اخبار داغ

نبود رفاه در مرفه‌ترین شهر سیستان و بلوچستان/ به 1060 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود!

نبود رفاه در مرفه‌ترین شهر سیستان و بلوچستان/ به 1060 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود!
شهرستان چابهار در حالی بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آن در شرایطی با عنوان حاشیه نشین و ساکنان غیررسمی در استراتژیک ترین شهر جنوب غربی کشور زندگی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با توجه به آمار ذکر شده در منابع رسمی مبنی بر تعداد کثیر حاشیه نشینان در چابهار حال این پرسش مطرح می شود که آیا حاشیه نشینی با توجه به تهدید ها و آسیب های پیرامون آن در مدیریت و برنامه ریزی شهری جایگاهی دارد؟
 
در این ارتباط چندی قبل سه وزیر دولت در نشستی با مسئولان در فرمانداری چابهار بر رفع مشکلات و کمبود امکانات در این مناطق با همکاری دولت و ساکنان آن تاکید کردند.
 
متاسفانه نوع مدیریت و اجتماع ما ایجادکننده حاشیه‌نشینی است گاهی باعث می‌شود این مناطق را به فراموشی می‌سپاریم در حالی که ساکنان این مناطق مانند سایر شهروندان نیازمند حمایت هستند.
 
کارشناسان تاکید دارند دولت و حاکمیت باید با وجود همه محدودیت‌‌ها، حل مشکلات فراروی مناطق حاشیه‌نشین در کشور را در اولویت قرار دهد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,

حاشیه نشینی چابهار به موضوع ملی تبدیل شده است

, حاشیه نشینی چابهار به موضوع ملی تبدیل شده است,

سرپرست فرمانداری چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار می کند: اقدام هایی برای رفع این مشکل انجام شده اما نتیجه مطلوب را نداشته است، پیگیری های جدی تری در حال انجام است و رئیس بنیاد مسکن کشور نیز از حاشیه شهر چابهار بازدیدهایی انجام داده است.
 
رحمدل بامری در این خصوص ادامه می دهد: حاشیه نشینی چابهار به موضوع ملی تبدیل شده است و در وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور پیگیری می شود.
شهردار بندر چابهار در این خصوص می گوید: از جمعیت ۱۱۲ هزارنفری شهر چابهار، ۵۶ هزار نفر شامل نصف جمعیت این بندر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.
 
یونس حقانی با اشاره به پراکندگی سکونتگاه و حاشیه نشینان می افزاید: این جمعیت حاشیه‌نشین در کانون‌های جمعیتی پراکنده در مجموع در محدوده‌ای هزار و دویست هکتاری زندگی می‌کنند که از نظر تراکم جمعیتی، سرعت رشد حاشیه‌نشینی و الگوی زیست حاشیه‌نشینی نه تنها در کشور بلکه در جهان کم سابقه است.
 
شهردار چابهار تصریح می کند: مشکلی که ما در ساماندهی حاشیه‌نشینی داریم، اراضی این مناطق است که همگی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است و لازم است برای خدمات‌دهی به حاشیه‌نشینان این اراضی به شهرداری واگذار شود.
 
سرعت بخشیدن و کنترل وضعیت حاشیه نشینی، کمک به نوسازی در خصوص احداث مسکن و تامین زیرساخت ها و دایر کردن خدماتی که مردم بعد از داشتن سرپناه مناسب و آبرومند داشته باشند تصمیمات خوبی گرفته شد.
 
جاسم دشتی یکی از ساکنان مراد آباد به خبرنگار ما می گوید: حدود ۱۹ سال قبل به علت نبود اشتغال در روستا و برای تامین معاش خانواده از بخش دشتیاری برای کارگری به چابهار آمدم و در این منطقه ساکن شده ام.
 
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

آبرسانی سیار به 1060 روستا با تانکر

, آبرسانی سیار به 1060 روستا با تانکر ,

وی تشریح می کند: متاسفانه برخی مسئولان به ویژه نامزدهای شوراهای اسلامی شهر در زمان رای گیری و انتخابات با وعده های حل مشکلات برق، مدرسه، آب سالم و بهداشتی، طرح هادی و تعیین تکلیف زمین ها آرای مردم را جمع می کنند و پس از آن خبری از پیگیری مشکلات نیست.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی قبل در بازدید از مراکز حاشیه نشینی شهر چابهار گفته بود اقدامات و پیگیری های لازم در مرکز کشور بخشی از مشکلات ساکنان مناطق حاشیه نشین سیستان وبلوچستان و به ویژه چابهار بزودی مرتفع می شود.
 
مردم در روستاهای سیستان و بلوچستان با مشکلات جدی آب آشامیدنی رو به رو هستند و هم اینک یک هزار و ۶۰ روستا با تانکر آبرسانی سیار می شوند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه