اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان:

97 درصد آب شرب کرمان از منابع زیرزمینی است/ مشکلات آب استان همچنان باقیست

97 درصد آب شرب کرمان از منابع زیرزمینی است/ مشکلات آب استان همچنان باقیست
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت : حدود 97 درصد آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی است و با توجه به بارندگی های اخیر همچنان مشکلات آب زیرزمینی در استان به قوت خود باقی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به بارندگی های اخیر و وضعیت آبی در استان اظهار داشت : اکثر آب شرب مصرفی استان از منابع زیرزمینی می باشد و ما فقط از سد بافت و سیرجان برای آب شرب استفاده می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان این که حدود 97 درصد آب شرب ما از منابع آب زیرزمینی است، گفت : با توجه به بارندگی ها در استان همچنان مشکلات آب زیرزمینی در استان به قوت خود باقی است .

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان خاطر نشان کرد : بارندگی ها در استان اثرات بسیار خوبی به همراه داشته است و در مناطق کوهستانی باعث احیاء چشمه ها و قنوات می شود و بخشی از روستاها را که به شدت با مشکل آب شرب روبرو بوده اند را حل می کند.

,

علیزاده ابراز داشت : در آخرین بارندگی در استان تعدادی از بندهای آبخیزداری آب گیری شده اند و این آب ها به تدریج برای پایین دست ها ، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی دشت رها می شوند که نقش بسیار موثری دارد .

,

وی با اشاره به مشکل ریزگردهای شرق استان کرمان افزود : بارندگی های اخیر و رهاسازی آب از سد نساء باعث می شود که سرسبزی بوته هایی که جلوی حرکت ریزگردها را می گیرند افزایش یابد و میزان کارایی آن ها در بحث گرد و غبار شرق استان بیشتر شود .

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان توضیح داد : با توجه به این که بارندگی های اخیر در استان خاصیت های زیادی داشته است اما این که گفته شود مشکل آب استان با این بارندگی ها حل شده است به هیچ وجه این گونه نیست .

,

علیزاده با بیان این که در استان اکنون 4 سد در حال بهره برداری هستند ، اضافه کرد : سدجیرفت دارای ظرفیت 336 میلیون مترمکعبی است که هم اکنون 220 میلیون متر مکعب آب دارد و در خصوص سد بم می توان گفت 168 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که هم اکنون 130میلیون مترمکعب آب دارد.

,

وی در پایان گفت : همچنین سد بافت با ظرفیت 40میلیون مترمکعبی اکنون دارای 30میلیون متر مکعب آب است و سد سیرجان با ظرفیت 40 میلیون مترمکعب دارای 11 میلیون متر مکعب آب می باشد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه