اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان:

مبارزه با ملخ های صحرایی در جنوب کرمان ادامه دارد/ سمپاشی ۷۰۰ هکتار از مزارع جنوب استان

مبارزه با ملخ های صحرایی در جنوب کرمان ادامه دارد/ سمپاشی ۷۰۰ هکتار از مزارع جنوب استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: تا کنون ۷۰۰ هکتار از مزارع جنوب استان برای مقابله با ملخ های مهاجر سمپاشی شده و گروه های اعزامی از سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان و وزارت جهاد کشاورزی در منطقه حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حمله ی ملخ های صحرایی، عنوانی است که این روزها سر تیتر خبری بسیاری از رسانه ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

ملخ هایی که توانایی آن را دارند که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر را بدون نشستن پرواز کنند. میهمانان ناخوانده ای که اکنون جای گرمی در جنوب کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برای تغذیه ی خود یافته اند.

,

این حشره ی جان سخت اگر کنترل نشود می تواند چهار و نیم تن از مواد غذایی را تنها در جنوب کرمان نابود کند.

,

این آفت به محض ورود به یک منطقه هرآنچه سبزینه باشد یا به طور کلی هر چیزی که لباس سبز بر تن داشته باشد از مراتع و جنگل ها، زراعت، باغ و تمام محصولات کشاورزی را از بین می برد و مورد تغذیه قرار می دهند.

,

موضوعی که حتی فائو سازمان خوار و بار جهانی نسبت به آن اظهار نگرانی کرده و همکاری خود را برای از بین بردن ملخ ها اعلام کرده است.

,

آنچه که مشخص است موج اول این حمله به پایان رسیده و اکنون در موج دوم حمله ملخ ها به سر می بریم.

,

به گفته ی مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب استان کرمان در موج اول حمله ملخ‌ها؛ شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مثل منوجان، رودبار و قلع گنج درگیر این آفت شدند.

,

ساردوئی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفتگو باخبرنگار ما می گوید این  آفت در مرحله بعد از تخم ریزی ودر مرحله پوره بیشترین خسارت را وارد می‌کند اکنون حشره حالت تهاجمی پیدا نکرده است اما آمادگی کامل برای مقابله با ملخ صحرایی را داریم.

,

مجید فرخی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز از آمادگی کامل این سازمان برای زمین گیر کردن ملخ های صحرایی خبر می دهد.

,

او در گفتگو با خبرنگار ما توضیح داد: تمهیدات لازم برای مبارزه با ملخ های صحرایی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اتخاذ شده است.

,

مجید فرخی افزود: یک فروند هواپیمای سمپاش و ۱۰ دستگاه ماشین مجهز به دستگاه سم پاش در منطقه جازموریان آماده مبارزه با ملخ صحرایی است.

,

وی بیان کرد: با توجه به هجوم ملخ صحرایی به برخی استان های همجوار خلیج فارس و نظر به هشدار سازمان حفظ نباتات مبنی بر آمادگی کامل برای مبارزه در دشت جازموریان، با پیگیری به عمل آمده، دیده بانان و دستگاه های مبارز مستقر هستند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

,

به گفته ی مسئولین تالاب جازموریان یکی از میزبانان سنتی این ملخ بوده است، اما با توجه به خشک شدن تالاب در سال های گذشته و کمبود علوفه در این منطقه احتمال می رود که دسته های ملخ به مزارع و باغ های شهرستان های جنوبی هجوم ببرند.

,

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: اکنون ۷۰۰ هکتار از مزارع جنوب استان برای مقابله با ملخ های مهاجر سمپاشی شده و گروه های اعزامی از سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان و وزارت جهاد کشاورزی در منطقه حضور دارند و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو نیز در رصد و کنترل این افت با ما همکاری می کند، پس جای نگرانی نیست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه