اخبار داغ

مبارزه با ملخ در 1100 هکتار از مزارع قزوین

مبارزه با ملخ در 1100 هکتار از مزارع قزوین
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 1100 هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف درخشان با اشاره به این‌که عملیات مبارزه با این ملخ تا سطح 15 هزار هکتار از مزارع کشاورزی انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال؛ تاکنون تفریخ تخم‌های ملخ مراکشی در مراتع با تراکم بالا انجام شده و این عامل باعث شده مناطق آلوده و تراکم آفات نسبت به سال قبل افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
درخشان تصریح کرد: عملیات کنترل ملخ از اوایل فروردین‌ماه سال جاری در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خردادماه ادامه یابد.
,
 
,
وی با اعلام این‌که تاکنون عملیات مبارزه با این آفت در سطح 1100 هکتار و با همکاری مرکز خدمات طارم سفلی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.
,
 
,
این مقام مسئول در پایان به کشاورزان توصیه کرد: به‌محض مشاهده ملخ در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدم کنند.
,
منبع: ایسنا
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه