اخبار داغ

واکنش‌های واقعی و مجازی به قطع ریه‌های آذربایجان؛

از امام جمعه تبریز تا کاربران توئیتری علیه قطع درختان قره‌داغ/ پاسخ‌های عجیب و غیرمسئولانه برخی مدیران

از امام جمعه تبریز تا کاربران توئیتری علیه قطع درختان قره‌داغ/ پاسخ‌های عجیب و غیرمسئولانه برخی مدیران
بعد از واکنش دوباره امام جمعه تبریز نسبت به قطع و حمل درختان آذربایجان کاربران فضای مجازی نیز بر علیه این اقدام بسیج شدند اگرچه بسیاری از مسئولان همچنان در غفلت فرو رفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ماجرای قطع درختان آذربایجان و حمل روزانه آنها تقریبا از شش ماه پیش آغاز شد. موضوعی که با واکنش بسیاری از رسانه‌ها و مردم مواجه شد و در اولین قدم نیز امام جمعه تبریز از مسئولین درخواست کرد تا جلوی قاچاق چوب و قطع درختان در منطقه را بگیرند. بعد از انتقادات حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از قطع و قاچاق درختان آذربایجان و به ویژه منطقه کلیبر، استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و برخی مسئولین دست به کار شدند و اعلام کردند که جلساتی در این خصوص برگزار شده و از حمل درختان بدون مجوز جلوگیری خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, ماجرای قطع درختان آذربایجان و حمل روزانه آنها تقریبا از شش ماه پیش آغاز شد. موضوعی که با واکنش بسیاری از رسانه‌ها و مردم مواجه شد و در اولین قدم نیز امام جمعه تبریز از مسئولین درخواست کرد تا جلوی قاچاق چوب و قطع درختان در منطقه را بگیرند. بعد از انتقادات حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از قطع و قاچاق درختان آذربایجان و به ویژه منطقه کلیبر، استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و برخی مسئولین دست به کار شدند و اعلام کردند که جلساتی در این خصوص برگزار شده و از حمل درختان بدون مجوز جلوگیری خواهد شد.,

بعد از این اتفاقات اما حمل چوب ادامه داشت و هر روزه رسانه‌های محلی از این اتفاق تصاویری را پخش می‌کردند اما باز هم هیچ مسئولی نه خود را ملزم به پاسخگویی می‌دید و نه جلوی این کار گرفته می‌شد. کار به جایی رسیده بود که کامیون‌ها حمل درختان قطع شده نه تنها در جاده‌ها و حتی در خودِ تبریز هم رویت شدند.

,

این بار بازهم امام جمعه تبریز بود که پیشگام در این امر به مسئولین در این خصوص هشدار داد و اعلام کرد که باید مشخص شود این تریلی‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند.

,

امام جمعه تبریز: باید روشن شود که تریلی‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند

, امام جمعه تبریز: باید روشن شود که تریلی‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند, امام جمعه تبریز: باید روشن شود که تریلی‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند,

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به قطع و حمل گسترده درختان در استان، گفت: بنده از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم تا روشنگری کنند چرا باز هم شاهد حمل درخت به صورت تریلی هستیم.

,

وی ادامه داد: البته بنده مدام و به جد پیگیر موضوع هستم برخی‌ گفته‌اند که این درخت‌ها از آذربایجان‌غربی است و برخی‌ نیز گفته‌اند که از ارسباران هستند و همان‌ درخت‌هایی هستند که قبلا اجازه حمل نداشتند و الان می‌برند.

,

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: از مسئولان ذیربط می‌خواهم تا دقت بیشتری کرده و این موضوع را با دستگاه‌های نظارتی کنترل کنند تا وقتی هوا آلوده شد نباید گفت که ستاد بحران تشکیل شود زیرا باید از الان به فکر بحران بود و یا خدایی ناکرده سیل بیاید بگوییم که اگر درخت‌ها بودند خسارت کمتر بود، از این‌رو به این موضوع عنایت زیادی شود و مسؤولان حساسیت بیشتری به خرج دهند.

,

امام جمعه تبریز در پایان گفت: اصلا باید روشن شود که این تریلی‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند.

,

اعتراض کاربران توئیتر با هشتگِ #آذربایجان_نفسین_کسمیاخ به قطع درختان

, اعتراض کاربران توئیتر با هشتگِ #آذربایجان_نفسین_کسمیاخ به قطع درختان, اعتراض کاربران توئیتر با هشتگِ #آذربایجان_نفسین_کسمیاخ به قطع درختان,

بعد از اعتراض نماینده ولی‌فقیه در استان، کاربران فضای مجازی نیز با به راه انداختن هشتگِ #آذربایجان_نفسین_کسمیاخ نسبت به بی‌توجهی مسئولین مربوطه و قطع در آذربایجان اعتراض کردند. بسیاری از کابران توئیتری قطع و حمل درختان را نتیجه کوتاهی مسئولان ذیربط و هشداری برای حوادثی مانند سیل در آینده می‌دانند.

, #آذربایجان_نفسین_کسمیاخ,

, ,

کجایند متهمان؟

,

, ,

ت مثل تاراج درختان

,

, ,

مدیر اما غیرمسئول

,

, ,

آغاج بهشتدن چئخیب

,

پاسخ‌های عجیب و غیرمسئولانه به قطع درختان آذربایجان

, پاسخ‌های عجیب و غیرمسئولانه به قطع درختان آذربایجان, پاسخ‌های عجیب و غیرمسئولانه به قطع درختان آذربایجان,

اسفندماه سال 97 بود که در فراموشی بسیاری از رسانه‌ها و مسئولین پایگاه خبری آناج بازهم به سراغ این موضوع و پیگیری آن از مسئولین رفت اما پاسخ‌هایی عجیب دریافت کرد. 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در خصوص قطع درختان باغات استان گفت: این فصل، فصل هرس، اصلاح و بریدن درختان است یعنی از 20 روز دیگر هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و این فصل به صورت معمول فصلِ قطع درختان است.

,

وی ادامه داد: وقتی شما درختانی دارید که پیر شده و دیگر توان ندارد و در باغ خودتان است قطع کنید و درختان دیگری بکارید چه کسی می‌تواند چیزی به شما بگوید؟ برای خواندن این گزارش  کلیک کنید.

,  کلیک,  کلیک,  ,

البته آنگونه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرده بود این اتفاق رخ نداد و بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از این گزارش همچنان قطع و حمل درختان ادامه دارد و گویی فصل اصلاح و بریدن درختان به اتمام نرسیده است!هرچه که هست نشان از بی‌مسئولیتی و عدم توجه نسبت به منابع طبیعی دارد که امروز آذربایجان گرفتار آن شده و قطعا در آینده نفس‌های نه تنها این خطه بلکه کل کشور را به شماره خواهد انداخت.

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه