اخبار داغ

آرژانتینی‌ها در صدر پردرآمدترین های دنیای فوتبال

آرژانتینی‌ها در صدر پردرآمدترین های دنیای فوتبال
دو سایت معتبر فوربس و فرانس فوتبال لیست پردرآمدترین مربیان و بازیکنان دنیا را منتشر کردند که دو آرژانتینی در صدر این فهرست قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، در روزهایی که کف گیر فوتبال ملی آرژانتین به ته دیگ رسیده است و صدای اسطوره­‌ البی سلسته یعنی دیگو مارادونا را هم درآمده، آرژانتینی­‌ها پول باشگاه‌­ها و کمپانی­‌های بزرگ دنیا را درو می­‌کنند و در صدر پردرآمدترین بازیکنان و مربیان دنیا قرار گرفته­‌اند. دو سایت معتبر فوربس و فرانس فوتبال لیست پردرآمدترین مربیان و بازیکنان دنیا را منتشر کردند که دو آرژانتینی در صدر این فهرست قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

پردرآمدترین بازیکنان جهان

, پردرآمدترین بازیکنان جهان,

مسی

, مسی,

لیونل مسی

, لیونل مسی,

معجزه­‌گر آرژانتینی که در آخرین اعجاز خود جلوی شکست تیمش در دیدار با ویارئال را گرفت قرارداد مادام العمری را با کمپانی آدیداس دارد که بخش اعظم درآمد تبلیغاتی مسی را تأمین می‌­کند. پس از آدیداس، مسترکارت، هوآوی، پپسی و چند شرکت بزرگ دیگر قرار دارند که مسی را پردرآمدترین فوتبالیست دنیا می­‌کنند.

,

کریستیانو رونالدو

, کریستیانو رونالدو,

رونالدو

, رونالدو,

رتبه­‌ دوم این فهرست با اختلاف ۱۷ میلیون دلاری، کریستیانو رونالدو­ی پرتغال است که در تبلیغات ید طولایی دارد. این فوق ستاره­ که در هفته­‌های نخست انتقالش به یوونتوس به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، توانست با فروش پیراهن شماره­‌ هفت این تیم به نام خودش، هزینه­‌ انتقالش را جور کند سردمدار تبلیغات جهان به حساب می‌­آید. مجموعه درآمد این بازیکن ۱۱۳ میلیون دلار است که بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون دلار آن دستمزد و پاداش این بازیکن به حساب می‌­آید.

,

با یک حساب سرانگشتی رونالدوی ۳۳ ساله نزدیک به ۵۰ میلیون دلار درامد تبلیغاتی دارد. برندهای نایکی، کلیر، هتلز، جیمز و… مهمترین اسپانسرهای مالی معروف­ترین شماره­ ۷ تاریخ هستند.

,

نیمار

, نیمار,

نیمار

, نیمار,

برزیلی­‌ها زیاد عادت ندارند که از رقیب سنتی خودشان فاصله بگیرند و از همین روی نیمار جایگاه سوم پردرآمدترین بازیکن مستطیل سبز را سهم خود کرده است. ستاره­‌ پرحاشیه‌ باشگاه پارسن ژرمن ۹۰ میلیون دلار درآمد دارد که ۵۳ میلیون دلار آن را از مالک قطری باشگاه می ­گیرد و ۱۷ میلیون دلار هم از نام نه چندان خوش خود در می­‌آورد.

,

نایکی، ردبول، ژیلت، بیتس و مک دونالد از جمله نامهایی هستند که ریسک استفاده از این شومن بزرگ دنیای فوتبال که انصافاٌ هم چشم نواز بازی می­‌کند را به جان خریده‌­اند.

,

گریزمان

, گریزمان,

گریزمان

, گریزمان,

نام های بسیاری پشت اسم مسی و رونالدو ماندند و نتوانستن تمام خود را نشان دهند. یکی از این نام ها گریزمن فرانسوی است. مهاجم ۲۸ ساله فرانسوی پس از ۵ سال حضور در تیم دوم شهر مادرید یعنی اتلتیکو حالا هوای بارسلونا را در سر دارد و امیدوار است سال ۲۰۱۹ به این تیم برود. آنتوان چهارمین بازیکن پردرآمد جهان است که نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی داشته و این موضوع را مدیون قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

,

گریزمن ۴۴ میلیون دلار در سال درآمد دارد که حدود ۳۰ میلیون دلار آن را اتلیتی‌­ها عهده دار شدند و مابقی آن که حدود ۱۴ میلیون دلار است را از برندهای پوما، هوآوی، هد اند شولدرز و ژیلت تأمین می ­کند.

,

گرت بیل

, گرت بیل,

گرت بیل بازیکن نه چندان محبوب سانتیاگو برناوئو فکر می‌­کرد با رفتن رونالدو می­ تواند از زیر سایه‌ این فوق ستاره خارج  و به مرد اول کهکشانی­‌ها تبدیل شود اما با عملکرد ناامید کننده­ خود باعث خشم هواداران رئالی شده است. به هر حال این موضوعات مانع از قرار گرفتن وی در لیست پر درآمدهای دنیای فوتبال نمی‌­شود.

,

گرت بیل با درآمد ۴۰ میلیون دلاری نفر پنجم پردرآمدهای دنیای فوتبال به حساب می­‌آید. ۳۰ میلیون دلار از درآمد بیل از محل قرارداد وی با باشگاه رئال اخذ می‌­شود و ۱۰ میلیون دیگر هم به گردن کمپانی آدیداس است.

,

پردرآمدترین مربیان؛ از صدر نشینی یک آرژانتینی دیگر تا دو مربی اخراجی در لیست!

, پردرآمدترین مربیان؛ از صدر نشینی یک آرژانتینی دیگر تا دو مربی اخراجی در لیست!,

دیگو سیمئونه

, دیگو سیمئونه,

دیگو سیمئونه

, دیگو سیمئونه,

به گزارش فرانس فوتبال؛ دیگو سیمئونه با درآمد ۴۱ میلیون دلاری پردرآمدترین مربی دنیای فوتبال است. شاید به دلیل همین درآمد نجومی است که دیگو قصد دل کندن از اتلتیکو مادرید را ندارد و کماکان در این تیم ماندنی است.

,

ژوزه مورینیو

, ژوزه مورینیو,

ژوزه مورینیو

, ژوزه مورینیو,

نفر بعدی این فهرست مرد مغرور و اخراجی منچستری­‌ها یعنی ژوزه مورینیو است. آقای خاص چند سالی است که به مربی ناکام تبدیل شده است که فصل را با تیم ­های خود به پایان نمی‌رساند. ژوزه علیرغم اخراج از جمع شیاطین سرخ، حسابی این باشگاه و مالکان آمریکایی آن را سرکیسه کرده است و با درآمد ۳۱ میلیون دلاری دومین مربی پردرآمد دنیا لقب گرفته است.

,

تیری آنری

, تیری آنری,

تیری آنری

, تیری آنری,

شاید تا الان به زرنگی مورینیو قبطه می­ خوردید اما جالب تر از آقای خاص تیری آنری ستار­ه نه چندان دور توپچی‌­های لندن است. تیری که در سال ۲۰۱۸ به همراه بلژیک و به عنوان کمک مربی، سوم دنیا شد بعد از اخراج ژاردیم از موناکو برای نجات اولین تیم دوران حرفه­ ای خود ،راهی موناکو شد. داستان آنری و موناکو کوتاه و کابوس بار بود و خیلی زود به آخر رسید. ما حصل این ناکامی برای تیری ۲۵.۵ میلیون دلار بود که شاید به بدنامی آن نمی‌­ارزد.

,

پپ گواردیولا

, پپ گواردیولا,

پپ گواردیولا

, پپ گواردیولا,

اما همه‌­ مربیان مثل مورینیو و آنری نیستند که از اخراج شدن پول در بیاورند و نمونه‌ عالی آن گواردیولای اسپانیایی است. خالق یا احیا کننده‌­ تیکی تاکا این روزها خاطرات خوشی را برای تیم دوم شهر منچستر رقم می‌­زند. این مربی جوان و صاحب سبک دنیای فوتبال، سالی ۲۴ میلیون دلار درآمد دارد که برای این حجم از موفقیت و خوش تیپی کم هم به نظر می­‌رسد.

,

ارنستو والورده

, ارنستو والورده,

والورده

, والورده ,

مورد آخر این لیست ارنستو والورده از کاتولونیا است. مرد میانسال نیوکمپ هنوز نتوانسته به افتخارات پیشینیان خود در بارسلون دست پیدا کند و به لیگ قهرمانان امسال امید بسته است، اما بردهای پی در پی در ال کلاسیکو و پایان دادن به سلطه ی رئال مادرید در این دیدار حیثیتی والورده را مرد محبوب و خوشبخت نیوکمپ کرده است. مربی سابق اتلتیکو بیلبائو شاید فکرش را هم نمی­‌کرد که در قامت سرمربی گری بارسلونا به درآمد ۲۳میلیون دلاری در سال برسد.

,

تبعیض جنسیتی در جهان سرمایه­ داری، جهان آزادی و برابری!

, تبعیض جنسیتی در جهان سرمایه­ داری، جهان آزادی و برابری!,

برترین بازیکن زن جهان

, برترین بازیکن زن جهان,

در میان این ارقام و درآمدهای نجومی فوتبالیست‌های مرد آن هم در کشورهایی که دم از نگاه برابر و برابری حقوق مرد و زن می‌­زنند نگاهی گذرا به درآمد فوتبالیست‌های زن دنیا خالی از لطف نیست. جالب است بدانید آدا هگربرگ، بازیکن نروژی تیم لیون فرانسه و برنده­ی توپ طلا بانوان ۲۰۱۸، با درآمدی ۴۰۰ هزار یورویی در سال پردرآمدترین بازیکن فوتبال زنان محسوب می‌شود. این در حالی است که دستمزد سالیانه لیونل مسی، ۳۲۵ برابر هگربرگ است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه