اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

استراتژی ترامپ در خصوص سپاه ابزاری برای فشار بر ایران است/ هیچ کشوری نمی تواند جای خالی بازار نفت ایران را پر کند

استراتژی ترامپ در خصوص سپاه ابزاری برای فشار بر ایران است/ هیچ کشوری نمی تواند جای خالی بازار نفت ایران را پر کند
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم بخشی از استراتژی ترامپ در خصوص سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ابزاری برای فشار بیشتر بر بازار نفت ایران و جبران بخشی از مشکلات خود در مسیر تحریم نفتی ایران باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیری خامکانی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص سرنوشت نفت قیمت نفت ایران پس از اقدامات متعدد مقامات آمریکایی علیه کشورمان گفت: ترامپ تلاش دارد تا جنگ اقتصادی و تحریم نفت علیه ایران را حداکثر نماید و در این بین  ادعا به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دارد که در این راه با مشکلات زیادی مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی مقامات آمریکایی و بیان اینکه ترامپ برای ایجاد حرکت جدید دست به چنین اقدامی زد، ابراز کرد: چالش های آمریکا در مورد تحریم ایران اساسی است.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تولید فشار بر بازار به اندازه ای زیاد است که نمی توانند قیمت ها را کاهش دهند و یا جلوی افزایش شدید آن را بگیرند و آنچه که امریکایی ها از آن وحشت دارند مسئله کاهش شدید تولید و تحریم نفت ونزوئلا می باشد.

,

امیری خامکانی با بیان اینکه برخی از کشورهای مشکل دار همچون لیبی، نیجریه هنوز به بازار برنگشته اند، عنوان کرد: در این بین اگر چه در غیاب ونزوئلا، برزیل تلاش دارد بازار صادراتی خود را توسعه دهد؛ اما حداکثر می تواند تولید را به روزی 300 هزار بشکه افزایش دهند.

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عربستان نیز نمی تواند به وعده ای که به آمریکا داده بود برای جبران نفت ایران به 2 میلیون بشکه اجرا کند؛ چرا که امکان فنی نیست و و ضمن اینکه از ذخائر استراتژیک خود هم نمی تواند استفاده نماید.

,

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود:کانادا نیز به برنامه افزایش توسعه خود نرسیده است و در صدد افزایش واردات از برزیل می باشد؛ همچنین سایر تولید کنندگان همانند روسیه و اعضا اپک نیز در راستای تعمیم اجلاس«اپک پلاس» تولید خود رادر حالت انقباضی نگه داشته اند و افزایش نمی دهند.

,

وی تأکید کرد: جبران نفت ایران در بازار کار راحتی نیست و بازار مصرف خود را به شدت تحت تأثیر می گذارد که این اقدام برای تبعات زیادی برای ترامپ دارد.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه مصرف مشتریان نفتی ایران مانند چین، هند، ژاپن، کره، ترکیه، یونان، ایتالیا به راحتی نمی توانند در پالایشگاه هایشان جایگزینی برای نفت ایران پیدا نمایند و هزینه های زیادی برایشان تحمیل خواهد شد.

,

امیری خامکانی اظهار کرد: اخیرا نیزوزیر اقتصاد ژاپن صراحتا اعلام کرده است که تلاش اند تا خرید نفت از ایران را ادامه دهند؛ لذا کشورهای یاد شده در تلاش هستند که معافیت خود را حفظ کنند.

,

این مقام مسئول افزود: احتمال می رود که آمریکا تحت این فشارها حتی اگر شده با درصد کمتری معافیت این کشورها را در خرید نفت از ایران تهدید نماید.

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: معتقدم بخشی از استراتژی ترامپ در خصوص سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ابزاری برای فشار بیشتر بر بازار نفت ایران و جبران بخشی از مشکلات خود در مسیر تحریم نفتی ایران باشد.

,

امیری خامکانی عنوان کرد: اما دو عامل ذکر شده در حوزه تولید  و مصرف در جای خود باقی است و فشارها همچنان ادامه خواهد داشت؛ لذا این تصمیم هم به رئیس جمهور آمریکا کمک نخواهد کرد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مسیر قبلی خود اگر مشتریان نفتی ما نتوانند معافیت بگیرند که احتمال آن کمتر است نسبت  ها افزایش می باید و جبران آنها و مدیریت بازار کار راحتی نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه