اخبار داغ

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری:

فیزیک نور مدیون مسلمانان است

فیزیک نور مدیون مسلمانان است
ولایتی با بیان اینکه فیزیک نور مدیون مسلمانان است و در قله علوم همچون پزشکی دانشمندانی مانند رازی را داریم، گفت: اواسط قرن سوم تا اواخر قرن پنجم دوران دوره طلایی تمدن اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ظهر امروز در دومین همایش بین‌المللی ابن هیثم و نور در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع مسئولین و دانشجویان با بیان اینکه فیزیک نور مدیون مسلمانان است و در قله علوم همچون پزشکی دانشمندانی مانند رازی را داریم، گفت: اواسط قرن سوم تا اواخر قرن پنجم دوران دوره طلایی تمدن اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه دوران طلایی تمدن اسلامی مربوط به سال های 354 تا 430 است، عنوان کرد: در این دوران دانشمندانی چون ابوریحان بیرونی، ابن هیثم و ابن سینا را داریم.

,

 ولایتی با بیان اینکه مناظر و مرایا مهمترین کتاب ابن هیثم و نور است، ابراز کرد: مبدا علم نور مسلمانان و ایرانیان بودند نه یونان باستان؛ نور در قرآن به معانی مختلف حقیقی و مجازی از جمله خدا، دین اسلام، پیامبر، قرآن، هدایت الهی و معرفت به کار رفته است.

,

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در پایان خاطر نشان کرد:ابن هیثم در بصره در سال 304 به دنیا و در سال 430 وفات یافت و 100 اثر علمی در حوزه نجوم، فیزیک و نور به او نسبت داده شده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه