اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

جامعه به کشتی های نجاتی همچون علی اکبر(ع) نیاز دارد/ جوانان باید با الگوبرداری از ایشان راه صحیح را پیدا کنند

جامعه به کشتی های نجاتی همچون علی اکبر(ع) نیاز دارد/ جوانان باید با الگوبرداری از ایشان راه صحیح را پیدا کنند
کارشناس مسائل دینی گفت : جامعه باید کشتی های نجاتی چون علی اکبر(ع) را داشته باشد تا با توسل به آن راه صحیح خود را شناسایی نماید .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا غیاثی کرمانی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ضمن تبریک ایام شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت :حضرت سیدالشهداء(ع) فرموده اند از شدت علاقه ای که به پدرم امیرالمومنین(ع) دارم اگر سه پسر داشته باشم نام همه آن ها را علی می گذارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : بنابراین خداوند سه فرزند پسر به ایشان دادند و ایشان نام هر سه را علی گذاشتند که علی اکبر قهرمان کربلا و عاشورا بود ،علی اوسط امام سجاد (ع ) وعلی اصغر (ع) طفل شیرخواری که در کربلا به شهادت رسید.

,

 کارشناس مسائل دینی با بیان این که حضرت علی اکبر (ع) جوانی رشید و رعنا بود که ویژگی های خاصی داشت، خاطر نشان کرد : ایشان امتیازاتی داشتند که حسین بن علی (ع) در مقاطع گوناگون به آن ویژگی ها اشاره می کردند که یکی از این ویژگی ها شباهت تمام حضرت به جد بزرگوارشان حضرت رسول خدا(ص) بود.

,

غیاثی کرمانی با اشاره به این که علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد از لحاظ خلق و رفتار و چهره به رسول خدا(ص) بود ، ابراز داشت: حضرت علی اکبر(ع) ۲۷ سال داشتند که از کنیه ابوالحسن که در زیارات به ایشان نسبت داده اند معلوم می شود که فرزندی به نام حسن داشته اند و این که گفته می شود ایشان جوانی ۱۸ ساله بوده اند یک اشتباه تاریخی است.

,

وی ادامه داد : ایشان شجاعت ،ایمان و اخلاق خود را از پیامبر اکرم (ص) به ارث برده است و نامگذاری یک روز در جمهوری اسلامی به عنوان روز جوان که سالروز ولادت علی اکبر(ع) است مانند همه اقدامات حکیمانه پیشوایان جمهوری اسلامی از حکمتی برخوردار می باشد .

,

کارشناس مسائل دینی با بیان این که جوانان باید الگویی مناسب داشته باشند ، افزود : در روزگاری که در همه جا غوغای مادیت ، مدپرستی و افتادن در گرداب های حوس وجود دارد جامعه باید کشتی های نجاتی چون علی اکبر(ع) را داشته باشد تا با توسل به آن راه صحیح خود را شناسایی نماید تا از این گرداب ها نجات پیدا کند .

,

غیاثی کرمانی با بیان این که مسیر سعادت مسیر پویدن حق است؛ اضافه کرد : نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام با تمام شتاب خود به دنبال فتح سکوهای کلیدی جهان است بنابراین نیاز به جوانان برومندی دارد تا در میان این مشکلات و سختی ها با گام های استوار سنگرها را فتح کنند.

,

وی تشریح کرد : امید امام(ره) به جوانان بود و امید رهبر نیز به جوانان است و طبق فرمایش رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب امید به جوانانی است که با اقتداء به علی اکبر(ع) این راه را طی کنند.

,

کارشناس مسائل دینی گفت : جوانی عمری است که می گذرد و تنها آثار و عواقب آن می ماند حال اگر جوانی از این جوانی خود استفاده کند می تواند راه سعادت را طی نماید اما اگر جوان خود را در ورطه الگوها غربی گرفتار کند یقینا جبران آن محال و غیرممکن خواهد بود.

,

غیاثی کرمانی توضیح داد : انسان تا جوان است می تواند به خود سازی خود بپردازد و به تعبیر امام (ره) گناهان و رذایل اخلاقی در وجود یک جوان همانند یک نهالی است که انسان به سادگی می تواند این نهال را ریشه کن کند اما در دوران میانسالی همانند یک درختی تنومند می باشد که با تبرها به سختی می توان آن را ریشه کن کرد .

,

وی با بیان این که جوانی فرصت زیبا و مناسبی برای پیروی از این الگوی عظیم همانند علی اکبر(ع) است، افزود: نامگذاری این روز به نام علی اکبر(ع) در حقیقت چراغی فرا راه جوانان ماست تا با الگوگیری از این موجود ملکوتی بتوانند راه صحیح خود را پیدا نمایند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه