اخبار داغ

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

افزایش تولید ۲۵ درصدی آبزیان در مزارع مکانیزه زنجان/ 95 درصد مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین آبزی‌پروری مجهز شد

افزایش تولید ۲۵ درصدی آبزیان در مزارع مکانیزه زنجان/ 95 درصد مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین آبزی‌پروری مجهز شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به تجهیز مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین گفت: 95 درصد مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین آبزی‌پروری مجهز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقی ‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; لزوم ارتقای مکانیزاسیون در واحدهای آبزی‌پروری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: توجه هرچه بیشتر به امر مکانیزاسیون در تمام مراحل تولید، فرآوری و توزیع محصولات آبزی، موجب رقابت‌پذیری بیشتر شده و در نهایت تولید اقتصادی را به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: مکانیزاسیون در صنعت آبزی‌پروری فرآیند تغییرات کیفی در واحدهای تولید آبزیان با استفاده از ادوات، تجهیزات و فن‌آوری پیشرفته است و لذا توسعه مکانیزاسیون در این بخش باعث افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول شده و نهایتا ارتقای بهره‌وری و توسعه پایدار را به همراه دارد.

,

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با تاکید بر مدیریت علمی و کارآمد مزارع آبزی‌پروری به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بیش از 95 درصد از مزارع سردآبی استان زنجان مجهز به تجهیزات آبزی‌پروری است.

,

حقی راد بیان کرد: مکانیزه کردن واحدهای آبزی‌پروری و استفاده از تجهیزات در این بخش همچنین نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب مصرفی دارد به طوری که با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی در محیط اکوسیستم آبی زمینه رشد بهتر ماهی آبزی را فراهم می‌کند.

,

وی با بیان اینکه تحقیقات در استان نشان دهنده افزایش تولید 25 درصدی آبزیان پرورشی در مزارع مکانیزه است، افزود: به‌کارگیری تجهیزات نوین آبزی‌پروری در مزارع جزو الزامات ادامه فعالیت در این استان محسوب می‌شود.

,

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: برای تمدید مجوز پرورش آبزی و یا صدور مجوز جدید، آبزی‌پرورانی که به لحاظ سرمایه‎‌گذاری در خصوص تجهیز مزارع خود مشکل دارند می‎‌توانند تسهیلات دریافت کنند که این تسهیلات بر اساس طرح توجیهی آبزی پروران پرداخت می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه