اخبار داغ

مصرف لبنیات برای کودکان عوارض دارد؟

مصرف لبنیات برای کودکان عوارض دارد؟
متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف بیش از حد لبنیات توسط کودکان توصیه نمی‌شود، گفت: چرا که کلسیم زیاد می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کرده و باعث کم‌خونی کودک شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدضیاء‌الدین مظهری متخصص تغذیه درباره میزان مصرف لبنیات در کودکان گفت: برای کودک حدود ۲ ساله، مصرف یک تا ۲ لیوان شیر در روز در دفعات مختلف کافی است که مقداری از آن می‌تواند به صورت ماست به کودک داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: مصرف بیش از حد این مقدار شیر توسط کودکان توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه کلسیم موجود در شیر و ماست می‌تواند در جذب آهن غذاها اختلال ایجاد کرده و باعث کم‌خونی کودک شود.
,
 
,
متخصص تغذیه در خصوص ارتباط مصرف بیش از نیاز ویتامین D و ایجاد مسمومیت، گفت: مصرف بیش از حد این نوع ویتامین باعث ایجاد مسمومیت می‌شود اما این موضوع با افزایش آنزیم‌های کبدی ارتباطی ندارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه بالا رفتن آنزیم‌های کبدی می‌تواند به علت چرب شدن کبد ناشی از نوع تغذیه باشد، اظهار داشت: مصرف زیاد انواع فست‌فودها و غذاهای چرب نیز می‌تواند منجر به بالا رفتن آنزیم کبدی شود.
,
 
,
مظهری در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که این گونه مشکلات باید توسط متخصص گوارش بررسی شود به دلیل اینکه آنزیم‌های کبدی می‌تواند تحت تأثیر بیماری‌های کبدی مثل هپاتیت C و غیره افزایش پیدا کند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه