اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

«رحمان۱۴۰۰» با حذف برخی قسمت‌ها هم اصلاح نمی‌شد/ کوتاهی وزارت ارشاد مسجل شود به مجلس فراخوانده می شود

«رحمان۱۴۰۰» با حذف برخی قسمت‌ها هم اصلاح نمی‌شد/ کوتاهی وزارت ارشاد مسجل شود به مجلس فراخوانده می شود
محمد اسماعیل سعیدی در خصوص جمع شدن رحمان 1400 از پرده سینما گفت: من به عنوان کسی که این فیلم را تماشا کرده ام معتقدم با حذف برخی قسمت ها فیلم اصلاح نمی شود و تقریبا متن و محتوای فیلم تا آخر در چند حرکت بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با اکران نسخه بدون اصلاح فیلم «رحمان۱۴۰۰» اظهار داشت : رحمان۱۴۰۰ فیلمی با هدف گذاری و لحنی طنز بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


وی با اشاره به این که یکی از اشکالات در سینما ما این است که به هر قیمتی می خواهند بیننده را بخندانند ؛گفت: فیلمسازان ما به دنبال ایجاد شرایط نشاط در وجود بیننده هستند و این کار را بعضا با الفاظ غیر قابل متعارف و حرکاتی انجام می دهند.

,
,


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه در این فیلم یکسری الفاظ و حرکات رکیک مشهود بود که به نوعی برای کودکان و نوجوان بدآموزی داشت و از لحاظ تربیتی تبعات و تاثیرات منفی به همراه داشت .

,
,


سعیدی افزود: چرا کارگردان ها به دنبال القاء موضوعی در جامعه هستند که مردم نسبت به آن حساسیت دارند و می بایست آن چارچوب ها را رعایت می کردند.

,
,


وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد و صاحب نظران نسبت به این فیلم عکس العمل نشان داده اند و معتقدند وزارت فرهنگ و ارشاد باید قبل از دادن مجوز ساخت فاکتورها و چارچوب های اولیه ساخت یک فیلم را برای تهیه کننده ها بیان می کردند.

,
,


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وزارت ارشاد تذکر داده بود که باید بخشی از فیلم اصلاح و بعد اکران شود اما متاسفانه بدون اصلاحیه اکران را شروع کردند که بایستی مورد بررسی قرار گیرد کوتاهی از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد بوده یا مسئولین فیلم رحمان۱۴۰۰.

,
,


وی ابراز داشت: من به عنوان کسی که این فیلم را تماشا کرده ام معتقدم با حذف برخی قسمت ها فیلم اصلاح نمی شود و تقریبا متن و محتوای فیلم تا آخر در چند حرکت بوده است.

,
,


سعیدی اضافه کرد: در خصوص این فیلم کوتاهی شده است و کوتاهی از سمت هر کسی باشد باید مورد بررسی قرار گیرد؛ کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پیگیر است تا در صورت هر گونه کوتاهی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد وزیر به مجلس فرا خوانده شود.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه