اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خبر داد؛

اجرای طرح تلقیفی مبارزه با پسیل پسته در سیرجان

اجرای طرح تلقیفی مبارزه با پسیل پسته در سیرجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان از اجرای طرح تلفیقی مبارزه با پسیل پسته در سطح ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات شهرستان سیرجان در سال زراعی ۹۶-۹۷ خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اکبر محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: طرح تلفیقی مبارزه با پسیل پسته در سطح ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات این شهرستان در محدوده چهار مرکز جهاد کشاورزی تحت پوشش این مدیریت از سال زراعی ۹۶-۹۷ به مرحله اجرا گذاشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف سموم شیمیایی، توسعه و ترویج روش‌های کنترل غیرشیمیایی و بیولوژیک و افزایش کیفیت و کمیت محصول پسته اعلام کرد و افزود: هرساله بنا به موقعیت فصلی و زمانی کلاس‌های آموزشی در زمینه روش‌های مختلف مبارزه با این آفت با هماهنگی واحد حفظ نباتات این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی تابعه توسط کارشناسان ناظر گیاه پزشکی برگزار می‌شود.

,

وی تصریح کرد: در این زمینه در سه ماه چهارم سال گذشته انواع روش‌های مبارزه غیرشیمیایی شامل شخم، تغذیه و آبیاری، حفاظت از دشمنان طبیعی، کاشت گیاهان تله و نصب کارت‌های زرد چسبنده به باغداران پسته بخصوص کشاورزان تحت پوشش طرح آموزش داده شده و در طول فصل و بطور مداوم و هفتگی از باغ‌های موصوف بازدید و بر اجرای عملیات یاد شده نظارت و تاکید می‌شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه