اخبار داغ

آخرین وضعیت سیلاب در خراسان رضوی؛

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به سبزوار/پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به سبزوار/پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی
با ورود سامانه بارشی از ابتدای هفته و ادامه روند بارش ها در نیمه شرقی کشور، شاهد جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در برخی از شهرهای خراسان رضوی بودیم که این روند خساراتی نیز به همراه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با ورود سامانه بارشی از ابتدای هفته و ادامه روند بارش ها در نیمه شرقی کشور، شاهد جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در برخی از شهرهای خراسان رضوی مانند سرخس، کلات، فریمان، بردسکن، کاشمر، خلیل آباد، تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، زاوه و چندین شهرستان و روستای دیگر بودیم که خساراتی نیز به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این سامانه بارشی از صبح امروز رفته رفته در حال خارج شدن از استان است اما طبق اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی جدیدی از هفته آینده در خراسان رضوی فعال می شود.

,

, ,

۱۰ سداستان سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند

, ۱۰ سداستان سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند,

بر اساس آخرین اخبار حاصله از وقوع سیلاب در خراسان رضوی تا کنون به 282 نقطه از راهها و پلهای خراسان رضوی خسارت وارد شده و ۱۰ سداستان سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند که این امر میتواند زنگ خطری برای احتمال وقوع سیلاب های بزرگ در هفته آینده باشد.

,

روز گذشته بارش های شدید در خراسان رضوی باعث مسدود شدن ۲۸ مسیر روستایی و 2 محور اصلی بردسکن-بجستان و بردسکن-درونه طبس شد که تلاش‌ها برای بازگشایی آنها همچنان ادامه دارد.

,

, ,

امداد رسانی به 601 سیل زده در خراسان رضوی

, امداد رسانی به 601 سیل زده در خراسان رضوی,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی شب گذشته در اظهار نظری گفت: از روز گذشته تاکنون در اثر جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان‌ها، 160 خانواده شامل 686 نفر دچار حادثه شدند که از این تعداد به 601 نفر امدادرسانی انجام گرفت و شرایط برای اسکان اضطراری 483 نفر هم فراهم شد.

,

 

,

قطع آب 20 روستا در پی سیل اخیر

, قطع آب 20 روستا در پی سیل اخیر,

وی ادامه داد: اکنون در شبکه گازرسانی استان مشکل خاصی وجود ندارد اما آب روستایی 20 روستا قطع شده و آبرسانی سیار در حال انجام است و شبکه آبرسانی 7 شهر در خراسان رضوی در اثر بروز سیلاب دچار خسارت شده و کیفیت آب این مناطق با کدورت روبه‌رو شده که آبرسانی سیار در حال انجام است و تا بازگشت به شرایط عادی ادامه دارد.

,

 

,

تعطیلی برخی مدارس در شهرستان های سرخس، تربت جام، فریمان، کلات، زاوه و تربت جام

, تعطیلی برخی مدارس در شهرستان های سرخس، تربت جام، فریمان، کلات، زاوه و تربت جام,

ادامه روند بارشی نیز روز گذشته باعث تعطیلی مدارس برخی شهرستان ها شد و آموزش و پرورش خراسان رضوی با صدور اعلامیه ای؛ مدارس شهرستان "تربت جام"، "زاوه" و منطقه "کدکن"، روستاهای دهستان پل خاتون ، مرزداران ، چاله زرد ، حاجی مدد ، صمد آباد، مدارس روستاهای فریمان و کلات نادری در مقطع ابتدایی تعطیل اعلام کرد.

,

, ,

تخلیه روستاهای «دوغارون» تایباد، «شوراب» خلیل آباد و «ده منار» تربت حیدریه/ تاکنون سیلاب هیچگونه خسارت جان به همراه نداشته است

, تخلیه روستاهای «دوغارون» تایباد، «شوراب» خلیل آباد و «ده منار» تربت حیدریه/ تاکنون سیلاب هیچگونه خسارت جان به همراه نداشته است,

ستاد مدیریت بحران در خراسان ضوی جهت جلوگیری از وقوع خسارات جانی روز گذشته دستور تخلیه چندین روستا در سراسر استان از جمله روستای «دوغارون» تایباد، «شوراب» خلیل آباد، «ده منار» تربت حیدریه و چند روستای کوچک را صادر کرد که خوشبختانه با همکاری مردم تاکنون سیلاب هیچگونه خسارت جان به همراه نداشته است.

,

 

,

 

,

۱۶ مورد عملیات رفع آبگرفتگی در مشهد انجام شد

, ۱۶ مورد عملیات رفع آبگرفتگی در مشهد انجام شد,

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد شب گذشته از ۱۶ مورد آبگرفتگی در پی بارندگی‌های مشهد توسط سازمان آتش نشانی خبر داده بود.

,

 

,

خسارت 16 میلیارد ریالی  سیل به زیرساخت‌های شهری خلیل‌آباد

, خسارت 16 میلیارد ریالی  سیل به زیرساخت‌های شهری خلیل‌آباد,

تاکنون براورد دقیقی از خسارات سیلاب در خراسان رضوی انجام نشده است اما روز گذشته شهردار خلیل‌آباد گفت: براثر بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل، 16 میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری خلیل‌آباد خسارت واردشده است.

,

 

,

سیلاب به ۱۴۷ خانه روستایی در سرخس خسارت زد

, سیلاب به ۱۴۷ خانه روستایی در سرخس خسارت زد,

همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس گفت: در شهرستان سرخس 147 واحد مسکونی در سه روستای چاله زرد، کلاته حاجی مدد و صمدآباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند.

,

, ,

 

,

پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی

, پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی,

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» از سیمای خراسان رضوی، گفت: خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

,

اما چیزی که بیش از پیش و از ابتدای وقوع سیلاب در خراسان رضوی مشهود بود، حضور گسترده نیروهای مردمی بسیج بود که دوشادوش نیروهای امدادی و با کمترین امکانات سعی در خدمترسانی به آسیب دیدگان را داشتند و در این راستا صدها نفر را از مرگ نجات دادند و همچنان امداد رسانی ادامه دارد.

,

 

,

امدادرسانی به ۶۸۶ سیل زده در خراسان رضوی/آبرسانی سیار به ۲۰ روستا و ۷ شهر

, امدادرسانی به ۶۸۶ سیل زده در خراسان رضوی/آبرسانی سیار به ۲۰ روستا و ۷ شهر,

حجت علی شایان فر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: درباره آخرین اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان اظهار کرد: از دیروز تاکنون در اثر جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان ها، 160 خانواده شامل 686 نفر دچار حادثه شدند که از این تعداد به 601 نفر امدادرسانی انجام گرفت و شرایط برای اسکان اضطراری 483 نفر هم فراهم شد. 

,

وی با بیان اینکه برخی جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی برق دو روستای چشمه حاج سلیمان در انابد بردسکن و سمدآباد سرخس قطع شده است، افزود: درحال حاضر بر اثر وقوع سیل، 2 محور اصلی بردکسن-بجستان و بردسکن-درونه طبس و 28 محور روستایی مسدود است اما تلاش ها برای بازگشایی آن ها درحال ادامه دارد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکنون در شبکه گازرسانی استان مشکل خاصی وجود ندارد اما آب روستایی 20 روستا قطع شده و آبرسانی سیار در حال انجام است.

,

وی گفت: شبکه آبرسانی 7 شهر در خراسان رضوی در اثر بروز سیلاب دچار خسارت شده و کیفیت آب این مناطق با کدورت مواجه شده است که آبرسانی سیار درحال انجام است و تا بازگشت به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

,

 

,

روستای «شوراب» خالی از سکنه شد/ ایجاد خاکریز در کاشمر و مسدود شدن جاده بردسکن به شهر آباد

, روستای «شوراب» خالی از سکنه شد/ ایجاد خاکریز در کاشمر و مسدود شدن جاده بردسکن به شهر آباد,

مجتبی شاکری، رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: تاکنون بر اساس آنچه اعلام‌شده ایستگاه مهدی‌آباد با 100 میلی‌متر بیشترین میزان بارش‌ را در شهرستان داشته و 51 میلی‌متر نیز در شهر خلیل‌آباد به ثبت رسیده است.

, صبح توس,

وی بابیان اینکه متأسفانه به دلیل این میزان حجم بارش روستاهای کویری ازجمله مهدی‌آباد و برخی از معابر و منازل مناطق روستای سعدالدین دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شدت بارش‌ها در منطقه و اینکه حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در حال تخلیه روستای شوراب هستیم.

,

رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه روستای شوراب دارای 35 خانوار و 135 نفر جمعیت دارد و دیگر روستاها تاکنون تخلیه جمعیتی نشده‌اند، تصریح کرد: چون از سال‌های گذشته جهاد سازندگی در این منطقه بند خاکی احداث کرده بود و از سویی اطراف روستای شوراب تپه‌ماهور است به دلیل هدایت آب از سمت تپه‌ماهورها و سرریز شدن بند خاکی احساس خطر می‌شد که در همین خصوص برای حفظ جان مردم اعلام شد، مردم این روستا به روستای جعفرآباد انتقال داده شوند.

,

 

,

اسکان اضطراری ۱۱۴۷ سیل‌زده در خراسان‌رضوی/فقط یک نفر بر اثر وقوع سیل در سرخس مصدوم شد

, اسکان اضطراری ۱۱۴۷ سیل‌زده در خراسان‌رضوی/فقط یک نفر بر اثر وقوع سیل در سرخس مصدوم شد,

حجت‌علی شایان فر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اظهار کرد: در نتیجه فعالیت سامانه بارشی اخیر، برخی از مناطق روستایی شهرستان های بردسکن، سرخس و کلات با مشکلاتی مواجه شدند اما از صبح امروز بارش ها متوقف شده است.

,

وی با بیان اینکه سامانه بارشی مستقر بر روی استان فعالیت اصلی خود را انجام داده است، افزود: عصر دوشنبه به دلیل احتمال وقوع سیل، روستای صیف آباد در شهرستان بردسکن به صورت کامل تخلیه و افراد در سالن های ورزشی شهر بردسکن اسکان اضطراری داده شدند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در راستای مدیریت بحران در نتیجه فعالیت گسترده سامانه اخیر هم مردم و هم دستگاه های اجرایی اعم از نظامی و انتظامی پای کار بودند و خوشبختانه اطلاع رسانی به موقع و کار جمعی باعث شد شرایط با کمترین خسارت مدیریت شود.

,

وی با اشاره به اینکه سیل در خراسان رضوی هیچ گونه تلفات جانی نداشت و فقط یک نفر در سرخس مصدوم شده است، اظهار کرد: در مجموع طی دو روز اخیر 1147 نفر در سطح استان اسکان اضطراری پیدا کردند که بیشتر این افراد مربوط به شهرستان های سرخس و بردسکن بوده اند.

,

شایان فر ادامه داد: در اثر وقوع سیل در برخی از مناطق استان، مشکلاتی در شبکه های آب و برق ایجاد شده بود که به صورت موقت رفع شد تا پس از اتمام شرایط بحرانی، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع کامل مشکلات اقدام شود.

,

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به سبزوار

, خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به سبزوار,

حسین مقصودی در گفت وگو با صبح توس با اشاره به بارش های بی سابقه در مدت اخیر اظهارداشت:طی این بارش‌ها حدود ۵۸ میلی‌متر بارش داشتیم که این بارش‌ها سبب راه افتادن روان آب‌ها و سیل در برخی مناطق شد و خساراتی را وارد کرد است.

وی با بیان اینکه احتمال شکستگی دربندهای خاکی ششتمد روداب و داورزن وجود دارد تصریح کرد :در صورت بروز چنین اتفاقی بخش‌هایی از این شهرها زیرآب رفته و خسارات جبران‌ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

مقصودی در ادامه با تأکید بر احتمال بروز خسارات ناشی از این اتفاق گفت: از مجلس دولت تقاضای کمک ویژه به حوزه انتخابیه دارم.

, صبح توس,
,
,
,
,

در حال بروز رسانی...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه