اخبار داغ

جانباز، آزاده و از بازنشستگان ارتش در خراسان‌جنوبی:

اگرقدرت نظامی داشته باشیم دشمن جرات دست درازی ندارد/ ارتش خود را از جنس مردم می‌داند

اگرقدرت نظامی داشته باشیم دشمن جرات دست درازی ندارد/ ارتش خود را از جنس مردم می‌داند
جانباز، آزاده و از بازنشستگان ارتش در خراسان‌جنوبی گفت: ارتش چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، در مشکلات مختلف از جمله بلایای طبیعی و در عرصه‌های مختلف، ارتش خود را از مردم جدا ندارد و خود را از جنس مردم می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نوری طاهری سرهنگ جانباز، آزاده و از بازنشستگان ارتش در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی و یادآوری یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، اظهار کرد: در سال 1362 و در حالی که حدود 20 سال سن داشتم وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسن نوری طاهری سرهنگ جانباز، آزاده و از بازنشستگان ارتش در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  , ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی و یادآوری یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، اظهار کرد: در سال 1362 و در حالی که حدود 20 سال سن داشتم وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم.,

 

,

وی افزود: وقتی دوره دانشگاه افسری ارتش را به پایان رساندم وارد منطقه عملیاتی سومار شدم.

,

 

,

این بازنشسته ارتشی تصریح کرد: خاطرات دوران دفاع مقدس هر چند سختی داشت اما چون هدفمان فی سبیل‌الله و دفاع از ناموس و وطن بود برای ما شیرین است.

,

 

,

نوری طاهری با بیان اینکه قدرت ارتش در دوران دفاع مقدس با اکنون به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست،گفت: اکنون به مراتب قدرت نظامی بهتر و نیروها آموزش دیده‌تر و تجهیزات نیز بهتر شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: ما در زمان هشت سال دفاع مقدس محاصره اقتصادی، نظامی و سیاسی صددرصد بودیم به طوری که حدودا 37 کشور دنیا مستقیم در جنگ، با ما درگیر بودند.

,

 

,

جانباز هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس فرصت و وقت تجهیز کردن نیروها نبود و ما با چنگ و دندان از مملکت خود دفاع می‌کردیم.

,

 

,

نوری طاهری بیان کرد: آن محاصره اقتصادی، سیاسی و نظامی باعث شد امروز روی پای خود بایستیم و امروز با تسلیحات نظامی که در وزارت دفاع داریم هر وسیله نظامی که بخواهیم خودمان می‌توانیم به صورت انبوه تولید کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: الحمدالله دستمان پیش هیچ کشوری دراز نیست.با قدرتمندترین کشورها خود را مقایسه می‌کنیم و از آن‌ها چیزی کم نداریم.

,

 

,

این آزاده گفت: در بدو انقلاب دشمن شایعه بزرگی پهن کرد که کشور جمهوری اسلامی ایران نیاز به ارتش ندارد و باید ارتش منحل شود به طوری که حتی خودمان نیز باورمان شد.

,

 

,

نوری طاهری افزود: پس از فرمایش حضرت امام (ره) که دوراندیش بودند با پیام پیامبرگونه خود فرمودند" ارتش ماندنی است و ارتش باید بماند"، با این حرف خود تودهنی محکمی به دشمنان زدند و بین مردم و ارتش و دیگر نیروها یک انسجام و اتحاد مناسبی برقرار شد که بلافاصله در اولین گام در قائله کردستان ارتش حضور پیدا کرد و آن را به نحو احسن خاموش کرد.

,

 

,

 وی تصریح کرد: ارتش چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، در مشکلات مختلف از جمله بلایای طبیعی و در عرصه‌های مختلف، ارتش خود را از مردم جدا ندارد و خود را از جنس مردم می‌دانند.

,

 

,

این بازنشسته ارتشی بیان کرد: پیرو فرمایش پیامبر اکرم (ص) بایستی همیشه دشمن را در برابر خود ضعیف نبینید و حتی سعی کنید خود را از او قویتر بدانید به طوری که در مقابل دشمن دینی خود، دندان‌هایتان را به هم فشارید تا او همیشه از شما ترس داشته باشد چرا که در غیر این صورت نسبت به شما شیر می‌شود و هر روز به خاک و ناموس شما دست درازی می‌کند.

,

 

,

نوری طاهری ادامه داد: اگر قدرت نظامی داشته باشیم دشمن حوصله و حتی جرأت اینکه نسبت به کشورمان دست درازی کند، نمی‌کند.

,

 

,

وی متذکر شد: دشمن فقط با هیاهو و تبلیغات رسانه‌ای برای آسیب به ایران تلاش می‌کند اما جرأت اینکه نگاه چپی به کشور جمهوری اسلامی کند ندارد چرا که می‌داند کشور ایران به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

,

 

,

آزاده هشت سال دفاع مقدس در خصوص اقدام آمریکا نسبت به تروریست خواندن سپاه پاسداران، گفت: این بارِ اول آمریکا نیست و بارها مملکت ایران را تروریست معرفی کرده و هر چند مدتی چون نمی‌تواند به صورت نظامی و فیزیکی خود را با ایران درگیر کند در رسانه‌ها یک بحثی عنوان می‌کند.

,

 

,

نوری طاهری با بیان اینکه سپاه و بسیج خط قرمز مردم ایران هستند، تأکید کرد: بسیج و سپاه نیرویی هستند که دائمی و پیش قدم در هر کاری است و در کنار نیروهای مسلح و ارتش بوده و خواهد بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه قبل از اینکه وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شوم بسیجی و سپاهی بودم، گفت: تمام مردم ایران سپاهی هستند و هر  انسانی که ذره‌ای مسائل نظامی را بداند صحبت‌های آمریکا را تأیید نمی‌کند.

,

 

,

این بازنشسته ارتشی خاطر نشان کرد: به مسئولان که اکثرا جوان نیز هستند و شاید سن آن‌ها به دوران دفاع مقدس نرسد و آن دوران را تجربه نکرده باشند، توصیه می‌کنم خانواده شهدا و ایثارگران را فراموش نکنند.

,

 

,

نوری طاهری افزود:نباید به سالگرد و مناسبت‌ها اکتفا شود و اگر می‌خواهیم مملکت ما همین گونه که اکنون پا در رکاب مقام معظم رهبری است، باشد باید خط و راه شهدا را فراموش نکنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه