اخبار داغ

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

بصیرت و معرفت از نکات برجسته انتظار فرج است/ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) در نهضت امام زمان(عج) دیده می‌شود

بصیرت و معرفت از نکات برجسته انتظار فرج است/ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) در نهضت امام زمان(عج) دیده می‌شود
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بابیان اینکه بصیرت و معرفت از نکات برجسته انتظار فرج است، گفت: معرفت و بصیرت دوشاخه مهم جریانات الهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص معنای انتظار فرج گفت: معنای عام انتظار فرج، چشمداشت به حقیقت و معنای خاص آن چشم‌انتظاری برای حقیقت وجودی که وعده‌ی همه انبیای الهی و رهبران آسمانی است؛ او روزی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

منتظر واقعی خواهان بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت بهتر است

, منتظر واقعی خواهان بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت بهتر است, منتظر واقعی خواهان بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت بهتر است,

چمانی بابیان این مطلب که منتظر واقعی خواهان بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت بهتر است، اظهار کرد: منتظر واقعی نباید منفعلانه عمل کند و تنها امید به ظهور داشته باشد تا با ظهور، اصلاح امور از طرف آن حضرت(عج) انجام شود.

,

وی اراده الهی را عامل اصلی ظهور امام زمان(عج) عنوان و اضافه کرد: برخی از عوامل انسانی در زمان غیبت می‌تواند ظهور آن حضرت(عج) را نزدیک کند و اگر آن آمادگی لازم و عوامل انسانی وجود داشته باشد قطعاً ظهور آن حضرت به تأخیر نخواهد افتاد.

,

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: انتظار فرج از برترین اعمال بیان‌شده که دعا، صبر، خودسازی، رشد فکری، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی و آماده پذیرش بودن همه جامعه ازجمله وظایف منتظران است. هنگامی‌که انتظار جهانی و عزم همگانی به وجود آید و همه آماده باشند، ظهور محقق می‌شود.

,

چمانی با اشاره به خطبه غدیر، افزود: در خطبه غدیر، مباحث توحید، نبوت پیامبر، ولایت، رهبری و مهدویت مطرح‌شده است. پرداختن به مسئله مهدویت امید به آینده برتر و بهتر است و اگر امیدی نباشد، امید برای انسان مفهوم پیدا نمی‌کند.

,

وی اضافه کرد: امید به آینده بهتر و تحقق آن توسط امام زمان(عج) افراد را وادار می‌کند تا برای آینده بهتر تلاش کنند، زحمت بکشند تا ظلم و ستم در جامعه پایان یابد و آینده درستی رقم بخورد.

,

 ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) در نهضت امام زمان(عج) دیده می‌شود

,  ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) در نهضت امام زمان(عج) دیده می‌شود,  ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) در نهضت امام زمان(عج) دیده می‌شود,

وی در خصوص ارتباط بین فرهنگ عاشورا و مهدویت، گفت: در طرح کلی حاوی شاخصه‌های مکتب تشیع مطرح‌شده در منظر دعای ندبه، بعثت پیامبر(ص) آغازگر اسلام و توحید، بحث ولایت ادامه‌دهنده بحث انبیا الهی و پیامبر خاتم(ص)، بحث کربلا ادامه بخش راه امامت و ولایت و در انتها بحث مهدویت مطرح‌شده است؛ هدف همه انبیا و رهبران آسمانی اصلاح جامعه، رشد و هدایت انسان‌ها به سمت معنویت و اخلاق است که در عصر ظهور محقق می‌شود.

,

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در آموزه‌های معنوی، یاران امام زمان(عج) شباهت زیادی به یاران حضرت سیدالشهدا(ع) دارند و وفاداری، فرمان‌برداری آن‌ها از امام زمان(عج) بالا است و همانند پاره‌های آهن از امام(عج) جدا نمی‌شوند. امام زمان(عج) منتقم خون ناحق ریخته مظلومان دنیا به‌خصوص سیدالشهدا(ع) است.

,

چمانی یادآور شد: ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) و تحقق آرمان‌های انبیاء الهی به‌ویژه امام حسین(ع) در نهضت امام زمان(عج) دیده می‌شود.

,

وی بابیان این مطلب که وحدت، یکی از نکات برجسته مکتب اهل‌بیت(ع) است، افزود: همه ائمه معصومین(ع) پیروان خود را به محبت، مودت و وحدت دعوت می‌کردند. همچنین در قرآن یکی از مباحث برجسته، وحدت و انسجام است. در جریان مهدویت همه افراد باید منتظر امام زمان(عج) باشند این بدان معناست که هر فرد از هر اندیشه‌ای بداند که وضعیت بهتر و مطلوب‌تر راهی جزء وجود امام زمان(عج) ندارد.

,

انسان بامعرفت واقعی به امام عصر خویش می‌تواند مسیر حق را از باطل را تشخیص دهد

, انسان بامعرفت واقعی به امام عصر خویش می‌تواند مسیر حق را از باطل را تشخیص دهد, انسان بامعرفت واقعی به امام عصر خویش می‌تواند مسیر حق را از باطل را تشخیص دهد,

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: وحدت بدان معناست که همه افراد برای اراده الهی یعنی همان ظهور سهیم باشند؛ همه گروه‌ها و جریانات تحت محور یک وجود آن‌هم تحت محور ولایت که تجلی آن در نظام اسلامی است در کنار یکدیگر قرار گیرند و به سمت مصلح واقعی حرکت کنند.

,

چمانی بابیان این مطلب که بصیرت و معرفت از نکات برجسته انتظار فرج است، گفت: معرفت و بصیرت دوشاخه مهم جریانات الهی است. بصیرت سبب رسیدن به وضعیت مطلوب می‌شود. در گام دوم انقلاب هم مسئله استکبار در کنار بحث مهدویت وجود دارد. قطعاً امام زمان(عج) استکبارستیز و یاور مظلومان است که در مقابل گردنکشان دنیا خواهد ایستاد که این مسئله نیازمند بصیرت است.

,

وی با تأکید بر این‌که معرفت به امام زمان(عج) در آموزه‌های دینی جایگاه برجسته‌ای دارد، خاطرنشان کرد: انسان بامعرفت واقعی به امام عصر خویش و درک جایگاه وی در خلقت می‌تواند مسیر حق را از باطل تشخیص دهد. هرچند بعد از رحلت پیامبر(ص) ابواب معرفت بسته شد و اجازه نقل حدیث و روشنگری وجود نداشت؛ اما به برکت انقلاب اسلامی باب محبت و معرفت به اهل‌بیت(ع) بازشده است. تبدیل محبت به معرفت می‌تواند انسان را به تکامل برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه