اخبار داغ

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

بازار فروش گیاهان دارویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد/ از ظرفیت‌های منطقه ماهنشان برای توسعه گیاهان دارویی استفاده می‌شود

بازار فروش گیاهان دارویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد/ از ظرفیت‌های منطقه ماهنشان برای توسعه گیاهان دارویی استفاده می‌شود
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان نیازمند کارهای ترویجی و حمایت‌های اعتباری است گفت: بازار فروش گیاهان دارویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه افزایش 15 تا 20 هکتاری کشت گیاهان دارویی طی سال‌های اخیر در استان به هیچ عنوان با ظرفیت‌های موجود متناسب نیست، اظهار کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در چند حوزه در استان وجود دارد ما را متقاعد می‌کند که یک کار پایه‌ای و اساسی در حوزه گیاهان دارویی شروع کرده و عملیاتی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا; , موج رسا;,

وی تصریح کرد: در این راستا طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان به طور جدی در دستور قرار گرفته است.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان حضور اساتید و محققان صاحب نظر در حوزه گیاهان دارویی و تنوع گونه‌های گیاهی و رویش حدود 70 گونه گیاه دارویی در استان زنجان را از جمله مزیت‌های توسعه کشت این گیاهان در استان برشمرد.

,

وی با اشاره به قابلیت تجاری‌سازی تعدای از این گونه‌های دارویی عنوان کرد: ظرفیت‌های موجود زمینه را برای ایجاد یک کلکسیون غنی از گیاهان دارویی در استان فراهم می‌کند.

,

جعفری با اشاره به اینکه وجود حدود 130 هزار هکتار اراضی حفاظت شده و دست‌نخورده در شهرستان ماهنشان مزیت بزرگی است که ظرفیت مغفول مانده گیاهان دارویی در استان به کار گرفته شود، بیان کرد: هم‌اکنون در زمینه طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و شروع و پیشبرد موفقیت‌آمیز طرح نیازمند کارهای ترویجی و حمایت‌های اعتباری است.

,

وی با بیان اینکه فراهم‌ کردن بازار مناسب برای گیاهان دارویی تولیدی باید به  طور جدی در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه بازرگانی با تشکیل تشکل‌هایی می‌توان زنجیره تولید تا فرآوری و بازار را مدیریت کرده و به تولید کننده از نظر وجود بازار فروش اطمینان داد.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به لزوم تامین نهاده و بذر مورد نیاز تولیدکنندگان گیاهان دارویی تصریح کرد: بسیاری از عرصه‌های طبیعی استان نیز قابلیت بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارند که امکان واگذاری این اراضی از طریق منابع طبیعی به متقاضیان وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه