اخبار داغ

چاله هایی که یک روستا را از خطر سیلاب نجات دادند

چاله هایی که یک روستا را از خطر سیلاب نجات دادند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل گفت: اجرای طرح ایجاد چاله های فلسی و بذرکاری در دامنه پرشیب روستای عزیزآباد در مهار سیلاب نقش مهمی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلیمان بهمنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی و موقعیت شهرستان که در شیب بالا واقع شده ، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در این شهرستان در جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب نقش مهمی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,

وی افزود: اجرای طرح ایجاد چاله های فلسی و بذرکاری در دامنه پرشیب روستای عزیزآباد باجمعیت بیش از 600 نفر که در شیب 70 درصد در دامنه کوه واقع شده ،در مهار سیلاب نقش مهمی داشته است.

,

بهمنی اذعان داشت : این طرح با همکاری دهیاری، جوامع محلی و اداره منابع طبیعی شهرستان اردل در 25 هکتار از مراتع بالادست روستا در سال گذشته  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شد.

,

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه یک میلیارد و 800 میلیون تومان به شهرستان اختصاص ، که اقدامات آبخیزداری در قالب طرح های مکانیکی، بیومکانیک و بیولوژیک در سطح شهرستان اجرا شد.

,

انتهای پیام /

,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه