اخبار داغ

رئیس مرکز تخصصی مهدویت:

مهدویت از مسائل مورد اتفاق جهان اسلام است/ در برابر خرافات هوشیار باشیم

مهدویت از مسائل مورد اتفاق جهان اسلام است/ در برابر خرافات هوشیار باشیم
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه های علمیه موضوع مهدویت از مسائل مورد اتفاق جهان اسلام دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بر شناخت بیشتر نسبت به امام زمان(عج) تاکید و اظهار کرد: مقصود از شناخت امام زمان(عج) شناخت فردی حضرت نیست هر چند این هم نوعی معرفت است ولی  مقصود معرفت به هدف، راه، مسیر، اخلاق، آرمان و جایگاه امام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه وقتی سخن از معرفت امام زمان(عج) به میان می آید اولین قدم این است که آن حضرت را به امامت بشناسیم، تصریح کرد: اصل معرفت به امام یعنی مسئولیت و رسالت و برنامه ای که حضرت برای جهان دارند و وظیفه ای که ما در قبال حضرت داریم را بشناسیم.

,

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه های علمیه معرفت شناسی را از راه های مقابله با اقدامات دشمن علیه مهدویت دانست و افزود: دشمن جهان اسلام را یک رقیب جدی در عرصه فکری و سیاسی می بیند و برای همین در عرصه های مختلفی فعالیت می کند که به خیال خودشان نگذارند مسلمانان قدرت و وحدت و جایگاه خودشان را در جهان پیدا کنند.

,

کلباسی ابراز کرد: از جمله راه هایی که دشمنان دنبال می کنند این است که تصویر نادرستی از موضوع مهدویت به جهان ارائه می دهند مثلا در بازیهایی که می سازند و به دست بچه ها می دهند بحث "یا مهدی" را به عنوان یک شعار تروریستی و خطرناک و شعار دشمنان مطرح می کنند.

,

وی اظهار کرد: صهیونیست ها و غربی ها برای آینده جهان ترسیماتی دارند این ترسیمات آنها برای آینده، قطعا با مسئله مهدویت در تضاد است. اینکه "ولی" ای از جانب خداوند خواهد آمد و جهان را نجات خواهد داد آینده ای است که در قرآن و اسلام پیش بینی شده و طبیعتا وقتی در جایگاه خودش مطرح شود، مسلمانان را به این سمت به حرکت در می آورد.

,

این کارشناس مسائل مهدویت گفت: با توجه به اینکه موضوع مهدویت از مسائل مورد اتفاق جهان اسلام است، این مسئله را که مبدا حرکات آینده است محور بسیار مهم و برای خود خطرناک می بینند برای همین هم روی تخریب چهره مهدویت اقدام می کنند.  

,

کلباسی اضافه کرد: اینها خرافاتی در زمینه مهدویت به وجود می آورند و آن را بسط و توسعه می دهند تا بگویند مهدویت تفکری عامیانه و توهمی در افکار مردم عامی است.  

,

وی تصریح کرد: این فعالیت ها به این جهت است که مردم جهان را از مهدویت دور کنند و اجازه ندهند این گنج عظیم اسلام استخراج شود و مردم به سمت آرمان های مهدوی حرکت کنند.

,

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه های علمیه با بیان اینکه برای تخریب تفکر مهدویت در هر ماه چند کتاب ضد مهدوی نوشته و منتشر می شود، افزود: سایت های مختلف ماهواره ای و غیر ماهواره ای علیه مهدویت فعالیت می کنند و دائما مطالب دروغ و راست و خرافات و شبهه افکنی علیه مهدویت و به ویژه مهدویتی که در مکتب اهل بیت(ع) مطرح است، منتشر می کنند.

,

کلباسی خاطر نشان کرد: اینها به دنبال تخریب چهره و تفکر مهدوی هستند و می خواهند آینده را از دست مسلمانان بگیرند لذا هوشیاری در برابر این حرکات بسیار ضروری است و بر عهده متفکران و اندیشمندان و عالمان و اساتید و رسانه ها است که کار شایسته و بایسته ای در مقابل این حرکت داشته باشند.  

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه