اخبار داغ

در نماز جمعه های استان اصفهان مطرح شد:

هدف رهبری سرعت دادن به پیشرفت علم در گام دوم است/ میزان کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده باعث حیرت بیگانگان شد

هدف رهبری سرعت دادن به پیشرفت علم در گام دوم است/ میزان کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده باعث حیرت بیگانگان شد
امام‌جمعه اصفهان گفت: رهبری فرمودند «من تا نفس دارم از پژوهش و جوانان حمایت می‌کنم»، هدف رهبری سرعت دادن به پیشرفت علم در گام دوم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره رقابت مؤمنان در کار خیر از مردم جهت حمایت از مناطق سیل‌زده تشکر و عنوان کرد: بیش از 500 نفر از طلاب اصفهان به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند که تعداد قابل توجهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام‌جمعه اصفهان با تبریک روز سربازان گمنام به کارکنان مجموعه اطلاعات گفت: مجموعه‌های اطلاعاتی استان اصفهان با همدیگر همکاری خوبی دارند و توفیق روزافزون تلاشگران عرصه امنیت را از خداوند خواستارم.

,

وی صدور فرمان تأسیس سپاه توسط امام قبل از جنگ را یک الهام از جانب خداوند دانست و متذکر شد: اقدام اخیر آمریکا باعث شد کسانی که ارزش نیروهای مسلح را باور نداشتند به نقش آن‌ها پی ببرند و از دشمن قطع امید کنند، البته باید توجه داشت اگر آمریکا به سپاه نسبت تروریست می‌دهد به این معنا نیست که دشمن با نیروی انتظامی و ارتش مشکلی ندارد.

,

طباطبایی‌نژاد افزود: امروز هر کشوری از ما تقاضای کمک برای ایجاد امنیت داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنیم، همان‌طور که داعش و آمریکا را از عراق و سوریه خارج کردیم.

,

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: دشمنان حتی اجازه ندادند کمک‌های بشردوستانه مردم جهان به ایران برسد اما عراقی‌ها گفته‌اند برای شکرگزاری خارج کردن داعش از عراق توسط ایران کمک‌های زیادی می‌کنیم و این برای آمریکا قابل تحمل نیست.

,

وی با اشاره به  حادثه سقوط بالگردهای آمریکایی در صحرای طبس، یادآور شد: دشمنان چند ماه تمرین کرده بودند تا بتواند با کمک دوستان داخلی گروگان‌های لانه جاسوسی را از کشور خارج کنند اما طوفان شن که تجلی لطف خداوند بود مانع شد، امروز هم اگر دستورات خداوند را اجرا کنیم لطف خداوند شامل حال ما می‌شود.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه اول نمازجمعه  در تشریح هفت سفارش رهبری در اجرای گام دوم انقلاب اظهار داشت: اولین سفارش رهبری علم و پژوهش جوان‌هاست؛ جوانان نباید دست از علم و تحقیق و پژوهش بردارند؛ چون علم دانایی و دانایی، توانایی است.

,

امام‌جمعه اصفهان افزود: تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر دانش از جنس تأکیدات پیامبر در صدر اسلام برای ترویج سواد است.

,

وی با اشاره به تأکیدات پیامبر بر سوادآموزی در جامعه اسلامی گفت: ائمه (ع) برای حفظ قرآن جامعه را به یادگرفتن خواندن و نوشتن سفارش و تشویق کردند.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: برخی به غلط تصور می‌کنند که تأکید به یادگیری دانش منحصر به علوم دینی است اما حدیث «علم را حتی در چین یاد بگیرید» ناقض این تصور است.

,

امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: رهبری فرمودند «من تا نفس دارم از پژوهش و جوانان حمایت می‌کنم» هدف رهبری سرعت دادن به پیشرفت علم در گام دوم است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: سرعت پیشرفت علم در ایران به خصوص در دو دهه اخیر چشمگیر و ۱۱ برابر میانگین دنیا بوده است.

,

وی یادآور شد: در زمان پهلوی به دستور اربابانشان مانع پیشرفت جوانان ما می‌شدند و حتی اگر کار فنی در ایران انجام می‌شد نمی‌گذاشتند جوانان ما یاد بگیرند چون می‌خواستند مسلمانان همیشه زیردست باشند.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در تشریح فعالیت حوزه‌های علمیه در چهار دهه اخیر به رشد ۱۰ برابری تعداد طلاب اشاره کرد و گفت: اگر قبل از انقلاب فقط در شهرهای بزرگ حوزه داشتیم الان در بسیاری از شهرها حوزه داریم، اگر در گذشته صرفاً در ایران کار می‌کردیم امروز در جهان تبلیغ می‌کنیم و 17 هزار طلبه خارجی در ایران تحصیل می‌کنند.

,

امام‌جمعه اصفهان افزود: در این سال‌ها هزاران کتاب نوشته و قرآن به ۱۴۲ زبان ترجمه شده است، طلاب در نهادهای مختلف خدمت عملی و فکری کنند با وجود این‌که در گذشته طلاب از فعالیت سیاسی نهی می‌شدند، امروز دارای سواد سیاسی هستند، در گذشته طلاب را صرفاً در ماه‌های محرم و صفر به روستاها می‌فرستادیم اما امروز هزاران طلبه را به کشورهای اروپایی و غربی اعزام می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: قرآن در زمان طاغوت مهجور بود اما مردم و روحانیت قرآن را به زندگی آوردند که برگزاری مسابقات قرآن نشانی از آن است و امروز مقام‌های جهانی در رشته‌های مختلف حفظ و قرائت کسب می‌کنیم.

,

سپاه و ارتش ید واحد در مقابل دشمنان انقلاب اند

, سپاه و ارتش ید واحد در مقابل دشمنان انقلاب اند, سپاه و ارتش ید واحد در مقابل دشمنان انقلاب اند,

حجت الاسلام اکبر دهقان در خطبه های نماز جمعه نایین، اظهار کرد: سپاه و ارتش به عنوان ید واحد در برابر دشمنان انقلاب یاد کرد که پشت در پشت هم آماده حراست و نگهبانی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

,

امام جمعه نایین تصریح کرد: یکی از جلوه های زیبای همدلی سپاه و ارتش در جریان سیل اخیر نشان داده شد و آن ها گوش به فرمان ولایت در کنار نیروی انتظامی و بسیج همه توان امکانات خود را به کار گرفته و به یاری آسیب دیدگان شتافتند.
وی افزود: تا زمانی که این اتحاد و همدلی میان نیروهای مسلح ما وجود دارد و کارکنان آن ها مطیع فرمایش های رهبری و ولایت هستند دشمنان هرگز قادر نخواهند بود کوچکترین ضربه ای به انقلاب و کشور وارد کنند.

,
,

امام جمعه موقت نایین با اشاره به نیمه شعبان سالروز میلاد آخرین منجی بشریت، افزود: وظیفه نیروهای اطلاعاتی کشف توطئه های دشمنان قبل از اقدام آنان است و در این زمینه سربازان گمنام امام زمان(عج) توفیقات زیادی داشته اند.
وی بیان کرد: کشف فساد در درون سیستم های اجرایی ازدیگر وظایف مهم نهادهای اطلاعاتی کشور است که باید در این زمینه هم از اقدامات آنان تشکر کرد.
دهقان گفت: شناخت صحیح وضع کشور و مشخص کردن نقاط ضعف و قدرت و ارائه راهکار برای تقویت نظام از دیگر وظایف سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

,
,
,

امام جمعه نایین بیان کرد: کسانی که با تمام سختی ها و با اخلاص تمام از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حتی برون مرزی دفاع می کنند تا آرامش و امنیت را برای کشور فراهم شود تلاش های آنان جای قدردانی دارد.

,

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند که با تلاش خود زمینه دفع شر دشمنان داخلی و مزدوران خارجی آنان را در کشور فراهم می‌کنند و دست عناصر ناباب و خرابکار و بدخواه و جیره خوار را قطع و از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب مجاهدانه دفاع می‌کنند.
دهقان خاطر نشان کرد: مردم رشید و فهیم ما قدردان تلاش شبانه روزی این نیروهای متعهد و متخصص و انقلابی و با انگیزه هستند که با هدفمندی و آرمان گرایی با حساسیت بالا و بدون وابستگی سیاسی و جناحی و با نگاه جامع در راستای منافع ملی و انسجام اسلامی در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کنند.

,
,

دولت بودجه های مربوط به احیاء دریاچه ها و تالاب ها را به مناطق سیل زده اختصاص بدهد

, دولت بودجه های مربوط به احیاء دریاچه ها و تالاب ها را به مناطق سیل زده اختصاص بدهد, دولت بودجه های مربوط به احیاء دریاچه ها و تالاب ها را به مناطق سیل زده اختصاص بدهد,

حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: غرب، امروز مدعى فرا رسیدن پایان تاریخ است و لیبرال دموکراسى را به ‏عنوان غایت نهایى و آمال متعالى تحقق یافته انسان غربى و ایدئولوژى فراگیر و جهانى شده معرفى مى‏ کند.

,

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: رهبرحکیم و فرزانه انقلاب اسلامى، الگویى را تحت عنوان مراحل پنج‏گانه تحقق تمدن اسلامى مطرح ساخته‏ اند که به‏ نحوى مى تواند الگویى براى تفهیم مهدویت و ترسیم آینده جهان مبتنى بر جهان بینى توحیدى و تبیین جایگاه نظام اسلامى و انقلاب اسلامى ملت ایران در این فرآیند باشد.

,

وی افزود: فرآیند دستیابى به تمدن اسلامى بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب، شامل مراحلی نظیر وقوع انقلاب اسلامى، تشکیل نظام اسلامى، دولت اسلامى، جامعه و کشور اسلامى است که اکنون ما در دوران ایجاد دولت اسلامى قرار داریم.

,

سرافراز متذکر شد: بدون‏ شک رسیدن به مرحله پنجم یعنى تمدن اسلامى، رسیدن به زمان ظهورى است که مقدمات آن فراهم شده است و در آن شرایط، امام زمان(عج) پرچمدارى هدایت تمدن اسلامى را برعهده خواهد گرفت.

,

خطیب نماز جمعه فولادشهر با طرح این سؤال که جوان مؤمن انقلابى که مخاطب کلام حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامى است چگونه باید به موضوع مهدویت بنگرد و خود را مهیاى ظهور کند، تصریح کرد: مهم‏ ترین وظیفه منتظران در دوران غیبت زمینه ‏سازى براى ظهور است و تجلى کمال یافته این زمینه ‏سازى، تلاش براى ایجاد تمدن اسلامى است.

,

وی تشریح کرد: براى ظهور مهدى موعود ارواحنافداه زمینه باید آماده بشود و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است، البته در برخى نگاه‏ هاى انحرافى، ظهور اتفاقى است که به یک باره محقق خواهد شد و حاصل آن گسترش عدالت در جهان باشد، رخدادى که بیرون از اراده آدمى شکل مى ‏گیرد و انسان منفعلانه تماشاگر و منتظر تحقق آن است.

,

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خودشان با شرکت‏ کنندگان مسابقات بین‏ المللى قرآن کریم مطالب بسیار مهم و حیاتی جهان اسلام را بیان فرمودند، خاطرنشان کرد: مسأله اصلى این است که امت اسلامى باید دست به یک انتخاب تاریخى، مهم و سرنوشت ساز بزند.

,

وی افزود: امت اسلامى اکنون بر سر این دوراهى قرار دارد، راهى که امت را به تبعیت از قرآن دعوت مى ‏کند این‏ راه همانند دوران بعثت حضرت رسول اعظم(ص) راهى خالى از خطر و بدون سختى نیست و براى عمل به دستورات قرآن باید در برابر استکبار ایستاد، باید جانفشانى کرد، باید سختى کشید و باید فشار اقتصادى و محاصره همه‏ جانبه را پشت سر گذاشت، اما این مسیر رو به‏ سوى پیروزى دارد.

,

خطیب نماز جمعه فولادشهر با توجه به امدادرسانی مردم به مناطق سیل زده یادآور شد: ایران اسلامى نه فقط در جنگ تحمیلى و ایستادگى در برابر آمریکا، بلکه در حوادث و مشکلات دیگر کشور هم از همین الگوى اسلامى براى رفتن به مصاف مشکلات بهره مى‏ برد که نمونه بارز آن، پدیده کم نظیرِ حرکت عظیم مردمى براى کمک به مناطق سیل زده است.

,

وی افزود: بر اساس آمارى که وزیر کشور اعلام کرده است بواسطه سیل های اخیر چیزى در حدود ۳۰ الى ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است خب عدد بسیار بزرگى است که تقریبا با یک سال یارانه نقدى مردم برابرى مى‏ کند اما در خصوص راه ‏هاى تأمین مالى دولت براى جبران خسارت‏ هاى سیل چند پیشنهاد قابل ارائه است که از جمله آن ها میتوان به ضرورت کاهش هزینه‏ هاى جارى دولت اشاره کرد.

,

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: یکی دیگر از راه های جبران خسارت برای مناطق سیل زده است تغییر محل مصرف منابعى که در بودجه امسال براى کارهایى در نظر گرفته شده است چراکه در حال حاضر توجیهى براى مصرف آن‏ها وجود ندارد، به عبارتی به علت بارندگی های اخیر اعتبارات مربوط به احیاى دریاچه ارومیه و تالاب هاى کشور و یا اعتبارات مربوط به ریزگردها باید به جبران خسارت مردم سیل زده اختصاص یابد.

,

وی با توجه به درپیش بودن نیمه شعبان مطرح کرد: نیمه شعبان ولادت حضرت حجه ابن الحسن العسکری امام زمان(عج) به عنوان روز سربازان گمنان امام زمان ارواحنا فداه نامگذاری شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری وزارت اطلاعات، قلب و چشم بینا و کار آن ظریف و مسؤولیت آن در کشور تعیین کننده است.

,

سرافراز افزود: رصد دشمنان داخلی تا دورترین مرزهای خارج از کشور، مقابله با فتنه و اغتشاشات ۸۸، دستگیری ریگی سرکرده جندالشیطان، دستگیری تیم های ترور دانشمندان هسته ای، دستگیری و به هلاکت رساندن سرکردگان گروهک های تروریستی شرقی و غربی، آزادی مرزبانان، تعطیلی تعدادی از دفاتر شبکه های ماهواره ای غیر قانونی، انهدام باند قاچاق اعضای بدن انسان، آزادی گروگان ها از چنگال اشرار و ضد انقلاب، ناکام گذاشتن شبکه بی بی سی در سرقت اسناد هنری، تاریخی و فرهنگی ایران، آزادسازی دیپلمات ربوده شده در یمن تنها بخش کوچکی از اقدامات ارزشمند این نهاد مهم در کشور است.

,

میزان کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده باعث حیرت بیگانگان شد

, میزان کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده باعث حیرت بیگانگان شد, میزان کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده باعث حیرت بیگانگان شد,

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی در نماز جمعه این هفته چادگان گفت: توصیه می‌کنم رفتار و کردار فرزندان خود را زیر نظر داشته باشید تا دشمنان به احساسات آنان نفوذ نکنند.

,

امام‌جمعه چادگان بیان داشت: با اتحاد و همدلی، در ترویج دین اسلام در جامعه و خانواده بیشتر تلاش کنیم تا دشمنان از وحدت بین مسلمانان بیشتر متزلزل شوند.

,

وی ادامه داد: اختلاف‌ نظرها را رفع کنید و به خدا و رسول برگردید، اگر از ائمه اطهار اطاعت نکردیم این نشان از نفاق و خطرناک است.

,

ابراهیمی با اشاره به مشکلات مناطق سیل‌زده بیان داشت: کمک‌های مالی و معنوی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی به هم‌وطنان سیل‌زده در کشور باعث بهت و حیرت کشورهای بیگانه شد چراکه گمان نمی‌کردند مردم با داشتن مشکلات این‌ چنینی به یاری هم‌وطنان خود بشتابند.

,

امام‌جمعه چادگان افزود: از همه عزیزان انتظار داریم در راستای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده همچنان تلاش کنند تا این عزیزان کمبودی را احساس نکنند.

,

وی افزود: مراسم نیمه شعبان در شهرها و روستاهای شهرستان هرچه باشکوه‌تر برگزار شود؛ حضور جوانان در این مراسمات بسیار حائز اهمیت است؛ که امیدواریم با حضور چشمگیر مردم و جوانان مراسم نیمه شعبان در شهرستان همچنان سال‌های پیش برگزار شود.

,

ابراهیمی به اشاره جایگاه سپاه پاسداران در کشور خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود در حمایت از سپاه بار دیگر حماسه آفریدند تا دشمنان بدانند مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی پشتیبان ولایت و نظام هستند.

,

امام‌جمعه چادگان افزود: دشمنان اسلام بدانند مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی اجتماعی حضور دارند و با وحدت و همدلی در پیشرفت کشور اسلامی تلاش می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه