزند تا بر تازگی و بدیع بودن امکانات این ویندوز تاکید کنند.

,

ویندوز 10 با چه وسایلی سازگار است؟

,

با همه چیز. مایکروسافت روز گذشته تنها نسخه رومیزی ویندوز 10 را به نمایش گذاشت، اما این ویندوز با تبلت‌ها و گوشی‌ها و همه محصولات خود این شرکت سازگاری دارد. قرار است ویندوز 10 با اینترنت اشیا هم هماهنگ بوده و با یک کیفیت بر روی وسیله ای با نمایشگرهای 80 و  4 اینچ اجرا شود.

,

از منوی استارت چه خبر؟

,

همان طور که گفتیم منوی استارت به ویندوز 10 برگشته. در واقع هدف مایکروسافت ترکیب امکانات خوب ویندوز 7 با رابط کاربری مدرن ویندوز 8 است. البته منوی استارت به دو بخش تقسیم شده است. در بخش چپ برنامه های موسوم به app به شکلی که در ویندوز 7 عرضه شده بودند نمایش داده شده اند و در سمت راست عناوین زنده برنامه ها به شکلی رنگارنگ و جذاب که یادآور گرافیک ویندوز 8 است نمایش داده می شوند. کاربران همچنین می توانند منوی استارت را بر اساس سلیفه شان تغییر دهند و عناوین و چینش و ابعاد آن را تعیین کنند.

,

,

, ,

 

,

آیا باید بین محیط اجرای این دو نوع برنامه‌ها جابجا شد؟

,

خیر این مشکل که باید برای اجرای برنامه های سنتی و همراه از یک رابط کاربری به رابط کاربری دیگر رفت در ویندوز 10 وجود ندارد. هرگونه دوگانگی برطرف شده و برنامه‌ها صرف نظر از شیوه نگارش آنها به شیوه‌ای که کاربر دوست دارند کار می‌کنند.

,

برنامه‌ها در ویندوز 10 چگونه کار می کنند؟

,

اگر برنامه‌های جدید را در ویندوز 8 اجرا کنید کل نمایشگر پر شده و جایی برای تغییر ابعاد پنجره نمی‌ماند. اما در ویندوز 10 پنجره‌های قابل تنظیم بازگشته‌اند و شما می توانید به راحتی مثل سابق آنها را مدیریت کنید. بدیهی است که این مساله در مورد برنامه‌های سنتی هم صدق می‌کند.

,

,

, ,

 

,

چه ویژگی جدید دیگری وجود دارد؟

,

ویندوز 10 ویژگی دارد که مشابه با سیستم عامل مک است و با استفاده از آن می‌توانید زوم اوت کنید تا کل برنامه‌های باز در رایانه را ببینید و سپس یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای انتقال بین برنامه‌ها رایانه را به شیوه دلخواه  پیکربندی کنید.

,

امکانات خاص صاحبان مشاغل چیست؟

,

سازگاری با همه سیستم های مدیریت سنتی، ابزار مدیریت موبایلی، امکان مدیریت داده‌های ذخیره شده بر روی رایانه شخصی، لپ تاپ و محیط های کلود از طریق ویندوز 10 پیش بینی شده است.

,

آیا ویندوز 10 لمسی است؟

,

بله. ویندوز 10 لمسی است و کاربران اگر بخواهند می توانند با دست صفحات را بالا و پایین کنند یا بر روی برنامه ای زوم کنند. ویژگی جدیدی به نام "continuum هم به کاربران امکان می دهد با قطع صفحه کلید ویندوز 10 به طور خودکار وارد حالت تبلت شده و App  ها را به طور تمام صفحه ببینند.

,

خط فرمان وجود دارد؟

,

بله. وجود دارد و میان برهای قدیمی برای کپی کردن، paste و ... کماکان فعال است.

,

ویندوز 10 چه زمانی عرضه می شود؟

,

مایکروسافت وعده داده که ویندوز 10 را در نیمه اول سال 2015 عرضه کند. قرار است گروهی منتخب از کاربران ویندوز نسخه پیش نمایش آن را برای رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها دریافت کنند.

,

قیمت ویندوز 10 چقدر است؟

,

در این زمینه هنوز چیزی اعلام نشده است و همچنین مشخص نیست ارتقای ویندوزهای قدیمی به ویندوز 10 با چه فرایندی و با چه هزینه ای صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه