اخبار داغ

بررسی جنایات ضدحقوق بشری عربستان در گفت و گوی هانی زاده با دانا؛

کشورهای غربی نسبت به مسئله حقوق بشر نگاهی کاملاً دوگانه دارند/ عربستان چسبندگی زیادی به لابی صهیونیستی و غرب دارد/ حقوق بشر فقط یک اهرم فشار علیه کشورهای مستقل است/ قانون جنگل بر روابط بین المللی حاکم است

کشورهای غربی نسبت به مسئله حقوق بشر نگاهی کاملاً دوگانه دارند/ عربستان چسبندگی زیادی به لابی صهیونیستی و غرب دارد/ حقوق بشر فقط یک اهرم فشار علیه کشورهای مستقل است/ قانون جنگل بر روابط بین المللی حاکم است
کارشناس مسائل بین الملل به اعدام دسته جمعی در عربستان اشاره کرد و گفت: آمریکا و کشورهای غربی در برابر این جنایت هولناک و اعدام های دسته جمعی سکوت اختیار کردند و این نشان می دهد که رژیم عربستان و رژیم صهیونیستی دو رژیم منطقه ای هستند که از یک حاشیه امنی در جهان برخوردار هستند.
[

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به جنایات رژیم عربستان اظهار داشت: اعدام وحشیانیه 37 تن از جوانان منطقه اشرقیه عربستان که 34 تن از آن ها را شیعیان تشکیل می دهند، یک اقدام وحشیانه و مغایر با حقوق بشر تلقی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: این 37 نفر بدون محاکمه عادلانه و به اتهامات واهی در یک دادگاه ظاهری و بدون حضور وکلای مدافع در ظرف چند ساعت محاکمه و حکم اعدام آنان صادر شد.

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: متاسفانه آمریکا و کشورهای غربی در برابر این جنایت هولناک و اعدام های دسته جمعی سکوت اختیار کردند و این نشان می دهد که رژیم عربستان و رژیم صهیونیستی دو رژیم منطقه ای هستند که از یک حاشیه امنی در جهان برخوردار هستند.

,

هانی زاده به جنایات عربستان سعودی در طول 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت: رژیم سعودی جنایات بیشماری در 4 سال گذشته علیه مردم یمن مرتکب شده است و قتل هزاران کودک و زن یمنی با سکوت جامعه جهانی مواجه شد؛ دلیل این امر این است که در طول سال های گذشته آمریکا به تنهایی بیش از 100 میلیارد دلار سلاح در اختیار عربستان قرار داده است.

,

وی در ادامه افزود: فرانسه، انگلیس و آلمان هم ده ها میلیارد دلار سلاح در اختیار رژیم عربستان قرار دادند و به همین دلیل منافع مادی این کشورها بر منافع و نگاه های انسانی ترجیح دادند و در حقیقت مسئله حقوق بشر ثابت کرده است که تنها یک ابزاری است که برای فشار بر کشورهای مستقل مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

,

این کارشناس اشاره کرد: سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر هم در قضیه اعدام دسته جمعی رژیم سعودی سکوت اختیار کردند، زیرا عربستان با پرداخت رشوه های کلان به این نهادها آن ها را وادار به سکوت می کند.

,

هانی زاده در پاسخ به این سوال که "اگر این اعدام ها در کشور مستقل دیگری صورت می گرفت آیا سازمان ملل و نهاد های مدعی دفاع از حقوق بشر اقدام عملی انجام می دادند؟" گفت: در مورد عربستان اینگونه نیست، به دلیل اینکه عربستان از پشتوانه آمریکا، غرب و لابی صهیونیستی برخوردار است و هر جنایتی را که مرتکب می شود، با سکوت جامعه جهانی مواجه می شود و این نشان می دهد که کشورهای غربی نسبت به مسئله حقوق بشر نگاهی کاملاً دوگانه دارند.

,

وی در تشریح علل سکوت غرب در مواجهه با این اقدام بیان داشت: دلیل سکوت کشورهای غربی منافع اقتصادی، مالی و نفتی است، همچنان که غرب و آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سکوت اختیار می کنند در مورد عربستان هم که چسبندگی زیادی به لابی صهیونیستی و غرب دارد، سکوت اختیار می کنند.

,

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: این کاملاً بدیهی است که مسئله حقوق بشر یک اهرم فشاری علیه کشورهای مستقل است به همین دلیل انتظار نمی رود که کشورهای غربی اقدام عملی انجام دهند.

,

هانی زاده در پایان به قتل دردناک جمال خاشقجی، روزنامه نگار برجسته سعودی اشاره کرد و گفت: قتل خاشقجی نیز با سکوت جامعه جهانی و تشویق آمریکا همراه بود و این نشان می دهد که قانون جنگل بر روابط بین المللی حاکم است و مسئله حقوق بشر یک اهرم فشار است و کشورهای غربی تنها از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل غیر همسو با آمریکا استفاده می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه