اخبار داغ

گزارش دانا از تاخیر در تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی:

افزایش نرخ کرایه‌ها به کابوس شهروندان تبدیل شد/ سردرگمی مسافران و رانندگان تاکسی تا اعلام نرخ کرایه‌های جدید! / موش و گربه بازی شهرداری و فرمانداری تهران

افزایش نرخ کرایه‌ها به کابوس شهروندان تبدیل شد/ سردرگمی مسافران و رانندگان تاکسی تا اعلام نرخ کرایه‌های جدید! / موش و گربه بازی شهرداری و فرمانداری تهران
امسال رنگ ولعاب دعوای مدیریت شهری با فرمانداری با سال قبل متفاوت است و آن تعیین نرخ کرایه تاکسی ها براساس نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی معمولا با شروع سال جدید مسافران تاکسی منتظر هستند تا دوباره راننده ها به بهانه های مختلف  و به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه از جمله تورم  بدون هیچ ضابطه ای هر نرخی را می خواهند از مسافران بیچاره بگیرند. از سوی دیگر در سال جدید، حقوق‌ کارمندان و کارگران نیز چند درصدی افزایش می‌یابد و قیمت بسیاری از خدمات نیز بیشتر می‌شود. در این میان اما میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی حدود یک الی یک و نیم ماه زمان می‌برد تا تصویب، ابلاغ و اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

جنگ شهروندان تهرانی با غولِ کرایه تاکسی

, جنگ شهروندان تهرانی با غولِ کرایه تاکسی, جنگ شهروندان تهرانی با غولِ کرایه تاکسی,

برخی از رانندگان تاکسی برای اینکه از گرانی‌ها عقب نمانند به صورت خودسرانه از مسافران مبلغ بیشتری بابت کرایه‌شان دریافت می‌کنند که البته این مسئله با مخالفت برخی از مسافران و در نتیجه بگو و مگو میان آنها مواجه می‌شود.

,

از یک طرف مسافران با معین نشدن نرخ‌ کرایه‌ تاکسی در سال جدید تمایلی به پرداخت پول بیشتر ندارند و نمی‌خواهند زیر بار حرف زور برخی از رانندگان بروند و از سوی دیگر برخی از رانندگان که نمی‌خواهند از افزایش قیمت‌ها در سال جدید عقب بمانند و می‌خواهند که از پس مخارج زندگی‌ و هزینه‌های خودرو برآیند، خرده پول‌های مسافران را برنمی‌گردانند یا حتی برخی از آنها از مسافران پول بیشتری طلب می‌کنند.

,

این مسئله همینطور ادامه دارد تا اینکه سازمان تاکسیرانی و دستگاه های نظارتی بگویند که هیچکس حق ندارد کرایه ها را گران کند و راننده ها هم بی توجه به این اخطار کار خودشان را کنند و کشمکش ادامه پیدا کند تا باز مثل همیشه قربانی این جار و جنجال ها مسافر باشد!

, !,

برخی صحبت از افزایش 20 تا۳۰ درصدی کرایه تاکسی می کنند؛ مدیرعامل تاکسیرانی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم نرخ کرایه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

,

هرچند قنادان درباره این میزان افزایش نرخ افزود: امسال نرخ کرایه تاکسی براساس نرخ رسمی‌تورم تعیین می شود و منتظر اعلام نرخ تورم از سوی مراجع رسمی‌هستیم.

,

 

,

افزایش کرایه تاکسی، معطل اعلام نرخ تورم!

, افزایش کرایه تاکسی، معطل اعلام نرخ تورم!, افزایش کرایه تاکسی، معطل اعلام نرخ تورم!,

به نظر می رسد امسال رنگ ولعاب دعوای مدیریت شهری با فرمانداری با سال قبل متفاوت باشد و آن تعیین نرخ کرایه تاکسی ها براساس نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران است. بر اساس مصوبه شورای شهر، نرخ کرایه‌های جدید براساس نرخ رسمی تورم در انتهای سال ۹۷ محاسبه خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه از مرکز آمار ایران برای اعلام نرخ رسمی تورم استعلام کرده ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر پاسخ نامه داده شود. قنادان گفت: امیدواریم تا اواخر فروردین ماه و یا نهایتاً اول اردیبهشت بتوانیم نرخ جدید کرایه های تاکسی را اعمال کنیم.

, .,

آنطور که مشخص است تا زمان اعلام نشدن نرخ تورم توسط مرکز آمار ایران، مسافران و رانندگان تاکسی بلاتکلیف خواهند ماند و تا وقتی که نرخ تورم و به دنبال آن نرخ کرایه تاکسی در سال جدید اعلام نشود مشاجره لفظی بر سر کرایه تاکسی ادامه خواهد داشت. بنابراین باید مرکز آمار ایران که از این مسئله آگاه است در اعلام نرخ تورم تعجیل کند یا اینکه شورای شهر تهران مبنای محاسبه نرخ تاکسی را تغییر دهد تا در اولین ماه سال وضعیت شفاف‌تری برای رانندگان تاکسی و افرادی که با تاکسی سفر می‌کنند، ایجاد شود.

,

 

,

آتشی که دودش به چشم راننده و مسافر می رود

, آتشی که دودش به چشم راننده و مسافر می رود, آتشی که دودش به چشم راننده و مسافر می رود,

اختلاف میان شورا و فرمانداری زمانی آشکار می شود که اظهارت ضدونقیض در این میان خودش را نشان می دهد.

,

در حالی مدیرعامل تاکسیرانی از افزایش نرخ به میزان تورم خبر داده که اعضای شورا و شهرداری در این باره هم نظر نیستند.

,

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران درباره میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی ها نیز اعلام کرد که بطور معمول سالانه ۱۲ تا ۱۵درصد افزایش نرخ کرایه‌ خواهیم داشت، که معمولا کمتر از نرخ تورم است و به نظر می‌رسد سال ۹۸ هم ‌مانند سال قبل باشد.

,

البته پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری میزان اعلام نرخ را کمتر از تورم دانسته و اعلام کردد: به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه پیشنهاد دادیم که شورا به شهرداری اجازه دهد تا کمتر از نرخ تورم رسمی کشور نرخ کرایه را افزایش دهیم.

, .,

هرچند اظهارات غلامحسین آرام، معاون فرماندار تهران نهایت افزایش نرخ را 20 درصد اعلام کرد و درباره تعیین نرخ تورم به عنوان معیار افزایش کرایه ها گفت: شهرداری می‌تواند حداکثر  ۲۰‌درصد کرایه حمل ‌و نقل عمومی را در سال ۹۸ افزایش دهد.

,

آرام با اشاره به اینکه اگر نرخ تورم از 20 درصد کمتر باشد هم گفت: «اگر نرخ تورم ۱۵درصد باشد برهمین اساس کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو افزایش می‌یابد.»

,

جالب تر اینجاست که دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بر خلاف رئیس خودش با بیان اینکه در لایحه بودجه تصویب شد که شهرداری می تواند معادل حداکثر نرخ تورم اعلامی در پایان سال ۹۷، نسبت به افزایش نرخ کرایه ها اقدام کند گفت: فرمانداری تهران نیز لایحه بودجه مصوب شورا را بررسی کرد و ایرادی به این بند وارد ندانست چراکه در لیست ایرادات مصوبه بودجه به این موضوع اشاره نکرد و سقفی هم برای افزایش نرخ کرایه لحاظ نکردند.

,

حالا باید کمی منتظر ماند تا ببینیم دود این معرکه گیری شرا و فرمانداری به چشم چه کسی خواهد رفت؟

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه