اخبار داغ

مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان:

سرمازدگی ۴۸ هزار تن از محصولات باغی استان زنجان را از بین برد

سرمازدگی ۴۸ هزار تن از محصولات باغی استان زنجان را از بین برد
مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به خسارت سرمازدگی به محصولات هسته‌دار و دانه‌دار باغی استان زنجان گفت: در مجموع 48 هزار تن از محصولات هسته‌دار و دانه‌دار باغی در استان زنجان از بین رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان خسارت سرمازدگی به باغات استان زنجان اظهار کرد: سرمازدگی به محصولات هسته‌دار از زرد آلو، هلو، گیلاس، آلبالو و آلو در استان زنجان بیشترین خسارت را دیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه میزان خسارتها در مناطق مختلف متفاوت است تصریح کرد: این محصولات حدود 20 الی 100 درصد در مناطق مختلف استان خسارت دیدند.

,

مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: با برآوردهای انجام شده حدود 25 هزار تن محصول هسته‌دار در اثر سرمازدگی امسال از بین رفت.

,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ابهر بیشترین خسارت را در بحث محصولات باغی هسته‌دار را داشتیم افزود: خسارتها خیلی متفاوت بود و گاها مشاهده می‌شد در برخی از روستاها که فاصله کمی هم نداشتند خسارتی نبود ولی برخی از باغات روستایی 100 درصد خسارت دیده بودند.

,

اوجاقلو افزود: متوسط خسارت در محصولات دانه‌دار در سطح استان 20 الی 45 درصد بوده که با برآورد انجام شده حدود 23 هزار تن محصول دانه‌دار نیز از بین رفته است.

,

وی با اشاره به اینکه محصول انگور نیز 10 الی 50 درصد خسارت وارد شد گفت: همچنین 56 هزار تن از این محصول نیز در اثر سرمازدگی از بین رفت.

,

مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان خسارت باغات گردو گفت: محصول گردو 80 تا 100 درصد خسارت وارد شده که در این محصول نیز نزدیک به 6 هزار و 700 تن به دلیل سرمازدگی از مجموع تولید استان حذف شد.

,

وی عنوان کرد: محصول بادام نیز 60 الی 100 درصد خسارت وارد شد که چیزی نزدیک به 2 هزار و 450 تن از این محصول از بین رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه