اخبار داغ

خسارت به 1500 مدرسه کشور در سیل اخیر/ مشکلی برای تأمین بودجه بازسازی نداریم

خسارت به 1500 مدرسه کشور در سیل اخیر/ مشکلی برای تأمین بودجه بازسازی نداریم
وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در سیل اخیر کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب‌دیده و 80 مدرسه نیز تخریب‌ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد بطحایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده از سیل اخیر در شیراز اظهار داشت: حجم خسارتی این سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می‌یابد، خیز بلندی برای مناسب‌سازی و استانداردسازی این فضاها برمی‌داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تأکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد، گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب‌ دیده است و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب‌ شده و قابل‌استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تأمین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

,

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش‌ و پرورش کمک کرده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند، بهره‌مندیم؛ چنانچه هم‌اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

,

بطحایی ادامه داد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته‌ شده و بازسازی‌ شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیرقابل‌ بازسازی نیز در صورت تأخیر در آماده‌سازی این مدارس، امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهرماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی‌ شده است.

,

وی با اشاره به آماده‌سازی و بازگشایی مدارس آسیب‌دیده در سیل اخیر شیراز بلافاصله پس از تعطیلات نوروز، گفت: با همت و تلاش همکاران عزیزم این آسیب‌ها به‌ سرعت کاهش پیدا کرد، لذا جا دارد به همکاران که با جان‌ و دل و گاهی وقت‌ها با دست‌خالی این حماسه را رقم زدند، خسته نباشید بگویم.

,

وزیر آموزش‌ و پرورش یادآور شد: در این سفر علاوه بر بازدید از روند مرمت و بازسازی مدارس آسیب‌دیده در شیراز، چند پروژه آموزشی و پرورشی نیز افتتاح خواهد شد.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه